Nedávno sme testovali jeden z našich projektov, ktorý chceme špeciálne zamerať na seniorov.

Seniori sú práve skupina, na ktorú sa pri rozvoji technológií často zabúda. Ani oni už nechcú používať tlačidlové telefóny. Denne sa však stretávajú s problémami, pretože mnohým veciam nerozumejú. Nevedia napr. aký je rozdiel medzi Wi-Fi a mobilnými dátami, ako si nainštalovať Facebook, Messenger, Instagram a že vlastne aj hovor cez WhatsApp niečo stojí.

Hoci by si tiež radi prelistovali LIDL leták v mobile, nevedia, ako to majú urobiť. Nedostáva sa im trpezlivosti, pri ich otázkach, keď potrebujú s mobilom poradiť. Priznajme si, pýtala sa aj vás vaša mama/otec/babka/dedko na nejakú technologickú vec a praskli vám nervy? Pre nás ide o samozrejmé veci, pretože s technológiami odmalička vyrastáme.

No seniori majú problém týmto technológiám rozumieť. Niekedy kvôli rešpektu z nepoznaného, inokedy kvôli strachu, aby niečo nepokazili. Dobré správy však sú, že seniori týmto technológiám rozumieť chcú. O toto sa snažíme v našom novom projekte, kde seniorom trpezlivo vysvetľujeme mnohé zákutia používania smartfónov a technológií tak, aby im rozumeli a nebáli sa ich používať.

Vnímam to ako obrovskú príležitosť, pomáhať ľuďom. Nerobme si ilúzie, že keď zostarneme my, budeme technológiám, ktoré tu budú o 30÷40 rokov rozumieť tak, ako im rozumieme dnes a že si na nás niekto nájde čas a trpezlivosť nám ich vysvetliť.

Verím, že tento projekt nájde podporu aj u našich obchodných partnerov, pretože ide o možnosť dokázať, že nám na senioroch skutočne záleží.

Značky:

Tomas Buransky

Tomas Buransky
Mám rád nové veci a preto je skvlelé, že vďaka mojej práci sa môžem venovať marketingu v spojení s tými najnovšími technológiami.