Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

SEAT Leon novej generácie je jedným z prvých vozidiel, ktoré sa podrobili novému, náročnejšiemu testu.

  • Nový štandardný stredový airbag vpredu pomohol modelu Leon novej generácie splniť prísnejšie požiadavky a dosiahnuť najvyššie hodnotenie
  • Test Euro NCAP absolvovali obidve verzie nového modelu SEAT Leon so spaľovacím motorom aj s pohonom plug-in hybrid
  • SEAT Leon poskytuje najvyššiu úroveň bezpečnosti posádke – dospelým a deťom, ako aj zraniteľným účastníkom premávky
  • Hodnotenie piatimi hviezdičkami demonštruje úsilie značky SEAT vyvíjať čo najbezpečnejšie automobily s využitím najmodernejších technológií

Nový SEAT Leon získal hodnotenie 5 hviezdičiek za bezpečnosť od nezávislého konzorcia Euro NCAP. Toto skóre je výsledkom úsilia, vynaloženého značkou SEAT pri vývoji novej generácii modelu Leon. Pretože testovacia metodika Euro NCAP bola v roku 2020 ďalej sprísnená, nový SEAT Leon patrí k najbezpečnejším automobilom na trhu.

Zásadnou zmenou v testovacej metodike Euro NCAP v roku 2020 bolo zavedenie pohyblivej bariéry pri teste čelného nárazu namiesto miernejšieho testu nárazu s čiastočným prekrytím na pevnú deformovateľnú bariéru. Nový test pomáha nielen vyhodnotiť ochranu posádky vo vozidle, ale aj indikuje, ako k nej prispievajú štruktúry prednej časti karosérie.

No nie je to jediná zmena v testovacej procedúre. Zmenený bol aj test bočného nárazu z malej vzdialenosti modifikáciou rýchlosti a hmotnosti pohyblivej bariéry, čím sa zvýšila náročnosť testu. A po prvý raz Euro NCAP hodnotí bočný náraz z väčšej vzdialenosti z hľadiska ochrany vodiča a možného kontaktu medzi vodičom a spolujazdcom vpredu.

Okrem toho Euro NCAP kladie zvýšený dôraz na systémy najnovšej generácie, umožňujúce predchádzaniu nehôd a asistenčné systémy. Pri tom boli implementované nové scenáre do testovania technológie automatického núdzového brzdenia, vrátane ohrozenia zozadu a odbočovania na križovatke. V rámci posudzovania bezpečnostných systémov pribudla aj metodika na hodnotenie systému rozpoznávania únavy vodiča.

„Sme neobyčajne hrdí, že nový SEAT Leon získal špičkové hodnotenie Euro NCAP vo všetkých svojich verziách – ako 5-dverový hatchback aj kombi Sportstourer, so spaľovacím motorom aj s pohonom plug-in hybrid. Excelentný výsledok v bezpečnostných testoch, sprísnených v roku 2020, je odrazom dôrazu, ktorý kladieme na bezpečnosť, ako aj našej otvorenosti pri integrácii najmodernejších technológií pasívnej a aktívnej bezpečnosti pre dosiahnutie tohto cieľa,“ povedal Dr. Werner Tietz, člen predstavenstva SEAT pre výskum a vývoj.

Seat Leon NCAP

Zdroj: Seat

Bezpečnosť ako súčasť našej DNA

Portfólio najmodernejších bezpečnostných systémov, využívajúcich dáta rozličných senzorov, umožňuje vozidlu „vidieť dopredu“ na cestu lepšie ako kedykoľvek predtým a preto nový SEAT Leon môže lepšie reagovať na meniace sa jazdné scenáre.

Systémy ako Autonomous Emergency Braking, Side* and Exit Assist*, Traffic Sign Recognition*, Traffic Jam Assist*, Light Assist* a Pre-Crash Assist* navzájom spolupracujú, čím vytvárajú virtuálnu ochrannú bublinu okolo vozidla a jeho posádky.

Napríklad systém Pre-Crash Assist, ktorý reaguje za 0,2 sekundy ak zaregistruje riziko hroziacej nehody, reverzibilne napne bezpečnostné pásy na predných sedadlách, aktivuje výstražné svetlá a zavrie okná, ako aj strešné okno pre zvýšenie ochrany posádky v kabíne.

Systém Front Assist pomáha predchádzať kolíziám s vozidlami, chodcami a cyklistami. Zahŕňa aj funkciu Emergency Steering Assist, ktorá počas intervencie (núdzového brzdenia) pri vyhýbaní sa prekážke po počiatočnom impulze vodiča volantom, ďalšou korekciou riadením a brzdami pomáha  dosiahnuť optimálnu trajektóriu na únik z nebezpečnej situácie. Funkcia Junction Assist pri odbočovaní vľavo na križovatke automatickým brzdením zabraňuje kolízii s protiidúcimi vozidlami. Asistenčný systém Lane Assist zabraňuje neúmyselnému vybočeniu vozidla z jazdného pruhu.

Pri kolízii posádku chráni sedem airbagov, vrátane nového štandardného stredového airbagu vpredu. Tento airbag, umiestnený na vnútornej strane operadla vodiča, pri bočnom náraze zabraňuje vzájomnému kontaktu hláv vodiča a spolujazdca vpredu.

A ak dôjde k nehode, pri ktorej sa nafúknu airbagy, systém e-Call automaticky vytvorí spojenie so záchranným dispečingom a odošle základné údaje o vozidle a posádke.

Vďaka týmto systémom je nový SEAT Leon jedným z najbezpečnejších vozidiel na trhu, a to aj pri použití novej, sprísnenej metodiky Euro NCAP.

Namerané hodnoty potvrdzujú teóriu

Test Euro NCAP absolvovali obidve verzie nového modelu SEAT Leon so spaľovacím motorom aj s pohonom plug-in hybrid, pričom bodovali vo všetkých oblastiach. Pri ochrane dospelých členov posádky dosiahli skóre 92 %, pri ochrane detí 88 %, pri ochrane zraniteľných účastníkov premávky (chodci, cyklisti) 71 % a za bezpečnostné asistenčné systémy 80 %.

Medzinárodné konzorcium Euro NCAP prehodnocuje svoju testovaciu metodiku každé dva roky a zmeny zavedené v roku 2020 sú najprísnejšie a najdetailnejšie. No SEAT má ambíciu naďalej vyvíjať vozidlá, ktoré budú dosahovať vynikajúce výsledky v čoraz prísnejších testoch.

* voliteľné vybavenie.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.