Tu nájdete všetky informácie o Cyber Monday na Slovensku ale aj na celom svete. Preskúmali sme túto udalosť v rôznych obchodoch, aby ste nič nezmeškali a o nič neprišli. Navyše tu nájdete najlepšie zľavy zo Slovenska, ktoré poskytuje Picodi.

Black Friday a Cyber Monday týždeň: 8 dní, ktoré rozbehnú ekonomiku

  • 8,2% všetkých predajov pripadá na 8 dňový výpredajový maratón Black Friday a Cyber Monday;
  • 77% Slovákov, ktorí sa zúčastnili výpredajov, bolo spokojných;
  • Dôvod nespokojnosti bola u väčšiny zákazníkov nízka zľava alebo nedostatok atraktívnych produktov;
  • Pandémia a nestabilná situácia môže oslabiť záujem niektorých nakupujúcich;

CyberMonday.Global analytici prešli historické štatistiky o celosvetových výpredajoch – Black Friday a Cyber Monday – a pripravili si prognózu pre rok 2020.

Trendy za posledných 10 rokov

AKO SA ZMENIL ZÁUJEM O BLACK FRIDAY A CYBER MONDAY VÝPREDAJE

S pomocou Google Trends sme overili popularitu Black Friday a Cyber Monday vo svete a na Slovensku.

Za desať rokov sa záujem o Black Friday stále zvyšoval. V porovnaní s Black Friday bol Cyber Monday v posledných dvoch rokoch vzadu, pravdepodobne preto, lebo časový rámec Black Friday sa zväčšil – už sa nekoná iba v piatok.

Dáta ohľadom Slovenska ukazujú, že záujem o Black Friday a Cyber Monday narástol v roku 2016. Rok 2019 však nebol ideálny v aktivite internetových používateľov – záujem o obidve udalosti na Slovensku klesol. Taktiež v tomto roku môže pandémia a nestabilná situácia ochladiť záujem nakupujúcich.

Ako rastú predaje počas Black Friday a Cyber Monday?

NÁRAST AKTIVITY ZÁKAZNÍKOV POČAS BLACK FRIDAY A CYBER MONDAY

Interné dáta CyberMonday.Global platformy ukazujú, že na Slovensku sa zvýšil počas Black Friday výpredajov v roku 2019 počet transakcií až o 465%. Na druhej strane počas Cyber Monday sa aktivita zvýšila oproti všedným dňom o 167%.

Black Friday sa niekedy začne skôr, napríklad v pondelok, a tak sme skontrolovali, ako vyzerajú predaje deň za dňom. Najväčšia aktivita bola samozrejme v piatok – 19% transakcií z obdobia od 25.11 do 2.12 padlo na tento deň. Pondelok po Black Friday mal najnižšie percento predajov za analyzovanú periódu. Celkovo sa za toto obdobie 8 dní prevedie 8,2% transakcií.

Uspokojili obchody potreby zákazníkov?

BAROMETER SPOKOJNOSTI

Opýtali sme sa 19 tisíc užívateľov internetu v rôznych krajinách o ich názore na novembrové výpredaje. 39% Slovákov, ktorí sa ich zúčastnili, bolo veľmi spokojných. 38% bolo spokojných. Taktiež tu ale máme nespokojných zákazníkov. 20% nebolo spokojných a 3% bolo úplne nespokojných. Nespokojnejší sú však napríklad Poliaci, Maďari, Argentínci alebo obyvatelia Južnej Afriky.

Čo bolo najväčším problémom nespokojných zákazníkov? Spomedzi nespokojných až 59% odpovedalo, že zľavy neboli natoľko atraktívne. Druhý najväčší problém bol nedostatok vysnených produktov v zľavách. Tretím problémom bolo to, že produkty, ktoré ľudia chceli sa rýchlo vypredali. Pomalé stránky alebo nefunkčné zľavové kódy boli problémom pre menšiu časť užívateľov.

Čo zákazníci naozaj chcú?

NOVEMBROVÝ DOPYT

Štatistika Google ukazuje veľa o Slovákoch. Black Friday a Cyber Monday je stále spájaný s výpredajom elektroniky. Avšak na Slovensku najviac zákazníci vyhľadávajú darčeky. Počas novembrových výpredajov sa zvýši záujem o darčeky až o 141% v porovnaní so normálnymi dňami.

Druhou kategóriou, ktorej najviac v tomto období vzrástla popularita, je tovar pre deti (131%), nasleduje elektronika (37%), spotrebiče (34%) a knihy (tiež 34%).

Koľko peňazí zákazníci minú?

NÁKUPY POČAS VÝPREDAJOV

Anketa, ktorej sa zúčastnili ľudia zo 44 krajín ukázala, že Slováci neplánujú míňať veľa peňazí (140€ v priemere). Všetci naši susedia sú v tomto prípade nad nami okrem Maďarska (125€).

Najviac plánujú minúť nakupujúci z USA (410€), Švajčiarska (391€) a Veľkej Británie (371€). Pakistánci (53€) a Nigeríjci (58€) minú omnoho menej.

Viac informácií na https://cybermonday.global/sk-sk/

Značky: