Prečítajte si tie najzaujímavejšie témy 31. týždňa.

TOUCHIT VÝBER prináša najzaujímavejšie články, ktoré nájdete na jednom mieste. Pokiaľ vám nejaká dôležitá téma počas ostatných dní unikla, určite ju nájdete v našom redakčnom výbere.

1. Tieto filmy zmiznú z Netflixu a nebudú dostupné

Streamovacie služby majú na filmy a seriály kúpené vysielacie práva. To v prípade, že nie sú vlastníkmi konkrétneho obsahu alebo nevlastnia spoločnosť, ktorá daný obsah vytvorila. Preto sa stáva, že obsah býva odstraňovaný a nejaký čas v službe nie je dostupný. Môže sa stať, že konkrétny film alebo seriál Netflix zaradí znova. To platí aj pre iné streamovacie siete.

Viac o tejto téme sa dočítate v článku nižšie:

2. Spotify sa rozhodlo vrátiť prémiovú funkciu aj používateľom bez predplatného Premium

Streamovacia služba Spotify sa snaží čoraz viac získať nových predplatiteľov prémiového predplatného. To na Slovensku stojí 6,49 eura pre jednotlivca, pričom služba sa dá využívať aj zadarmo. Má to však určité obmedzenia, medzi ktoré patria napríklad reklamy medzi piesňami, absencia funkcie počúvania offline a od mája tohto roku do služby v režime zadarmo nepatrí ani možnosť zobrazovať si texty piesní. Zdá sa však, že si Spotify uvedomilo, že nešlo o strategický krok a texty piesní vracia aj do predplatného zadarmo.

3. Televízor TCL 65C655: výborný pomer výkon/cena

Ľudia aj na Slovensku sa čoraz častejšie rozhodujú pre väčšie obrazovky, a to napriek tomu, že pozorovacia vzdialenosť televízora zostáva nemenná – od 3 do 3,5 metra. Najčastejšou veľkosťou sa v súčasnosti stáva 65-palcová uhlopriečka. Ide o 4K televízor, ktorý samozrejme podporuje HDR vrátane HDR10+ a Dolby Vision.

4. Acer Predator Helios 18: Herný gigant (RECENZIA)

Acer Predator Helios 18 je 18-palcový herný notebook s Mini LED displejom. Ten ponúka maximálny jas až 1000 nitov, čím jasne dokáže presvietiť ASUS notebooky s OLED displejmi. Na druhej strane, v prípade Mini LED obrazovky treba stále počítať s určitými „halo“ efektami (vyhľadajte si na internete „mini led halo effect“), keď je vedľa seba zobrazená tmavá a svetlá farba.

5. Telekom ponúka veľkú streamovaciu službu zadarmo

Telekom spustil špeciálnu letnú akciu – streamovaciu službu Max môžete sledovať mesiac zadarmo. Ide o výborné načasovanie, nakoľko Max aktuálne ponúka všetky živé prenosy z olympiády v Paríži.

6. OPPO Reno12 Pro 5G: Elegantný zástupca strednej triedy smartfónov (RECENZIA)

Novinka s označením OPPO Reno12 Pro 5G prišla na globálny trh len nedávno. Jej predstavenie prebehlo na Ibize 18. júna, pričom predstavenia sme sa zúčastnili aj my v redakcii. Celá udalosť sa pritom vtedy točila okolo nástrojov umelej inteligencie, ktoré možno v telefóne nájsť. Ide totiž o prvý smartfón od OPPO s AI, ktorý prišiel aj na globálny trh. Umelá inteligencia sa v telefóne týka najmä fotografií, čo sme si v telefóne vyskúšali.