Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Mercedes-AMG pokračuje v presne 20-ročnej tradícii novými vysokovýkonnými modelmi na základe modelu GLE: predchodca ML 55, ktorého základom bola vtedajšia Trieda ML, bol v roku 1999 so svojím motorom V8, ktorý dosahoval výkon 255 kW (347 k), na vrchole portfólia konštrukčného radu.

To isté platí aj pre jeho aktuálneho nástupcu, Mercedes-AMG GLE 63 4MATIC+ (kombinovaná spotreba paliva: 11,5 – 11,4 l/100 km; kombinované emisie CO2: 262 – 261 g/km) . Výkonné vozidlo na vrchole tohto modelového radu prichádza na štartovaciu čiaru s najnovšou technológiou motorov: v modelovom rade GLE sa 4,0-litrový motor AMG V8 biturbo s dvoma turbodúchadlami medzi radmi valcov s výkonom 420 kW (571 k), vo verzii S s výkonom 450 kW (612 k), bude prvýkrát kombinovať so štartovacím generátorom EQ Boost. Túto kombináciu dopĺňa dodatočný elektrický výkon 16 kW (22 k) a krútiaci moment 250 Nm, 48-voltová napäťová sústava, odpájanie valcov a filter pevných častíc pre benzínové motory zabezpečujúci čo najvyššiu účinnosť a čistotu spalín.

Plne variabilný náhon na všetky kolesá, vzduchové pruženie s adaptívne nastaviteľným tlmením a aktívna stabilizácia nakláňania či prevodovka AMG SPEEDSHIFT TCT 9G s bleskovým radením, samosvorný zadný diferenciál či vysokovýkonné kompozitné (na želanie keramické) brzdy navyše posúvajú hranice jazdnej dynamiky ešte vyššie. K tomu všetkému sa pridávajú prednosti luxusného vozidla SUV: dobrý výhľad z vozidla, množstvo priestoru pre cestujúcich a batožinu, vysokokvalitné materiály a najnovšie funkcie asistencie počas jazdenia, infotainmentu MBUX a konektivity, ktoré táto značka ponúka.

GLE 63 4MATIC+ sériovo disponuje podvozkom so vzduchovým pružením AMG RIDE CONTROL+ s nastavením, ktoré je špeciálne naladené na vlastnosti vozidla SUV, a adaptívne nastaviteľným tlmením ADS+ (Adaptive Damping System) poskytujúcim agilnosť a vynikajúcu dynamiku jazdy s maximálnou trakciou a vysokým komfortom pri každodennom jazdení. Predvoliť možno tri úrovne charakteristiky tlmenia Komfort, Šport a Šport+, čo umožňuje výrazné a citeľné rozlíšenie medzi vysokým komfortom na dlhých trasách a športovou dynamikou jazdy. V závislosti od zvoleného programu AMG AMG DYNAMIC SELECT sa výška vozidla môže znížiť o 10 mm alebo zvýšiť o 55 mm.

O rozdielny jazdný zážitok sa stará sedem jazdných programov AMG DYNAMIC SELECT Komfort, Šport, Šport+, Individuálny, PRETEK (len pri variante S), Cestička (Trail) a Piesok. Programy sú prepojené s riadením agilnosti DYNAMIKA AMG, vďaka čomu možno jazdné vlastnosti prispôsobiť ešte diferencovanejšie odlišným nárokom a jazdným podmienkam. DYNAMIKA AMG ukrýva funkcie agilnosti Základné, Rozšírené, Profesionálne a Majstrovské, ktorých spôsoby fungovania sú automaticky navolené príslušným jazdným programom. V rámci terénnych jazdných programov Cestička a Piesok sú v prípade vypnutého systému ESP® k dispozícii ešte stupne Trakcia (Traction) a Šmýkanie (Slide).

GLE 63 4MATIC+ tak spája extrémnu športovú charakteristiku, prvotriedne terénne vlastnosti a výnimočné praktické vlastnosti pri každodennom používaní.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.