Z pretekárskeho okruhu do mesta: nový SEAT MÓ 125 Performance počas záverečného testovania vytvoril dva nové rekordy do Guinnessovej knihy rekordov vzdialenosťou prejdenou za 24 hodín

SEAT testoval nový elektrický skúter v extrémnych podmienkach – v snehu v regióne Baqueira a v púšti Tavernas. Dosiahol takto optimálne vlastnosti v meste i mimo neho.

SEAT MÓ 125 Performance dostal funkciu eBoost, zabezpečujúcu vyššiu maximálnu rýchlosť (teraz až 105 km/h) a rýchlejšiu akceleráciu (teraz len 2,9 s z 0 na 50 km/h) pre lepšie predbiehanie

Nové, plne nastaviteľné pruženie od premium partnera Öhlins, zdokonalené brzdy Galfer a nové dvojsedadlo SHAD potiahnuté alcantarou zlepšujú jazdné výkony, dynamiku, bezpečnosť a komfort skútrov SEAT MÓ 125.

Rozšírená je aj paleta exkluzívnych farieb ako Tarifa Blue alebo Barcelona Grey, čo zvýrazňuje športový dizajn SEAT MÓ 125 Performance.

SEAT MÓ 125 už doteraz predstavoval pohodlný dopravný prostriedok prispôsobený potrebám miest a ich obyvateľov. Teraz premiérou verzie SEAT MÓ 125 Performance, ktorá má zvýšený výkon a dokonca vytvorila dva svetové rekordy.

SEAT MÓ 125 Performance si zachováva celú funkčnosť doterajšej verzie, ale tím konštruktérov SEAT MÓ ho obdaril novými prvkami, zvyšujúcimi jeho atraktivitu: technológiou krátkodobého zvýšenia výkonu motora (eBoost), zavesením kolies s komponentmi premium, výkonnejšími brzdami, pohodlnejším sedadlom pre vodiča a spolujazdca a modifikovaným dizajnom.

Výsledkom je elektrický skúter, ktorý je vhodný nielen do mestského prostredia ale je spôsobilý aj na jazdu v extrémnych teplotných podmienkach – zime a horúčave – a počas testovania vytvoril dva rekordy najdlhšej absolvovanej vzdialenosti, ktoré sú zapísané v Guinnessovej knihe rekordov.

SEAT MÓ 125 už doteraz predstavoval veľmi príťažlivý dopravný prostriedok pre mestskú a prímestskú premávku, poskytujúci ekologickú a udržateľnú mobilitu, no teraz je navyše aj svetovým rekordérom,“ povedal Lucas Casasnovas, riaditeľ SEAT MÓ. „Verzia Performance prináša do modelového radu viac vzrušenia vďaka svojim technológiám premium, pričom poskytuje vyššiu výkonnosť, dynamiku a komfort zákazníkom. Jej výkonnosť bola počas vývoja overená na pretekárskej trati.

SEAT MÓ 125 Performance prešiel náročnou cestou, keď bol testovaný v extrémnych klimatických podmienkach, aby bol dobre pripravený na život v mestskej džungli.

Extrémne podmienky testov zahŕňali jazdy v snehu v lyžiarskom regióne Baqueira na severe Španielska, rovnako ako jazdy v púšti Tavernas v provincii Almería v južnom Španielsku. No ešte pôsobivejšie boli testy na pretekárskej trati Zuera International Circuit pri Zaragoze.

Ich výsledkom boli dva rekordy zapísané do Guinnessovej knihy rekordov. Bola to najväčšia vzdialenosť prejdená za 24 hodín na elektrickom skútri riadenom štafetovým tímom. Tento rekord vzdialenosťou 1430 km bol vytvorený 6. októbra 2022. No to ešte nebolo všetko. SEAT MÓ 125 Performance nasledujúceho dňa vytvoril hodnotou 1158 km svetový rekord najväčšou vzdialenosťou prejdenou na elektrickom skútri za 24 hodín s jedným vodičom.

Tím vývojových pracovníkov SEAT MÓ sa usiloval aby transformoval spôsobilosť SEAT MÓ 125 Performance pre pretekársku trať pre mestskú premávku. Je navrhnutý tak, aby poskytoval ešte vzrušujúcejšiu jazdu, čím prináša nový prístup k mestskej mobilite.

Elektrický skúter poháňa elektromotor integrovaný do zadného kolesa, ktorý dosahuje výkon 7,5 kW (11,5 kW špičkový výkon). Teraz verzia Performance prináša úplne nový zážitok z jazdy.

Funkcia eBoost umožňuje krátkodobo zvýšiť výkon motora SEAT MÓ 125 Performance pre uľahčenie predbiehania. Tým sa počas doby 30 sekúnd zvýši maximálnu rýchlosť skútra až na 105 km/h (oproti 95 km/h štandardnej verzie SEAT MÓ 125). eBoost sa dá opätovne aktivovať po dvoch minútach. Krátkodobé zvýšenie výkonu zlepšuje aj akceleráciu v najčastejšie využívanom mestskom rozsahu rýchlosti z 0 na 50 km/h za 2,9 sekundy (štandardná verzia 3,9 sekundy).

Prírastku výkonu je prispôsobená aj brzdová sústava montážou výkonnejších kotúčových bŕzd GALFER so špeciálnym obložením, ktorá zabezpečuje optimálnu ovládateľnosť skútra za každých podmienok.
Okrem toho SEAT MÓ 125 Performance umožňuje dynamickejšiu jazdu a ľahšie ovládanie vďaka modifikovanému zaveseniu kolies, navrhnutému špeciálne pre tento elektrický skúter.

Zadná kyvná vidlica je doplnená nastaviteľným tlmičom pruženia švédskeho výrobcu ÖHLINS, ktorý je popredným dodávateľom pre rozličné športové a pretekárske vozidlá od terénnych motocyklov až po monoposty F1. Použitý tlmič umožňuje nastavovanie tlmiacej sily v ťahu i tlaku, ako aj nastavovanie predpätia vinutej pružiny.

Táto technológia, prevzatá z motoristického športu, umožňuje optimálne prispôsobiť vyladenie podvozka skútra individuálnym jazdným podmienkam a je zladená s modifikovaným zavesením predného kolesa, vyvinutým v spolupráci s talianskym špecialistom Andreani Group. Okrem zvýšenia jazdnej dynamiky a zlepšenia ovládateľnosti modifikovaný podvozok dodáva skútru aj atraktívny vizuálny akcent povrchovou úpravou tlmičov zlatou farbou.

K zvýšeniu jazdného komfortu prispieva aj nové sedadlo pre vodiča a spolujazdca, vyvinuté v spolupráci s firmou SHAD – popredným výrobcom sedadiel a prepravného príslušenstva pre motocykle a štvorkolky so sídlom v Španielsku. Dvojsedadlo potiahnuté čiernou alcantarou svojou konštrukciou znižuje únavu v hustej premávke. Rovnako ako pri štandardnej verzii je pod sedadlom uzamykateľný odkladací priestor na dve ochranné prilby. Nové sedadlo súčasne zvyšuje vizuálnu atraktivitu skútra SEAT MÓ 125 Performance.
Ďalšie dizajnové modifikácie zahŕňajú čierny lesklý štítok s označením modelu na ľavej strane (namiesto pôvodného štítka MÓ vpredu pri štandardnej verzii). S ním je vizuálne zladený nepriehľadný čierny predný veterný štít, kruh na kryte batérie a koncovky riadidiel. Tieto prvky zvýrazňujú moderný kompaktný dizajn skútra a dodávajú mu štýlový nádych.

SEAT MÓ 125 Performance zachováva vysokú funkčnosť štandardnej verzie vďaka jednoducho vyberateľnému a pohodlne prepravovateľnému modulu batérie. Modul lítiovo-iónovej akumulátorovej batérie s kapacitou 5,6 kWh má hmotnosť vyše 40 kg a umožňuje dojazd do 137 km na jedno nabitie podľa normalizovaného testového cyklu. Podľa typického užívateľského profilu bežnému používateľovi skútra stačí batériu nabíjať raz za týždeň. Nabíjanie je pri tom veľmi jednoduché a pohodlné. Batéria sa dá nabíjať priamo v skútri SEAT MÓ 125 z bežnej elektrickej zásuvky v domácnosti ale rovnako sa dá jednoducho vysunúť z ľavej strany skútra a na výklopných integrovaných kolieskach pomocou výsuvného držadla odviezť do bytu alebo na pracovisko podobne ako kufor na kolieskach. Batéria sa dá úplne dobiť za 6 až 8 hodín z elektrickej zásuvky 230 V.

Dynamická dvojfarebná povrchová úprava dodáva skútru SEAT MÓ 125 svieži vzhľad, ktorý ďalej umocňujú dve nové farby, vyhradené exkluzívne pre verziu Performance: modrá Tarifa Blue a sivá Barcelona Grey. Rozšírená paleta farieb zvýrazňuje športový dizajn elektrického skútra a umožňuje odlíšiť výkonnejšiu verziu SEAT MÓ 125 Performance od štandardnej verzie.

SEAT MÓ 125 Performance sa začne predávať v prvom štvrťroku 2023. O test týchto skútrov sme samozrejme požiadali. Prinesieme ho v budúcom roku.

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.