Nefungujúci Messenger môže mať niekoľko príčin.

Pozrieme sa na niektoré z nich, no vylúčiť sa nedá ani celková nedostupnosť služby v niektorých regiónoch. Preto ak aplikácia nefunguje v zmysle, že sa nedajú posielať správy, je vhodné preveriť dostupnosť služby na serveri Downdetector. Na tomto webe nájdete informácie o možných problémoch, ktoré nahlásili jednotliví používatelia. Netreba panikáriť, treba si všímať, o aký typ problému ide a takisto aj jeho dátum. Sú prípady, a ide o celkom bežný jav, keď je služba nedostupná len v konkrétnych krajinách.

messenger downdetector graf problemov sluzbyZdroj: Downdetector

Vypnúť a zapnúť

Na prvý pokus je vhodné aplikáciu vypnúť cez multitaskingové menu. Po jej vypnutí odporúčame počkať 2-3 sekundy, kým sa zmena prejaví. Menej výkonné smartfóny nestihnú aplikáciu vypnúť skôr. Ak ju z tohto menu odstránite a zároveň ťuknete na ikonu na jej spustenie, akcia sa nemusí stihnúť vykonať. Ak tento postup nepomôže, je tu ešte možnosť reštartovať smartfón.

Internet

Za nedostupnosťou alebo nesprávnym fungovaním nemusí byť vždy oficiálny výpadok, ale čiastkový problém na vašej strane. Nech to bude znieť akokoľvek banálne, preverte si, či máte pripojenie k internetu. Chyba môže nastať napríklad po pripojení na verejnú Wi-Fi sieť, do ktorej sa musíte autorizovať. Smartfón by vás mal upozorniť na to, že daná sieť nepodporuje pripojenie do internetu, no nemusíte si to všimnúť. Zdanlivo tak budete podľa ikony pripojený na tento typ bezdrôtovej siete, no nebudete mať prístup k internetovým dátam.

VPN

Táto situácia sa týka aj pri použití aplikácií typu VPN. Zväčša nebývajú nastavené príliš agresívne, no ak ste si zvolili používanie VPN vo vyhradenom režime, je možné, že bude prístup na internet blokovaný. Ide o režim aplikácie, ktorý vyžaduje pripojenie na VPN. Akonáhle nebudete k niektorému zo serverov VPN pripojení, aplikácia nepovolí prístup do internetu pre celý smartfón.

Problém s cache

V minulosti sa objavil problém po aktualizácii aplikácie a používateľom v niektorých prípadoch nefungovala správne. K dispozícii je možnosť odstrániť údaje cache v smartfóne v nastaveniach konkrétnej aplikácie, teda Messengera. Ak tento postup nepomôže, máte možnosť aplikáciu úplne odinštalovať a stiahnuť ju znova z oficiálneho obchodu Google Play.

Podržte prst na ikone aplikácie a z menu vyberte položku Informácie o aplikácii – Vymazať dáta – Vymazať všetky dáta. Názvy niektorých položiek sa môžu jemne odlišovať, priložený obrázok nižšie vás navedie na túto funkciu. Po odstránení všetkých dát sa aplikácia bude javiť, ako čerstvo nainštalovaná. Bez vašich dát a s potrebou sa do nej znova prihlásiť. Potom by mala fungovať.

messenger uninstall androidZdroj: TOUCHIT

Prečítajte si aj:

Michal Reiter

Michal Reiter
Publikujem o dianí na internete, súkromí, bezpečnosti a testujem notebooky, smartfóny, audio produkty a ďalšie gadgety.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.