Išlo by o vysoko efektívne bezdrôtové nabíjanie za rozumnú cenu.

Cesty, ktoré dokážu za jazdy nabíjať elektromobily alebo autobusy, nie sú novým konceptom. Táto technológia bola doteraz pomerne drahá a neefektívna. Ministerstvo dopravy v Indianapolise (INDOT) však oznámilo, že testuje nový typ cementu s magnetizovanými časticami, ktorý by mohol poskytnúť efektívne vysokorýchlostné nabíjanie, bez zvýšených nákladov na budovanie ciest tohto typu.

Za podpory Národnej vedeckej nadácie (NSF) sa INDOT na projekte spojilo s Purdue University a nemeckou spoločnosťou Magment. Výskum uskutočnia v troch fázach, najskôr otestujú, či bude magnetizovaný cement (nazvaný „magment“) fungovať v laboratóriu, a potom ho vyskúšajú na štvrť míľovom úseku cesty.

V brožúre spoločnosť Magment uviedla, že jej produkt poskytuje „rekordnú účinnosť bezdrôtového prenosu až 95 percent“ a dodáva, že ho možno postaviť za „štandardné náklady na inštaláciu cesty“ a že je odolný aj voči vandalizmu.

Záverečná fáza znie ambiciózne, podľa INDOT by sa otestovala kapacita inovatívneho betónu na nabíjanie ťažkých nákladných vozidiel pri vysokom výkone (200 kilowattov a viac). Ak bude posledná štvrť míľová testovacia dráha úspešná, INDOT použije túto technológiu na elektrifikáciu verejnej diaľnice v Indiane.

Nabíjanaie ťažkých nákladných vozidiel priamo z cesty bez akéhokoľvek znečistenia za prijateľnú cenu by bol prielomom pre životné prostredie, je však potrebné ešte vykonať veľa práce, aby sa ukázalo, že tieto smelé plány skutočne fungujú.

Zdroj: Engadget

Prečítajte si aj:

KIA e-NIRO: elektrické auto s dlhým dojazdom (VIDEO TOUCHIT)