Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Kompletne novo vyvinutý 2,0-litrový motor M 139 Mercedes-AMG s výkonom až 310 kW (421 k) ako model S a s výkonom 285 kW (387 k) ako základný variant je najsilnejším sériovo vyrábaným štvorvalcovým motorom na svete. Mercedes-AMG tým o 30 kW (40 k) prekonal svojho predchodcu, motor M 133, ktorý bol doteraz na vrchole.

Narástol aj maximálny krútiaci moment z doterajších 475 až na 500 Nm. Motor bude poháňať kompaktné modely značky Mercedes-AMG a s litrovým výkonom až 155 kW (211 k) vedie pred mnohými agregátmi renomovaných športových vozidiel.

Motor sa otočil o 180 sutpňov. To znamená, že turbodúchadlo a zberné výfukové potrubie sa nachádzajú z pohľadu smeru jazdy vzadu, nasávanie vpredu. Nové twin-scroll turbodúchadlo chladené olejom, vodou a vzduchom spája optimálnu odozvu pri nízkych otáčkach s výrazným zvýšením výkonu pri vyšších otáčkach. Blok turbíny je okrem toho rozdelená na dva paralelne prebiehajúce kanály prúdenia. Cieľom je zabrániť vzájomnému negatívnemu ovplyvňovaniu jednotlivých valcov pri nasávaní zmesi a výfuku spalín a zlepšiť reakcie na zmeny zaťaženia. Výsledkom je vyšší krútiaci moment už pri nízkych otáčkach a veľmi spontánna odozva. Odozva turbodúchadla je ešte spontánnejšia a jeho otáčky stúpajú rýchlejšie – maximálne do 169 000 ot./min. Motor pracuje s maximálnym plniacim tlakom 2,1 barov.

Na zníženie trenia medzi piestami a valcami sú styčné plochy upravené patentovanou technológiou NANOSLIDE. Vďaka nej sú plochy hladké, dvakrát tvrdšie ako bežné liatinové vložky a tým pádom aj výrazne trvácnejšie. Dva hore umiestnené vačkové hriadele ovládajú prostredníctvom odľahčených vlečných vahadiel s kladkou 16 ventilov. K tomu sa pridáva variabilný ventilový rozvod CAMTRONIC na výfukovej strane s dvoma vačkami na ventil. Palivo sa do valcov vstrekuje kombinovane — priamo do spaľovacieho priestoru a nepriamo do nasávacieho potrubia.

Nová, vysokovýkonná hnacia sústava sa vyrába v Affalterbachu na inovatívnej výrobnej linke a stále podľa zásady „Jeden človek, jeden motor“.  Výrobná linka na základe nových poznatkov z ergonómie, obehu tovarov, zabezpečenia kvality, trvalej udržateľnosti a efektivity a vďaka priemyslu 4.0 prešla na úplne novú úroveň.