Divízia BMW M poskytuje od roku 1999 flotilu vysokovýkonných vozidiel safety car pre preteky motocyklov najvyššej triedy ako Oficiálne vozidlo MotoGP™. Najnovší prírastok v tejto flotile predstavuje špičkový model BMW M5 MotoGP™ Safety Car. Divízia BMW M GmbH sa v prípade tohto inovatívneho vozidla aj naďalej spolieha na špičkovú hybridnú technológiu rovnako, ako to bolo v prípade vozidla BMW XM Label Red Safety Car.
Nové vozidlo safety car vychádza z modelu BMW M5 (spotreba paliva a energie, vážená, kombinovaná: 1,7 – 1,6 l/100 km a 25,5 – 25,0 kWh/100 km podľa WLTP; emisie CO2 vážené, kombinované: 39 – 37 g/km podľa WLTP; spotreba paliva s vybitou batériou: 10,3 – 10,2 l/100 km podľa WLTP; triedy CO2: vážená, kombinovaná B, s vybitou batériou G), ktorý sa svetu prvý raz predstavil v júli na podujatí Goodwood Festival of Speed a na celosvetový trh príde na v novembri. Tento špičkový model s elektrifikovaným pohonom sa dokonale hodí na funkciu vozidla safety car. Pre tento model špeciálne upravená verzia systému M HYBRID kombinuje vysokootáčkový motor V8 s technológiou M TwinPower Turbo a elektromotor, takže poskytuje maximálny výkon 535 kW (727 k). Výkon pohonu M Power prenášajú na cestu 8-stupňová prevodovka M Steptronic a pohon všetkých kolies M xDrive. Množstvo ďalších M technológií zaisťuje perfektnú dynamiku jazdy vo všetkých situáciách.
Už sériový model zaujme svojím exteriérom. Typický M dizajn vysokovýkonných automobilov dostal viacero úprav so širokými blatníkmi a bočnými prahmi, tvarovaným predným nárazníkom a špecifickým dizajnom povrchu v oblasti C-stĺpika, ktorý dodáva modelu BMW M5 atletický vzhľad. Vozidlo BMW M5 Safety Car pre MotoGP™ dostalo aj špeciálny dizajn karosérie v štýle graffiti.
„Tento špeciálny vzhľad vychádza z dizajnu našich pretekárskych vozidiel BMW M Hybrid V8, s ktorými divízia BMW M Motorsport súťaží v šampionáte vytrvalostných pretekov FIA World Endurance Championship. V jeho kalendári sa nachádzajú preteky ako 24 hodín Le Mans. Zároveň súťaží aj v seriáli pretekov IMSA v Severnej Amerike. To dokonale stelesňuje našu vieru v hybridnú technológiu. Toto spojenie medzi BMW M Hybrid V8 a BMW M5 predstavuje dokonalý príklad našej filozofie BMW M: ide o modely zrodené na pretekárskej dráhe, stvorené pre ulicu,“ povedala Sylvia Neubauer, viceprezidentka pre zákazníkov, značku a predaj z divízie BMW M GmbH.
Ako pri všetkých vozidlách safety car, aj v tomto prípade pripravila divízia BMW M GmbH špecifické úpravy pre použitie na pretekárskej dráhe. Pribudlo množstvo doplnkov z ponuky BMW M Performance, vrátane karbónových predných nástavcov, aramidového zadného difúzora, karbónových bočných prahov, karbónovo-titánových koncoviek výfuku a karbónového veka palivovej nádrže.
Medzi špeciálne prvky patrí bezpečnostný nosník na streche, predný spojler, sedadlá Recaro, 6-bodové pretekárske bezpečnostné pásy, hasiaci prístroj a čerpadlo na odsávanie paliva pre zámorskú prepravu.
Viac informácií o divízii BMW M GmbH a jej aktivitách vo funkcii oficiálneho vozidla MotoGP™ trvajúcich od roku 1999, ako aj o novom modeli BMW M5 nájdete na: