Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

S modelom BMW M4 GTS dostáva spoločnosť BMW M GmbH do rúk nový a exkluzívny výdobytok techniky, s ktorým potenciál modelu BMW M4 dosahuje pôsobivú novú úroveň. S dravým dizajnom inšpirovaným motoristickým športom a technológiou zameranou na vysoké výkony sa pohľad modelu BMW M4 GTS upiera priamo na pretekársku dráhu. Dosiahnutý čas 7 minút 28 sekúnd v jednom kole na legendárnom okruhu Nürburgring-Nordschleife, ktorý je jedným z najnáročnejších na svete, je jednoznačným vyjadrením výnimočných schopností špeciálnej edície tohto modelu. Toto najostrejšie prevedenie modelu BMW M4 sa podobne ako jeho príbuzné vozidlá BMW M nestratí ani na bežných cestách. Spoločnosť BMW M GmbH uvádza model BMW M4 GTS na trh v špeciálnej limitovanej edícii s počtom 700 kusov, čím si pripomína 30. výročie modelu BMW M3, ktorý sa vyrába od roku 1986. Poukazuje tým na inovatívne úsilie technikov spoločnosti BMW M pri vývoji priekopníckych technológií pre rad M na poli pohonných jednotiek, podvozkov a konštrukcií s nízkou hmotnosťou. Prvá špeciálna edícia s vysokým výkonom v modelovom rade M3/M4 bude po prvýkrát dostupná aj na významnom severoamerickom trhu.

BMWM4_nowat„Špeciálne edície modelov ako BMW M3 GT, BMW M3 CSL, BMW M3 GTS a BMW M3 CRT sú už niekoľko desaťročí tradičnou súčasťou nášho modelového radu vozidiel strednej veľkosti – a táto tradícia pokračuje aj s modelom BMW M4,“ hovorí Frank van Meel, generálny riaditeľ spoločnosti BMW M GmbH. „Dodávajú ostrejší charakter značke BMW M a stelesňujú emocionálne bohatý a exkluzívny zážitok z jazdy. K vývoju modelu BWM M4 GTS sme pristúpili skutočne radikálne s cieľom vytvoriť športový stroj určený pre pretekársku dráhu, so špičkovou dynamikou a inšpirujúcim výkonom. Umožňuje nám demonštrovať, čo je v súčasnosti možné dosiahnuť s vozidlom, ktoré je zároveň schválené na používanie v cestnej premávke. Vlastníci vozidiel BMW M4 GTS si môžu napríklad v rámci klubových podujatí zajazdiť na okruhoch Spa-Francorchamps, Nürburgring alebo Laguna Seca a dosiahnuť rekordné časy v jednotlivých kolách vo vozidlách, ktoré možno používať aj na bežných cestách.“

Vyšší výkon vďaka inovatívnej technológii vstrekovania vody.

BMWM4-2_nowatSrdcom každého modelu BMW M je motor. V modeli BMW M4 GTS sa používa šesťvalcový radový preplňovaný motor z modelu BMW M3/M4, ktorý získal viacero ocenení, je však doplnený o inovatívnu technológiu vstrekovania vody, ktorá tomuto motoru s objemom 3,0 litra dodáva omnoho viac sily. Systém vstrekovania vody podstatne zvyšuje výkon motora – až na 368 kW/500 k – a krútiaci moment na 600 Nm, pričom spotreba paliva a emisie CO2 zostávajú na úrovni modelu BMW M4 Coupe (8,3 litra na 100 km*, 194 g/km*). Vďaka týmto parametrom je BMW M4 GTS najagilnejším a najsvižnejším modelom s najvyššou dynamikou v našom modelovom rade. Dosahuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h iba za 3,8 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je obmedzená na 305 km/h.

Snaha o nízku hmotnosť až do najmenších detailov.

BMWM4_3_nowatInteligentná konštrukcia so zameraním na nízku hmotnosť umožnila návrhárom spoločnosti BMW M znížiť pohotovostnú hmotnosť vozidla podľa normy DIN na 1 510 kilogramov (pohotovostná hmotnosť podľa normy ECE: 1 585 kg). Výnimočný pomer hmotnosti a výkonu 3,0 kg/k poskytuje skvelý základ pre vynikajúcu dynamiku jazdy. Prísne opatrenia na zníženie hmotnosti zasiahli interiér aj exteriér vozidla. Vo vnútri sú to anatomicky tvarované sedadlá z uhlíkových vlákien, ľahká stredová konzola, úsporná konštrukcia obkladov v priestore zadných sedadiel a priečky batožinového priestoru a špeciálne ľahké obloženie dverí a bočných panelov vrátane použitia pútok namiesto pevných rukovätí na dverách – v tom všetkom sú jasne viditeľné snahy návrhárov o zníženie hmotnosti. Dôsledné uplatňovanie princípov nízkej hmotnosti je zrejmé aj z detailov, ktoré nie sú viditeľné na prvý pohľad. Výstuha prístrojového panelu je vyrobená z uhlíkových vlákien s nízkou hmotnosťou. Z vonkajšej strany vozidla sa pri konštrukcii inovovanej kapoty, strechy a nastaviteľného predného splittera použil plast vystužený uhlíkovými vláknami (CFRP). Aj nastaviteľné zadné krídlo je vytvarované z tohto ľahkého, no mimoriadne pevného materiálu výnimočnej kvality. Je uložené na sofistikovaných hliníkových držiakoch opracovaných pomocou počítačom riadených strojov, ktoré sú pripevnené k veku batožinového priestoru z materiálu CFRP. Aj to je dôkazom toho, že každý detail, bez ohľadu na jeho veľkosť, bol optimalizovaný na dosiahnutie minimálnej hmotnosti. Zadné krídlo v spolupráci s difúzorom, ktorý sa nachádza pod zadným nárazníkom a je takisto vyrobený z uhlíkových vlákien, optimalizuje prúdenie vzduchu a obmedzuje zdvih zadnej nápravy. Výfukový systém obsahuje titánový tlmič, vďaka čomu sa dosahuje úspora až 20 percent hmotnosti. Zvukový prejav nabitý emóciami sa skvele hodí k modelu M a zvonka aj zvnútra vozidla vytvára atmosféru pretekárskej dráhy.

Prvky výbavy so zameraním na maximálny výkon.

BMWM4_4_nowatŠtandardne dodávaná sedemrýchlostná dvojspojková prevodovka radu M (M DCT) zabezpečuje výber optimálneho prevodového stupňa v každej situácii pri jazde, a to bez prerušenia výkonu prenášaného na zadné kolesá. Vodič má možnosť voliť prevodové stupne aj manuálne pomocou radiacich páčok na volante alebo radiacej páky. Radiace programy Drivelogic a funkcia Launch Control prešli optimalizáciou kvôli vyššiemu výkonu motora. Exkluzívne kolesá radu M z ľahkej zliatiny s minimalizovanou hmotnosťou a hviezdicovým dizajnom 666 M sú kované a leštené a dodávajú sa vo farbe Acid Orange. Sú vybavené pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2 (vpredu: 265/35 R19, vzadu: 285/30 R20), ktoré sú špecificky prispôsobené pre model BMW M4 GTS, čím prispievajú k výnimočnej mechanickej trakcii vozidla a spätnej väzbe pri prejazde zákrutami.

Odpruženie pomocou vinutých pružín radu M s tromi možnosťami nastavenia je vyladené pre model BMW M4 GTS a možno ho prispôsobiť individuálnym potrebám a požiadavkám rôznych pretekárskych okruhov. Ľahké uhlíkovo-keramické brzdy radu M ponúkajú presne určený bod záberu a zabezpečujú vynikajúce spomalenie aj pri trvalej vysokej záťaži, napríklad pri jazde na hranici možností na pretekárskej dráhe.

Exkluzívna svetová technológia OLED, brilantné svetlá LED.

BMWM4_5_nowatZnáma dvojdielna zostava dvoch kruhových svetlometov so štyrmi obvodovými prstencami zabezpečuje najlepšie možné osvetlenie povrchu vozovky. Spája sa v nich špičková technológia svetelných diód LED s funkciou BMW Selective Beam (asistent ovládania diaľkových svetiel bez oslňovania) a adaptívnymi svetlometmi.

Zadné svetlá v tvare písmena L sú rovnako pôsobivé ako dizajn predných svetlometov. A je to skutočne tak, že inovatívne zadné svetla s technológiou OLED sa prvýkrát predstavujú v sériovej výrobe práve v modeli BMW M4 GTS. Organické svetelné diódy OLED sú novým druhom svetelného zdroja, ktorý vyžaruje svetlo celým povrchom a pôsobí veľmi homogénne – na rozdiel od svetiel LED, ktoré vyžarujú svetlo bodovo. Ploché prevedenie svetelných diód OLED (s výškou len 1,4 milimetra) a možnosť aktivovať jednotlivé svetelné moduly samostatne otvárajú nové možnosti pri riešení osvetlenia, ktoré navodzuje dojem výnimočnej presnosti. Zadné svetlá tak podčiarkujú šírku zadnej časť vozidla, dodávajú mu pútavejší a dynamickejší vzhľad a umožňujú vyniknúť za svetla aj v tme.

Interiér – s jasným zámerom, exkluzívnym prevedením a nadšením pre motoristický šport.

BMWM4_6_nowatAnatomicky tvarované sedadlá modelového radu M z uhlíkových vlákien pre vodiča a spolujazdca presne zapadajú do zámeru znižovania hmotnosti konštrukcie v tomto jednoznačne exkluzívnom interiéri. Vážia približne o 50 percent menej ako športové sedadlá v modeli BMW M4 Coupe, poskytujú ideálnu polohu pri sedení a neprekonateľné pohodlie a oporu pri cestách na dlhé vzdialenosti. Exkluzívne poťahy sedadiel z materiálu Alcantara/kože Merino spolu s pruhmi s motívom M na operadlách, trojbodovými bezpečnostnými pásmi a pútkami na dverách prezentujú model BMW M4 GTS ako výkonný športový stroj s jedinečným charakterom. Pre severoamerický trh sa model M4 GTS dodáva s odlišnými anatomickými športovými sedadlami radu M (vrátane operadiel s nízkou hmotnosťou a výrezmi), ktoré sú v súlade s miestnymi požiadavkami na schvaľovanie vozidiel.

Exkluzívny materiál Alcantara sa používa aj na športovom volante radu M vybavenom ukazovateľom priameho smeru, ktorý podčiarkuje športový charakter modelu BMW M4 GTS. Na mieste zadnej lavice sa v modeli BMW M4 GTS nachádza plocha z plastu vystuženého sklenými vláknami (GFRP) a zadný panel sendvičovej konštrukcie z uhlíkových vlákien. Oba diely sú potiahnuté materiálom Alcantara a prinášajú zníženie hmotnosti približne o 40 percent.

Voliteľný balík príslušenstva Clubsport ešte viac zvýrazňuje spriaznenosť modelu BMW M4 GTS s pretekárskou dráhou. Jeho súčasťou je výstuha vo farbe Acid Orange za prednými sedadlami, šesťbodové bezpečnostné pásy pretekárskych parametrov** a hasiaci prístroj.

Podrobnejšie informácie o oficiálnych hodnotách spotreby paliva, presných hodnotách emisií CO2 a spotrebe elektrickej energie nových osobných automobilov nájdete v nasledujúcej smernici: „Leitfaden über Kraftstoffverbrauch, die CO2-Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen“ (Smernica o spotrebe paliva, emisiách CO2 a spotrebe elektrickej energie nových osobných automobilov), ktorú získate vo všetkých dealerstvách, na adrese Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT), Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen a na internetovej adrese http://www.dat.de/en/offers/publications/guideline-for-fuel-consumption.html. Leitfaden CO2 (Guideline CO2) (PDF ‒ 2,7 MB)

* Hodnoty spotreby paliva podľa európskeho skúšobného cyklu sa môžu líšiť v závislosti od použitej veľkosti pneumatík.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.