Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Platforma 660 pre Apriliu predstavuje začiatok novej éry. Stala sa definíciou ľahkých a výkonných motocyklov s atraktívnym dizajnom a jedinečnou prémiovou technikou. Je odpoveďou značky Aprilia na dopyt novej generácie po pohodlných a zábavných motocykloch, ktoré ponúkajú rovnakú porciu vzrušenia pri každodennom cestovaní ako aj pri športovom dynamickom výjazde. Výsledkom je rad motocyklov strednej kubatúry, ktoré prinášajú novú koncepciu športového stroja a splnia očakávania mladších aj skúsenejších zákazníkov. Po veľmi populárnej dvojici modelov RS 660 a Tuono 660, určených na športovú jazdu po asfalte, prichádza skutočný off-roadový bike. Nesie meno, ktoré Aprilia predstavila v roku 1985 a následne sa stalo legendou – meno, ktoré jednoznačne vyjadruje o aký motocykel ide.

Vďaka tak významnej histórii označenie Tuareg vyjadruje unikátnu kombináciu hodnôt: záruku špičkových jazdných vlastností, výkonu a zábavy. Tuareg 660, off-roadový motocykel par excellence, je výnimočný aj na ceste, a dokonca aj na tých najdlhších a najdobrodružnejších expedíciách.

Je stvorený, aby sprevádzal tých, ktorí hľadajú slobodu – kľúčovú hodnotu v kultúre národa Tuarégov, ktorý sa stotožňuje s menom „imohag“, čo v preklade znamená „slobodný muž“. Uznávať dar slobody je pre Tuarégov skutočným poslaním.

Pri vývoji sa od prvého náčrtu počítalo s tým, že výnimočný dvojvalec Aprilia 660 bude umiestnený v podvozku s inou architektúrou, určenom pre iný spôsob využitia. Tuareg 660 bol navrhovaný, vyvíjaný a vyrobený tak, aby čo najlepšie skombinoval výhody jednovalcových endúr a adventure motocyklov strednej kubatúry. Tuareg 660 prepisuje pravidlá jazdy v teréne na cestovnom endure. Ale súčasne stavia do popredia svoje prvotriedne cestovné kvality; dokonalé jazdné vlastnosti na asfalte, prémiovú techniku, výkon 80-koňového dvojvalca a hmotnosť stlačenú na iba 187 kg bez náplní.

Dizajn: dokonalý príklad funkčnosti

Dizajn modelu Tuareg 660 je výsledkom práce štúdia Piaggio Advanced Design Center (PADC), ktoré spoločnosť Piaggio Group založila pred časom v kalifornskej Pasadene. Toto významné observatórium sleduje a zároveň vytvára najnovšie svetové trendy skôr, než sa rozšíria po celej planéte. Dizajnéri pod vedením Miguela Galluzziho mali predstavu o veľmi osobitom a nezameniteľnom vzhľade. Hlavným vodítkom celého procesu bola úplná eliminácia akýchkoľvek súčastí, ktoré nemali svoju konkrétnu funkciu a snaha udržať veľkosť a celkovú hmotnosť pod kontrolou. Dizajn sa zrodil z hľadania dokonale vyváženého pomeru medzi formou a technickými/funkčnými vlastnosťami.

Inšpiráciu našiel vo svete outdooru a technike používanej pri dobrodružných aktivitách: vysoko funkčných veciach, pri ktorých technická dokonalosť tvorí zdroj ich krásy. V rovnakom duchu dizajn Aprilie Tuareg 660 interpretuje myšlienku motocykla pripraveného splniť všetky potreby, vyvinutého s neustálym dôrazom na funkčnosť. Na druhú stranu, grafika a logo verzie Indaco Tagelmust vzdávajú hold modelu Tuareg 600 Wind z roku 1988.

Unikátne a inovatívne riešenie bolo zvolené pre hornú kapotáž, ktorá sa skladá iba z doširoka roztiahnutého plexiskla. Tým, že je transparentné, poskytuje skvelý výhľad spoza elegantne tvarovaného držiaka, ktorý je vyrobený zo špeciálneho techno polyméru zosilneného laminátom, a slúži zároveň ako konštrukcia, na ktorej je pripevnený prístrojový panel. Z rovnakého dôvodu tu nie sú klasické bočné kapotáže pod sedlom. Nahradzujú ich dva panely, ktoré je možné demontovať pred inštaláciou bočných kufrov (dostupných samostatne ako príslušenstvo), ktoré sú potom vďaka tomu umiestnené bližšie k motocyklu. Osvetlenie, kompletne pozostávajúce z LED, zahŕňa nový kompaktný predný svetlomet orámovaný denným svietením DRL. Ako prvý v tejto kategórii prichádza Tuareg 660 s koncepciou dvojitej kapotáže, ktorá funguje ako aerodynamický prvok a bola úspešne predstavená pri modeloch RS 660 a Tuono 660. To je ďalší dôkaz toho, s akou starostlivosťou sa Aprilia venuje vývoju aerodynamických riešení, ktoré sú vďaka tomu neustále komplexnejšie a prispievajú k zlepšeniu jazdných vlastností aj komfortu.

Ergonómia a jazda: ta pravá Aprilia

Nastavenie ergonómie bola pre vývojárov jednou z najkomplexnejších úloh, pretože Tuareg 660 má byť predovšetkým tou najlepšou kombináciou dvoch rozdielnych svetov: jednovalcových endúr a adventure motocyklov. Konfigurácia radového dvojvalca Aprilia dovolila konštruktérom udržať prijateľnú výšku sedla a umiestniť ho dokonca omnoho nižšie, takže na zem dosiahnu jednoducho jazdci všetkých výšok.

Aby mohol byť zachovaný dlhý zdvih zadného odpruženia – nevyhnutný pri jazde v teréne – a zároveň sa na motocykel ľahko nasadalo, sedlová časť je umiestnená čo najnižšie, pričom je štíhla a nevydesí svojou výškou. Rovnaká pozornosť bola venovaná celkovým rozmerom, aby bol motocykel extrémne kompaktný a štíhly, obzvlášť v miestach, kde sa nohy jazdca dostávajú do kontaktu s palivovou nádržou, ktorá s objemom 18 litrov zaisťuje dojazd 450 km.

Vďaka jazdnej pozícii je cestovanie ešte príjemnejšie. Nohy sú len ľahko pokrčené v kolenách a chrbát vo vzpriamenej a mierne predklonenej polohe; široké kónické hliníkové riadidlá dávajú jazdcovi optimálnu kontrolu nad predným kolesom a vynikajúci cit pre ovládanie, typický pri všetkých podvozkoch Aprilia. Spolujazdec si taktiež užíva pohodlnú jazdu v komfortnom sedle, vybavenom dvoma praktickými vstavanými madlami. Pri off-roadovej jazde v stupačkách, s ktorou Tuareg 660 samozrejme počíta, pripomína extrémne kompaktná stredná časť motocykla svojimi rozmermi jednovalcové enduro, pričom tvar sedla a priestoru okolo neho dáva jazdcovi úplnú voľnosť pri presúvaní hmotnosti. V záujme čo najlepšej ovládateľnosti v teréne je možné vymontovať gumené vložky zo stupačiek a jednoducho zdvihnúť špičku brzdového pedála. Vysoko umiestnené riadidlá dovoľujú mierne predklonenú jazdnú pozíciu a napomáhajú aktívnemu štýlu jazdy postojačky. Hodinárska starostlivosť bola u každej súčiastky venovaná zníženiu hmotnosti na minimum, čo vo výsledku znamená celkovú pohotovostnú hmotnosť iba 204 kg. To je v triede adventure motocyklov strednej kubatúry neuveriteľný výsledok. Vďaka nízkej hmotnosti, kompaktným rozmerom a dokonalej vyváženosti, doplnenej rekordnými zdvihmi odpruženia prepisuje nový Tuareg pravidlá skutočného off-roadového jazdenia a efektivity. 

Architektúra podvozku: Aprilia opäť zdvíha latku

Podvozková architektúra značky Aprilia vždy patrila medzi svetovú špičku vďaka svojej dokonalej funkčnosti pri športovej jazde a obzvlášť pre svoju unikátnu a nezameniteľnú odozvu od predného kolesa, ktorú ponúka vo všetkých modeloch. Za tým všetkým stojí dizajnérska a konštruktérska škola vychádzajúca priamo zo skúseností tímu Aprilia Racing, ktoré doviedli značku k 54 svetovým titulom. Podvozková architektúra modelu Tuareg 660, rovnako ako u jeho cestných súrodencov, chce prepísať pravidlá svojej kategórie na asfalte aj v teréne. Všetko je samozrejme úplne odlišné od modelov RS a Tuono, pretože Tuareg je stavaný na ťažkú ​​prácu – konkrétne na jazdu v náročnom teréne, navyše s veľkou záťažou.

Rám má novú konštrukciu z vysoko odolných oceľových rúrok a plochých odliatkov; podsedlový rám je privarený, aby naozaj pevná konštrukcia bola schopná zvládnuť zaťaženie až 210 kg a uviezť všetku batožinu aj spolujazdca. Pevnosť konštrukcie ďalej zaisťuje šesť upevňovacích bodov, ktorými je rám pripevnený k motoru (oproti trom pri RS 660 a dvom pri modeli Tuono 660), ktorý už tým pádom neslúži ako nosný prvok (ako pri modeloch RS 660 a Tuono 660), ale ako zaťažovaný prvok. Jeho poloha bola v porovnaní s cestnými modelmi otočená zhruba o 10 ° smerom dozadu. Valce sú vďaka tomu umiestnené viac zvislo, čo uľahčuje otáčanie motocykla vo zvislej osi a podporuje obratnosť v utiahnutých zákrutách.

Čap obojstrannej hliníkovej kyvnej vidlice, ktorá je výrazne predĺžená kvôli maximalizácii trakcie, prechádza rámom aj motorom. So zadným tlmičom je prepojená cez progresívne prepákovanie. Systém odpruženia značky Kayaba s extrémne dlhými zdvihmi (240 mm) má nastaviteľný odskok a kompresiu, rovnako aj predpätie pružín (na zadnom tlmiči pomocou praktického hydraulického otočného ovládača). Setup, pre ktorý sa Aprilia rozhodla, je ideálny na prejdenie akejkoľvek prekážky pri jazde v náročnom teréne a zároveň čo najpohodlnejší pri jazde po ceste. Palivová nádrž je ďalším prvkom, ktorý jasne definuje čistotu dizajnu modelu Tuareg 660. Aj napriek svojmu veľkému 18-litrovému objemu je extrémne štíhla v oblasti, kde s ňou prichádzajú do kontaktu nohy jazdca, a je plne chránená rámom, takže nepotrebuje žiadnu ďalšiu ochranu. Jej vertikálny tvar zaisťuje, že palivo zostáva neustále blízko ťažiska motocykla a neovplyvňuje jazdnú dynamiku ani tým, ako sa mení množstvo v nádrži, ani tým, ako sa prelieva napríklad pri schádzaní prudkých zjazdov. Palivová rezerva je umiestnená pod sedlom. Z toho plynú dve výhody: centralizácia hmoty a možnosť využiť objem nádrže do poslednej kvapky. Voľba rozmerov bezdušových pneumatík na hliníkových ráfikoch potvrdzuje off-roadové zameranie modelu Tuareg 660: predný ráfik má veľkosť 2.5 x 21”; zadný potom 4.5 x 18”. Na oboch sú obuté pneumatiky Pirelli Scorpion Rally STR v rozmeroch 90/90 a 150/70. Brzdový systém Brembo spolieha na pár 300-mm kotúčov s dvojpiestikovými strmeňmi vpredu a jeden kotúč s priemerom 260 mm s plávajúcim jednopiestkovým strmeňom vzadu.

Výkon a bezpečnosť s elektronickým balíkom APRC

Aprilia bola v oblasti elektroniky vždy na čele (elektronický plyn Ride-by-Wire predstavila po prvý raz na MotoGP stroji v roku 2002 a na sériovom motocykli potom v roku 2007) a vďaka tomu sa teraz môže pochváliť balíčkom elektronických asistenčných systémov APRC (Aprilia Performance Ride Control). Ten je vyvinutý na základe skúseností v pretekoch najvyššej úrovne a zákazníkmi a odbornou verejnosťou považovaný za jeden z najmodernejších a najefektívnejších na trhu.

Aprilia Tuareg 660 má elektronický viacmapový plyn Ride-by-Wire s vyladenou a progresívnou reakciou od nízkych otáčok a špeciálny balík elektronických prvkov APRC kalibrovaných na výkon a bezpečnosť, nastavených na bezpečnú a vzrušujúcu jazdu na ceste a zároveň na ničím nefiltrovanú jazdu v teréne, zaisťujúci čistý pôžitok.

Balík APRC, vyvinutý špeciálne pre model Tuareg 660, zahŕňa:

  • ATC: Aprilia Traction Control, kontrola trakcie, ktorú je možné nastaviť v 4 úrovniach alebo vypnúť. Starostlivo vyladený systém s vysoko výkonným algoritmom a funkciou.
  • ACC: Aprilia Cruise Control, udržiava nastavenú rýchlosť bez nutnosti nemenne držať plynovú rukoväť. Extrémne praktická funkcia pri cestovaní.
  • AEB: Aprilia Engine Brake, systém regulácie brzdného účinku pri zavretí plynu. Nastaviteľný v 3 úrovniach.
  • AEM: Aprilia Engine Map, 3 rôzne mapy definujú charakter motora a spôsob distribúcie jeho výkonu. Nemajú vplyv na maximálny výkon. 

Rozsiahla ponuka príslušenstva, určená pre model Tuareg 660, ďalej zahŕňa AQS: Aprilia Quick Shift, elektronický systém, ktorý umožňuje veľmi rýchle preraďovanie bez potreby zatvárania plynu a použitia spojky. Funguje aj pri podraďovaní, takže bez spojky je možné preraďovať aj smerom dole.

Maximálny pôžitok z jazdy a príjemný čas za riadidlami zabezpečia štyri jazdné režimy naprogramované značkou Aprilia špeciálne pre model Tuareg 660: stačí, keď jazdec zvolí jazdný režim, ktorý najlepšie vyhovuje jeho jazdným potrebám, a automaticky dostane to najlepšie nastavenie kontroly trakcie, brzdného účinku motora, ABS a ďalších parametrov.

Dva zo štyroch jazdných režimov sú určené na jazdu po ceste, jeden je špecificky nastavený na jazdu v teréne a jeden je možné plne upraviť podľa seba:

Urban, pre každodenné jazdenie, kalibrovaný predovšetkým s ohľadom na bezpečnosť;  ABS je aktívne na oboch kanáloch;

Explore, pre vzrušujúcu jazdu po ceste, kalibrovaný tak, aby ste si výjazd užili naplno. ABS je aktívne na oboch kanáloch;

Offroad, špeciálne naladený režim pre off-road; minimálna kontrola trakcie a brzdný účinok motora. Výkon motora sa s touto palivovou mapou dávkuje najlepšie. ABS na zadnej brzde je vypnuté a dá sa vypnúť aj na prednej brzde.

Individual, umožňuje kompletne nastaviť všetky elektronické funkcie podľa seba.

Elektronické funkcie sa ovládajú pomocou intuitívnych ovládačov na riadidlách: na ľavej strane rýchlo nastavíte kontrolu trakcie a tempomat (okrem ďalších funkcií); vpravo potom ľahko a rýchlo zvolíte požadovaný jazdný režim.

5-palcový farebný TFT prístrojový panel ponúka dokonalé zobrazenie rôznych údajov a je vybavený svetelným senzorom, ktoré nastavuje jas podsvietenia v závislosti od okolitých svetelných podmienok. V zozname príslušenstva je potom multimediálna platforma Aprilia MIA, ktorá umožňuje prepojiť váš smartfón s motocyklom a ďalej rozšíriť funkcie prístrojového panelu. Systém Aprilia MIA využíva spojovací protokol, ktorý znižuje spotrebu batérie smartfónu na minimum a zahŕňa infotainment obsluhujúci hlasovú voľbu pri telefonických hovoroch a výber hudby prostredníctvom tlačidiel na riadidlách, aj funkciu satelitnej navigácie s možnosťou zobrazenia pokynov priamo na prístrojovom paneli. Vďaka georeferenčnej telemetrii systém Aprilia MIA umožňuje taktiež ukladať prejdené trasy a analyzovať dáta priamo v aplikácii.

Charakter a výkon 80-koňového dvojvalca Aprilia

Ultra moderný dvojvalcový motor so zdvihovým objemom 660 cm3, základ novej rodiny Aprilia, bol navrhnutý pre celý rad motocyklov určených na rôzne účely: preto bola všestrannosť jedným z hlavných konštruktérskych cieľov, spolu s vysokým výkonom a nízkou hmotnosťou. A preto okrem iného padla voľba na predklonený dvojvalec, extrémne kompaktný motor prevzatý z prednej časti vidlicového štvorvalca 1100 cm3, z ktorého tento agregát preberá koncepciu aj rozmery, a, pochopiteľne, spĺňa normu Euro 5. Táto konfigurácia vyniká kompaktnými rozmermi a nízkou hmotnosťou; motor, ktorý je menší na výšku aj na dĺžku, dáva väčší priestor dizajnérom s ohľadom na nevyhnutné periférie, ako je nasávací a výfukový systém, ako aj s ohľadom na architektúru podvozku, pretože perfektne pasuje do rôznych konštrukcií rámu.

Konštrukcia s valcami naklonenými dopredu dáva jazdcovi viac komfortu vďaka lepšiemu odvádzaniu tepla a konštruktérom zase väčšiu voľnosť vo využití priestoru. Okrem toho má táto architektúra za výsledok lepšie chladenie, čiastočne aj vďaka inovatívnemu systému dvojitých kapotáží, ktorý používajú všetky modely Aprilia 660, a ktorého cieľom je urýchliť prúdenie vzduchu cez motocykel. Výfukové zvody boli navrhnuté s rovnakým cieľom, preto sú vedené bokom motora – čo zvyšuje svetlú výšku a uľahčuje údržbu.

Nový dvojvalec Aprilia je výsledkom skúseností získaných pri ultra výkonnom motore Aprilie RSV4; a preto využíva výhody extrémne výkonnej a osvedčenej konfigurácie: hlava valcov, spaľovací priestor, kanály, valce a piesty sú prevzaté z V4. Vŕtanie 81 mm je rovnaké ako pri V4, kým zdvih má hodnotu 63,9 mm. Rozhodnutie prevziať technológie z V4 je zárukou výnimočného výkonu, zvlášť keď vezmeme do úvahy rýchlosť vysokozdvihového piestu vzhľadom na zdvihový objem. Všetky motorové komponenty, vrátane odliatkov a výkovkov, boli samozrejme skonštruované a vyvinuté špeciálne pre modely 660.

Kľuková skriňa motora je rozdelená horizontálne na dve polovice a valce sú zabudované do hornej prídavnej skrine kvôli menšej veľkosti a robustnejšej konštrukcii. Valce sú voči kľukovému hriadeľu predsadené kvôli minimalizácii vnútorného trenia pri pracovnom cykle piestu.

Okrem vysokého výkonu a nízkej hmotnosti sa počas vývoja kládol dôraz aj na dosiahnutie charakteru a agresivity typickej pre vidlicové dvojvalce. Preto sú ojničné čapy predsadené o 270 °, čo znamená nepravidelné zapaľovanie, ktoré sa prenáša do výkonu a zvuku podobného vidlicovým dvojvalcom. Táto konfigurácia umožňuje aj ľahké vyváženie striedavých síl prvej a druhej úrovne a tým pádom si vystačí s jedným vyvažovacím hriadeľom.

Špecifické úpravy pre model Tuareg sa týkajú spodnej aj hornej časti motora a majú za cieľ zvýšenie krútiaceho momentu v nízkych otáčkach a záruku dostatočného mazania pri jazde v teréne. Rozvodový systém DOHC so 4 ventilmi na valec poháňaný postrannou reťazou má optimalizované zdvihy vačiek kvôli zvýšeniu maximálneho krútiaceho momentu v nízkych otáčkach. Z rovnakého dôvodu bol použitý nový nasávací systém s dlhšími hadicami a novým airboxom, umiestneným medzi hlavou riadenia a nádržou. Toto umiestnenie tiež uľahčuje demontáž vzduchového filtra. V neposlednom rade je to nový výfukový systém, ktorý optimalizuje priebeh výkonu motora v nízkych a stredných otáčkach. Algoritmus elektronicky riadeného predstihu bol pre Tuareg nastavený tak, aby bolo zaistené dokonalé spaľovanie pri každej teplote motora a výkon aj spotreba zostali na optimálnej úrovni. V porovnaní s cestnými modelmi radu 660 je prvý prevodový stupeň kratší, rovnako ako ten najvyšší, pričom pastorok má o dva zuby menej (15 na rozdiel od 17 na modeloch RS 660 a Tuono 660) kvôli rýchlejšej reakcii na plyn. Pokiaľ ide o mazanie, olejová vaňa má rovnaký objem, ale je položená vyššie, aby posunula svetlú výšku na výnimočných 240 mm. Olejová vaňa má aj nové steny zaručujúce, že je za každých podmienok k dispozícii dostatočné množstvo maziva. Olejový okruh má nový kanál, ktorým olej tečie z prevodovky do olejovej vane a zbytočne tam nezostáva.

Rovnako ako pri modeloch RS 660 a Tuono 660 má viaclamelová mokrá spojka antihoppingovú funkciu a ľahko ovládateľnú páčku.

Výkon motora dosahuje vyššie hodnoty než pri motoroch vyššej kubatúry: maximálny výkon je 80 koní v 9250 otáčkach, najvyšší krútiaci moment 70 Nm motor dosahuje vo výrazne nižších otáčkach než pri modeli RS 660 (6 500 ot. vs. 8 500 ot. v RS 660), pričom 75 % krútiaceho momentu je k dispozícii od 3 000 otáčok a 85 % v 4 500 otáčkach. Systém vstrekovania charakterizujú 48-mm vstrekovacie telesá s rozdielnymi dĺžkami nasávacích hrdiel pre optimálnu distribúciu prúdenia vzduchu vo vysokých a stredných rýchlostiach.

Verzie a farby

Aprilia bola prvou značkou, ktorá zbúrala hranice tradičných farebných schém, v ktorých bol motocyklový svet uväznený niekoľko desaťročí, a predstavila fantastické farebné prevedenia, aké sa používali v začiatku deväťdesiatych rokov. V duchu tejto tradície a s cieľom dosiahnutia skutočne charakteristického a osobitého vzhľadu zahŕňa rad farebných prevedení modelu Tuareg 660 aj verziu Acid Gold. Táto farba bola už úspešne predstavená pri modeloch RS a Tuono, a najlepšie zvýrazňuje inovatívny dizajn modelu Tuareg 660.

Aprilia Tuareg 660 je ďalej k dispozícii vo farebnom prevedení Martian Red s dominantnými tónmi čiernej a červenej farby, ktoré sú súčasťou športového dedičstva značky Aprilia. Tretie, najikonickejšie grafické prevedenie, má názov Indaco Tagelmust, a našlo farebnú inšpiráciu pri modeli Tuareg Wind 600 z roku 1988.

Výkon modelu Aprilia Tuareg 660 je možné znížiť na 35 kW pre držiteľov vodičského oprávnenia skupiny A2, pričom všetky ostatné technické parametre zostávajú bez zmeny.

Kompletná ponuka originálneho príslušenstva

Aprilia vyvinula širokú ponuku príslušenstva určeného špeciálne pre model Tuareg 660, ktoré zlepší jazdné vlastnosti, pohodlie a funkčnosť.

  • Hliníkové bočné kufre: extrémne odolné a priestorné kufre vyrobené z hliníka majú práškový lak pre maximálnu ochranu a dlhú životnosť. K motocyklu sa zamykajú špeciálnym bezpečnostným kľúčom a dajú sa jednoducho demontovať v priebehu niekoľkých sekúnd. V ponuke sú aj vnútorné tašky.
  • Hliníkový zadný 33-litrový kufor: do tohto extrémne odolného a priestorného kufra sa vojde prilba Aprilia Multiroad a ďalšie veci. Má hermeticky utesnené veko a pánty chránené ABS plastom. Nasadzuje a odníma sa jednoducho. V ponuke sú aj vnútorné tašky.
  • Rúrkové chrániče motora: sú vyrobené z oceľových rúrok s práškovým lakovaním a chránia motor a plasty v prípade nehody. Majú prípravu na inštaláciu prídavných svetiel.
  • Prídavné LED svetlá: malé svetlá s hliníkovým telom majú nízku spotrebu energie. Zlepšujú viditeľnosť a zvyšujú bezpečnosť pri jazde v noci. Ovládajú sa elektronickými ovládačmi na riadidlách.
  • Centrálny stojan: kataforézna povrchová úprava a práškové lakovanie chráni jeho oceľovú konštrukciu pred koróziou. Vďaka jeho konštrukcii vyžaduje postavenie motocykla na stojan minimálnu silu.
  • Vodítko reťaze: extrémne dôležitý prvok pri jazde v teréne. Za každých okolností zaisťuje správne napnutie reťaze, dokonca aj v extrémnych podmienkach.
  • Touringový plexištít: lepšie chráni jazdcov pred vetrom a poskytuje viac pohodlia na cestách. Je vyrobený z pevného a odolného ​​4 mm hrubého metakralátu.
  • Komfortné sedlá: kompletný rad sediel zvyšuje pohodlie vďaka špeciálnej vložke z pamäťovej peny. Dostupné v troch rôznych výškach (štandard, o 2 cm zvýšené, a o 2 cm nižšie).
  • Rýchloradenie: toto zariadenie s jednoduchou montážou vám umožní preraďovať nahor a nadol bez použitia spojky a dosiahnuť tak rýchlu zmenu prevodových stupňov.
  • Aprilia MIA: zariadenie, ktoré umožní prepojiť váš smartfón s motocyklom cez Bluetooth, a zmeniť ho na skutočnú multimediálnu platformu.
  • Elektronické zabezpečenie proti krádeži: kompaktná riadiaca jednotka s jednoduchou inštaláciou. Súčasťou je diaľkové ovládanie. Systém má vlastné napájanie s minimálnou spotrebou energie.