Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Výsledky prieskumu spoločností Kaspersky Lab a B2B International odhalili, že takmer polovica (43%) používateľov internetu v Európe stále považuje tradičnú návštevu banky na pobočke za bezpečnejšiu ako použitie služieb internet bankingu. Aj napriek týmto obavám väčšina ľudí platby cez internet banking využíva, pričom ale zabúda na úplne základné bezpečnostné opatrenia a svoje peniaze aj dobrú povesť bánk tým vystavuje riziku.

Kaspersky fraud prevention_nowat

Jedným z najjednoduchších spôsobov, ktorí využívajú kriminálnici na získanie prístupu do online bankových účtov je vydávanie sa za skutočného majiteľa účtu. Umožňujú im to získané informácie o účte, založenie phishingovej stránky zachytávajúcej prihlasovacie údaje nič netušiacich používateľov, alebo zachytenie prihlasovacích údajov používateľa v momente prihlásenia do internet bankingu a to využitím trójskeho koňa vytvoreného na tento účel. Tradičné počítače a mobilné zariadenia sú voči takýmto útokom zraniteľné.

Prieskum ukázal, že značné množstvo európskych používateľov (44% ) si túto zraniteľnosť uvedomuje pri uskutočňovaní finančných transakcií online. Polovica európskych respondentov (49%) navyše uviedla, že považujú vykonávanie platieb mimo internet za spoľahlivejšie a 43% za bezpečnejšie ako využívanie služieb online bankingu.

Napriek uvedeným obavám väčšina používateľov internetu peňažné transakcie cez internet vykonáva, keď až 78 % európskych respondentov používa na vykonávanie platieb cez internet počítač alebo laptop, 27 % využíva tablet, 29 % používa smartfóny, a dokonca 12 % robí finančné operácie prostredníctvom inteligentných televízorov. Podľa prieskumu však takmer každý piaty európsky respondent svoje peniaze na internete žiadnym spôsobom nechráni.

„Ak si zákazníci zo strachu pred internetovými podvodmi volia radšej tradičnú návštevu banky, vedie to k spomaleniu vývoja systémov online a mobilných platieb. V súčasnosti je preto dôležité, aby banky investovali do technológií , ktoré pre ich klientov vytvoria bezpečné prostredie internet bankingu. Tento prístup presvedčí klientov preferujúcich návštevu banky o tom, že bankové transakcie cez internet a mobilné zariadenia sú bezpečné, a taktiež povedie k zníženiu rizika straty dát pre klientov zanedbávajúcich bezpečnostné opatrenia,“ povedal Ross Hogan, vedúci sekcie prevencie pred podvodmi, Kaspersky Lab.

Tento problém dokáže riešiť Kaspersky Fraud Prevention, ochranná platforma vytvorená špeciálne pre banky. Kaspersky Fraud Prevention zabezpečí finančné dáta na klientovom zariadení, čím zvýši lojalitu a eliminuje riziko, že banka bude musieť prípadné podvody vyšetrovať, vyplácať odškodné a následne obnovovať svoju dobrú povesť. Platforma ochráni údaje takmer na každom type zariadení, či už ide o Windows PC, Mac, Windows Phone, Android alebo iOS.

 

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.