Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

 Divízia BMW M Motorsport oznamuje pred fázou testovania prototypu LMDh na sezónu 2023 v rámci šampionátu športových automobilov IMSA WeatherTech SportsCar Championship názov, dizajn a vzrušujúce maskovanie nového vozidla. Vzhľad modelu BMW M Hybrid V8 navrhlo štúdio BMW Group Designworks a oslavuje históriu divízie BMW M Motorsport v Severnej Amerike a zároveň upriamuje pozornosť na dynamickú hybridnú elektrickú budúcnosť. Kľúčová informácia pre fanúšikov: prototyp je jasne rozpoznateľný ako automobil pochádzajúci z divízie BMW M.

Toto posolstvo potvrdzuje aj Franciscus van Meel, generálny riaditeľ divízie BMW M GmbH: „Najdôležitejšou úlohou a najväčšou výzvou pre tím dizajnérov v konštruktérskom tíme programu LMDh bolo, aby bol prototyp jasne rozpoznateľný ako vozidlo pochádzajúce z divízie BMW M Motorsport. A to môžem povedať všetkým fanúšikom: na potvrdenie, že model BMW M Hybrid V8 je pravé vozidlo značky BMW, stačí len jeden pohľad. Jednoznačne v sebe nesie gény divízie BMW M. Páči sa mi aj jeho kamufláž s odkazmi na skvelú históriu značky v Severnej Amerike. Gratulujeme oddeleniam dizajnu a aerodynamiky v BMW M Motorsport a spoločnosti Dallara, pretože odviedli skvelú prácu. Už sa neviem dočkať, keď model BMW M Hybrid V8 čoskoro uvidím na trati.“

Charakteristickým znakom dizajnu modelu BMW M Hybrid V8 je široká mriežka chladiča. Okrem toho sa môže pochváliť typickými dizajnovými prvkami BMW M, ako sú vnorené logo 50. výročia na kapote, ikonické dvojité svetlá BMW, dynamické boky karosérie, stvárnenie zalomenia zadných okien Hofmeister kink, typické M hákové vonkajšie spätné zrkadlá a zadné svetlá. Kamufláž, v ktorej automobil BMW M Hybrid V8 dokončí svoje testovanie, obsahuje mnoho prvkov z piatich desaťročí histórie motoristických pretekov v Severnej Amerike. Obrázky ikonických pretekárskych vozidiel. Modely ako BMW 3.0 CSL z roku 1976, BMW M1/C z roku 1981, BMW 320i Turbo z roku 1978, BMW GTP z roku 1986, BMW M3 E36 GTS-2, BMW Z4 GTLM a BMW M8 GTE vytvárajú grafickú mozaiku, ktorá zakrýva tvar modelu BMW M Hybrid V8, aby sa počas vývojových testov zachovala konkurencieschopnosť duševného vlastníctva a vývojových nápadov.

„Úlohou môjho tímu bolo vytvoriť model BMW M Hybrid V8 tak, aby vyzeral ako BMW a zároveň využiť všetky možnosti, aby tak fungoval aj na pretekárskej dráhe,“ povedal Michael Scully, riaditeľ divízie BMW Group Designworks Global Automotive. „Dizajn vychádza z DNA automobilky BMW, takže sa vyznačuje presvedčivým a efektívnym využitím výkonu. Odvážny a odhodlaný charakter exteriéru evokuje vynikajúce schopnosti značky BMW v oblasti výkonu dodávaného turbom, pričom teraz sa spája s upraveným hybridným elektrickým pohonom. Motív kamufláže oslavuje 50 rokov divízie M tým, že pripomína skvelé modely z legendárnej histórie pôsobenia značky BMW v pretekoch IMSA a zároveň počas kritickej fázy vývoja projektu na trati jedinečne maskuje prvky exteriéru a prelomové technológie modelu BMW M Hybrid V8. Ak sa pozriete pozorne, objavíte niekoľko víťazov pretekov 24 hodín Daytona, ako aj úplne prvý automobil vytvorený v roku 1981 špeciálne pre preteky IMSA GTP: model BMW M1/C. Na túto kamufláž nadviažeme lakovaním Works, ktoré je príkladom dynamiky a vzrušenia z pretekania s hybridným elektrickým pohonom.“

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.