Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Spoločnosť Atlassian uviedla pred časom novú verziu jedného zo svojich kľúčových produktov: Jira Software. Verzia 8.0, riešenie pre pokročilú podporu projektového riadenia, zlepšuje efektivitu spracovania na všetkých úrovniach riadenia – užívatelia získavajú napríklad lepšiu podporu e-mailových notifikácií, rýchlejšie načítanie veľkých backlogov, rozšírenie aplikačného rozhrania alebo napríklad nové možnosti pokročilého vyhľadávania. Vylepšenia najnovšej verzie budú podľa slov českého Gold Solution partnera Atlassianu, spoločnosti Onlio, prínosom aj pre slovenských užívateľov.

Jira Software patrí medzi popredné softvérové riešenia pre riadenie toku požiadaviek a je jedným z nosných pilierov portfólia obľúbenej značky Atlassian. Ôsma verzia nástroja pre pokročilú podporu projektového riadenia interných aj externých projektov prináša popri 11 významných vylepšeniach aj viac ako štyri desiatky ďalších drobných noviniek a inovácií. Celkovo môže najnovšia verzia Jira Software ponúknuť vyšší výkon naprieč všetkými podporovanými procesmi a zabezpečiť tak zvýšenie efektivity tímov.

Jednou z hlavných noviniek je zlepšenie e-mailových notifikácií – verzia 8.0.x výrazne redukuje objem zasielaných správ. Predtým užívateľom prichádzali upozornenia na každú zmenu riešenej požiadavky samostatne, a pokiaľ užívateľ dopĺňal rôzne údaje postupne, napr. aj s odstupom desiatok sekúnd, potom nepríjemne často notifikoval aj užívateľov, ktorí mali inak o detailnú notifikáciu záujem. Po novom môže byť konfiguráciou zvolené, aby boli súhrnné správy zasielané v desaťminútových oknách. Sumarizačné e-mail umožňujú získať lepšiu predstavu v širších súvislostiach jednotlivých zmien pri súčasnom zachovaní vysokej prehľadnosti a včasného informovania.

Ďalším zlepšením je rýchlejšie načítanie dlhých zoznamov úloh v Agilných projektoch tzv. backlogoch. Tímy bežne pracujú len s určitou podmnožinou a bolo tak zbytočné nahrávať všetky položky. Od verzie 8.0 je vo východiskovom stave načítaná len stovka z nich, prvých 90 a posledných 10. Pochopiteľne, aj naďalej zostáva možnosť zobraziť všetky položky pomocou tlačidla Show all issues.

Spôsoby realizácie projektov, vrátane softvérových, sa neustále vyvíjajú. Jednou z mála nemenných skutočností je potreba sofistikovaných nástrojov, ktoré celý proces čo najviac zjednodušia a zefektívnia. Príkladom takéhoto nástroja je aj Jira Software a som rád, že z pozície Gold Solution partnera podporujeme jeho využívanie na Slovensku,“ uvádza Martin Cvrček, Atlassian konzultant v spoločnosti Onlio. Podstatné tiež je, že novinky nie sú výsledkom umelo definovaného plánu, ale vychádzajú z reálnych požiadaviek projektových tímov. Pevne verím, že mnohé vylepšenia ocenia aj českí a slovenskí užívatelia.“

Medzi zákazníkov využívajúcich softvérové riešenia spoločnosti Atlassian patrí napríklad Audi, Autodesk, alebo NASA. V Českej republike patria medzi zákazníkov spoločnosti Onlio využívajúcich nástroje od Atlassian Komerční banka, Home Credit, Avast alebo E.ON. Podrobné informácie o jednotlivých produktoch a súvisiacich službách spoločnosti Onlio nájdete na www.onlio.cz.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.