Čoraz častejšie sa stretávam s negatívnymi komentármi zo strany ľudí a čitateľov, ktoré sa objavujú aj pod našimi článkami, ale aj na iných portáloch či na sociálnych sieťach obchodov.

Tieto komentáre sú negatívne a dali by sa zhrnúť do dvoch skupín:

  1. Subjektívna zlá skúsenosť, ktorá môže byť daná nevhodným výberom produktu alebo faktom, že mám hlúpu smolu a niečo sa na zariadení pokazí – „Kúpil som si produkt XY za 1500 eur, je to čínsky šmejd a všetky recenzie, ktoré sú aspoň trochu pozitívne, sú v skutočnosti reklamnými článkami a sú zaplatené.“
  2. Iný názor, ktorý často nie je podložený ani reálnou skúsenosťou, ale iba domnienkou – „Huawei telefóny bez Google služieb sa nedajú používať a každý, kto tvrdí opak, je zaplatený.“ Prezradím vám, že používať sa dajú. Nie je to bez síce kompromisov, avšak na to sme tu, aby sme o nich informovali.

Uznávam, že aj my recenzenti potrebujeme niekedy nájsť optimálnu rovnováhu medzi posudzovaním pozitívnych vlastností produktov a ich kritizovaním. Avšak pri pohľade na niektoré komentáre mám pocit, že niektorí ľudia nechcú čítať nič iné, iba kritiku. Ak nekritizujeme, tak sme zaplatení, lebo všetko je v skutočnosti vo svete „na hovno“ a nič nefunguje. A preto nás musia firmy platiť, lebo nevedia vyrábať produkty a jediným spôsobom, ako zakryť kritické nedostatky ich výrobkov, je platiť novinárov. Keď si k tomu pripočítam, že nás platia aj telekomunikační operátori za to, aby sme ututlali fakt, že koronavírus sa šíri cez 5G siete… Nevychádza mi to. Už som mal byť dávno na Bahamách a namiesto toho píšem tento komentár.

Takže prosím, nebuďme za každú cenu negatívni a negeneralizujme.

Značky:

Roman Kadlec

Roman Kadlec
Testujem inteligentné hodinky, robotické vysávače, smartfóny a herné zariadenia. Sledujte ma na sociálnych sieťach @roman_fitit