Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Elegantné a elektrifikované kupé s mimoriadnou agilnosťou a jazdnou dynamikou.

“Štvorkolka”, ktorá dosahuje skvelú trakciu a ponúka vynikajúci komfort na každý deň: nové kupé Mercedes-AMG GLE 63 (S) 4MATIC+ (kombinovaná spotreba paliva: 11,5 l/100 km; kombinované emisie CO2: 263 — 262 g/km)* spája mnohé osobnosti vozidla v jednom modeli. Všestranný atletický model okrem toho ponúka všetky výhody SUV značky Mercedes-Benz: rozsiahlu bezpečnostnú výbavu či suverénnu trakciu aj na vlhkom alebo pieskovom podklade alebo v zimných cestných podmienkach.

Srdcom vysokovýkonného SUV kupé je 4,0-litrový motor AMG V8 biturbo s dvojprúdovými (twinscroll) turbodúchadlami umiestnenými medzi radmi valcov, ktorý je elektrifikovaný štartovacím generátorom EQ Boost a 48-voltovým elektrickým systémom, aby poskytoval mimoriadne spontánne vlastnosti pri rozbiehaní. Okrem toho poskytuje tento systém aj extra výkon 16 kW (22 k) a krútiaci moment 250 Nm.

Základný model poskytuje výkon 420 kW (571 k) a krútiaci moment 750 Nm, verzia S dokonca 450 kW (612 k) a 850 Nm. O impozantnú obratnosť a spontánne reakcie sa stará podvozok so vzduchovým pružením AMG RIDE CONTROL+ s nastaviteľnou svetlou výškou spolu s aktívnou stabilizáciou nakláňania AMG ACTIVE RIDE CONTROL, ktorá pracuje na báze 48-voltového systému, plne variabilným pohonom všetkých kolies AMG Performance 4MATIC+ a 9-stupňovou automatickou a rýchlo radiacou prevodovkou AMG SPEEDSHIFT TCT 9G.

Pre zvýšenie účinnosti a zníženie spotreby sa pri nízkom zaťažení motora odopínajú štyri z ôsmich valcov. Vodič si môže zvoliť jeden zo siedmich jazdných režimov AMG DYNAMIC SELECT (Komfort, Šport, Šport+, Individuálny, PRETEK — vyhradený exkluzívne len pre variant S modelu GLE 63 kupé, Cestička a Piesok), ku ktorým patria tri funkcie riadenia agilnosti DYNAMIKA AMG (Základné, Rozšírené, Profesionálne). Rýchlosť reakcií a ovládateľnosť vozidla zvyšuje aj zverný diferenciál na zadnej náprave a vysokovýkonna kompozitná brzdová sústava, na želanie aj keramicko-kompozitná.

Špecifická maska chladiča vozidiel AMG vizuálne zdôrazňuje príslušnosť do rodiny modelov AMG, k čomu prispievajú aj disky kolies z ľahkých zliatin s priemerom 21 alebo 22 palcov (S). Interiéru dominuje čalúnenie športových sedadiel kožou napa či trojramenný volant s hliníkovými radiacimi páčkami, čiernou značkou na pozícii 12 hodín a špeciálnymi tlačidlami na nastavenie dynamiky jazdy. Sériovo sa dodáva najnovšia verzia infotainmentu MBUX s prvkami a vzhľadmi špecifickými pre AMG.

Prehľad údajovMercedes‑AMG GLE 63 4MATIC+ kupéMercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+ kupé
Motor4,0-litrový V8 s preplňovaním dvoma turbodúchadlami a integrovaným štartovacím generátorom EQ Boost4,0-litrový V8 s preplňovaním dvoma turbodúchadlami a integrovaným štartovacím generátorom EQ Boost
Zdvihový objem3 982 cm33 982 cm3
Výkon420 kW (571 k) pri 5 750 – 6 500 ot./min

+ 16 kW (22 k) zo štartovacieho generátora EQ Boost

450 kW (612 k) pri 5 750 – 6 500 ot./min

+ 16 kW (22 k) zo štartovacieho generátora EQ Boost

Max. krútiaci moment750 Nm pri 2 250 – 5 000 ot./min850 Nm pri 2 500 – 4 500 ot./min
NáhonNáhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ s plne variabilným rozdeľovaním momentuNáhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ s plne variabilným rozdeľovaním momentu
PrevodovkaPrevodovka AMG SPEEDSHIFT TCT 9GPrevodovka AMG SPEEDSHIFT TCT 9G
Kombinovaná spotreba
paliva
 

11,5 l/100 km*

 

11,5 l/100 km*

Kombinované emisie CO2262 g/km*263 g/km*
Trieda efektívnostiEE
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h4,0 s3,8 s
Maximálna rýchlosť250 km/h**280 km/h***

* Uvedené hodnoty boli zistené podľa predpísaného spôsobu merania.
Ide o hodnoty CO2 podľa nového európskeho jazdného cyklu v zmysle čl. 2 bodu 1 vykonávacieho nariadenia (EÚ) 2017/1153.
Hodnoty spotreby paliva boli vypočítané na základe týchto hodnôt.
** elektronicky obmedzená, s voliteľným balíkom AMG Driver‘s Package 280 km/h
*** elektronicky obmedzená

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.