Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Predpredaj od mája: hĺbková technická modernizácia bestsellera otvára okno do budúcnosti modelového radu. Debut v modelovom rade Passat: nový „Travel Assist“ umožňuje čiastočne automatizovanú jazdu v rozsahu rýchlosti od 0 do 210 km/h. Always on: nová generácia systémov infotainmentu s integrovanou SIM-kartou prináša nové online funkcie

Zero Emission v meste: elektrický dojazd hybridného modelu Passat GTE vzrástol na cca 55 km podľa WLTP (cca 70 km podľa NEDC)

Produkčný rekord pri debute modernizovaného modelu Passat: na jar bestseller značky Volkswagen prekoná hranicu 30 miliónov vyrobených kusov. Tým je celosvetovo najúspešnejším modelom strednej triedy. Isté je, že jubilejným exemplárom bude progresívne zdokonalený  model 8. generácie. Veľká technická modernizácia prináša do modelového radu Passat všetky najaktuálnejšie inovácie značky. Svoju výstavnú premiéru bude mať nový Passat na ženevskom autosalóne. V máji sa začne predpredaj v prvých európskych štátoch. Uvedenie na trh bude v septembri tohto roku (v Nemecku).

Svetovú premiéru má v modernizovanom rade Passat systém „Travel Assist“. Ako prvý Volkswagen bude môcť nový Passat ako limuzína a kombi Variant s novým systémom IQ.DRIVE jazdiť čiastočne automatizovane v širokom rozsahu rýchlosti (od 0 do 210 km/h). Okrem toho je nový Passat ako prvý model značky vybavený aj kapacitným volantom. Tento volant registruje dotyk vodiča a tvorí interaktívne rozhranie k systémom ako „Travel Assist“. Ďalšou novinkou je asistenčný systém „Emergency Steering Assist“, ktorý zásahom prostredníctvom bŕzd zvyšuje stabilitu pri vyhýbacích manévroch. Noc na deň premieňajú nové, interaktívne adaptívne reflektory „IQ.LIGHT – LED-Matrix“ – inovatívna osvetľovacia technológia, doteraz vyhradená pre vlajkovú loď Touareg.

S novým modelom Passat sa dostáva do výroby tretia generácia modulárnej stavebnice infotainmentu (MIB3). „App Connect“ – rozhranie na integráciu aplikácií smartfónu – po prvý raz u značky Volkswagen umožňuje integráciu smartfónu iPhone bez kábla cez „Apple CarPlay“. Navyše toho môže byť Passat s MIB3 na želanie permanentne online, pretože nové systémy infotainmentu sú sériovo vybavené integrovanou SIM-kartou. Okrem služieb pre navigáciu s informáciami v reálnom čase nová technológia umožňuje streaming hudby, príjem internetového rádia, hlasové ovládanie prirodzenou rečou (s online podporou), neobmedzené využívanie internetových služieb „Volkswagen We“, ako aj preberanie nastavení vozidla z cloudu. Smartfón sa bude dať používať ako „Mobile Key“ na odomykanie a štartovanie vozidla.

Modulárna stavebnica infotainmentu MIB3 tvorí digitálne zosieťovanú jednotku s novým digitálnym združeným prístrojom „Digital Cockpit“. Oproti predchádzajúcemu systému („Active Info Display“) bol digitálny prístroj ďalej zdokonalený. Grafiky sú na nových displejoch s väčším kontrastom jasné a kvalitné. Spektrum funkcií bolo povýšené na novú úroveň. Pomocou tlačidla na novom multifunkčnom volante sa dajú prepínať tri rozličné konfigurácie displeja.

Zdokonalené boli aj pohonné jednotky. Napríklad Passat GTE – model s pohonom plug-in hybrid má vďaka trakčnej batérii so zväčšenou kapacitou z 9,9 na 13,0 kWh výrazne predĺžený elektrický dojazd. Ten je teraz cca 55 km2) podľa novej metodiky WLTP, čo zodpovedá cca 70 km2) podľa NEDC. Súčasne nový Passat GTE svojou kombináciou elektromotora a efektívneho prepĺňaného benzínového motora 1.4 TSI so systémovým výkonom 160 kW (218 k) poskytuje komfort vozidla na dlhé jazdy. Nový Passat GTE už dnes spĺňa emisné limity normy Euro 6d-TEMP, ktorá začne byť záväzná pre nové automobily od roku 2021. Všetky benzínové aj naftové motory už spĺňajú túto emisnú normu a sú štandardne vybavené filtrom tuhých častíc (GPF, resp. DPF).

Novinkou v ponuke motorov je turbodiesel 2.0 TDI Evo s výkonom 110 kW (150 k), ktorý má o 10 g/km nižšie emisie CO2 ako rovnako výkonný predchodca. Okrem neho je k dispozícii aj naftový motor 1.6 TDI s výkonom 88 kW (120 k) a dva ďalšie 2.0 TDI s výkonmi 140 a 176 kW (190 a 240 k). Všetky motory TDI sú vybavené katalyzátorom SCR. Na výber sú aj tri benzínové motory – 1.5 TSI so 110 kW (150 k) a 2.0 TSI s výkonmi 140 a 200 kW (190 a 272 k).

Súčasťou modernizovaného modelového radu Passat naďalej zostáva aj kombi  Alltrack so zvýšenou svetlou výškou (172 mm). Passat Alltrack je na výber s najvýkonnejším benzínovým motorom 2.0 TSI alebo dvoma naftovými motormi 2.0 TSI s výkonom 140 a 176 kW (190 a 240 k) – vždy so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG a pohonom všetkých kolies 4MOTION.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.