Slovenský pavilón na Expo Dubaj si za dva mesiace fungovania získal priazeň návštevníkov z celého sveta.

V hodnoteniach na platforme Google boduje napriek tomu, že na jeho realizáciu sme mali oproti iným krajinám jeden
z najnižších rozpočtov. Návštevníkov najviac ohúrili slovenské inovácie, vrátane vodíkového auta, leteckých exponátov, či udržateľného mobilného bývania, ale aj krásy Slovenska, výborné jedlo a príjemný personál. Z maximálneho počtu 5-tich hviezdičiek získal Slovenský pavilón na Google hodnotenie 4,6, čím sa radíme medzi najúspešnejšie krajiny. Predbehli sme aj štáty ako Francúzsko, Poľsko, Austráliu, USA, Južnú Kóreu, Rusko, Čínu, Omán, Švajčiarsko, či susednú Českú republiku.

Svetová výstava Expo Dubaj otvorila svoje brány len pred dvoma mesiacmi, avšak v krátkom čase zožal Slovenský pavilón množstvo chvály a pozitívnych ohlasov. Napriek tomu, že na jeho realizáciu bol oproti iným pavilónom vyčlenený výrazne nižší rozpočet, pochvaly žneme za kvalitný obsah.

Hlavnou témou podujatia je spájanie myšlienok a vytváranie budúcnosti prostredníctvom inovácií v oblastiach mobility
a udržateľnosti. Vďaka našim inovatívnym technológiám v odvetviach vodíka, letectva a vesmíru patrí Slovenský pavilón
k najatraktívnejším expozíciám v tematickej zóne Mobilita. Svedčí o tom nielen pozitívna spätná väzba na platformách, akou je Google, ale aj množstvo mediálnych výstupov v zahraničných médiách, vrátane najvýznamnejších titulov Blízkeho východu a Dubajskej televízie.

Návštevníci obdivujú inovácie slovenských tvorcov, akými sú vodíkové auto MH2 z dielne spoločnosti Matador Group
a Technickej univerzity v Košiciach, vesmírny androver od RoboTech Vision, unikátny vírnik vyvinutý firmou Nisus Aero, ultraľahké lietadlá Shark Aero a Tomark Viper, či udržateľné mobilné bývanie od firmy Ecocapsule
. Viacerí návštevníci Expo Dubaj vo svojich hodnoteniach spomínajú, že sú milo prekvapení pokrokovými technológiami v podaní malej krajiny, akou je Slovensko. Hostia nešetrili chválou ani na lahodné jedlo a kreatívne drinky v reštaurácii Warhol´s Bar and Bistro, kde sa najväčšej popularite tešia práve naše tradičné bryndzové halušky. A to tak u Slovákov, ako aj u zahraničných návštevníkov.

Slovensko na Expo Dubaj potvrdzuje svoju inovatívnosť. Medzinárodný ohlas zaznamenávame nielen u bežných návštevníkov, ale aj u svetových celebrít a kráľovskej rodiny Spojených arabských emirátov (SAE). Úspech slovenského pavilónu potvrdila už hneď v prvých týždňoch návšteva dubajského korunného princa Hamdana bin Mohammeda Al Maktouma, ako aj jeho otca, vládcu Dubaja a premiéra SAE, Mohammeda bin Rashida Al Maktouma. Viackrát nás svojou návštevou poctila aj ministerka medzinárodnej spolupráce a generálna riaditeľka Expo 2020 Dubaj, Reem Al Hashimi“, povedala generálna komisárka expozície SR, Miroslava Valovičová.

Podľa generálnej komisárky sme v dubajských a prestížnych zahraničných médiách získali viac než sto mediálnych výstupov a to sme ešte len v prvej tretine výstavy.

„Vďaka kvalitne nastavenému konceptu, silnému obsahu a inováciám v slovenskom pavilóne sa zapájame do Expo súťaže
v kategóriách dizajn interiéru pavilónu a interpretácia a spracovanie témy, kde sme podľa organizátorov horúcim kandidátom. Náš pavilón si nenechali ujsť ani cyklistická superhviezda Peter Sagan, režisérka Wanda Hrycová, modelka Andrea Verešová, milionárski manželia Geissenovci, či svetoznámy slovenský huslista Filip Jančík a mnohí ďalší“,
uzavrela Miroslava Valovičová.

Značky: