Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

  • Vlaky IC 44/45 smer Viedeň budú vedené mimo bratislavskej hlavnej stanice s novou zastávkou Bratislava predmestie, čím príde k skráteniu cesty z Košíc do Viedne o 32, resp. 46 minút
  • IC vlaky budú v Košiciach naviazané na regionálne expresy do a z Humenného s ideálnym prestupným časom
  • Medzi Rajkou a Bratislavou od 10. 12. 2023 pôjde o 12 vlakov denne viac ako doteraz
  • Ukončenie výluky umožní skrátenie cesty regionálnych expresov z Bratislavy do Nových Zámkov o 9 minút
  • 90,5 %, priame vlaky pôjdu do Žiliny už zo Skalitého

Zásadné zrýchlenie cesty vlakom z Košíc do Viedne, radikálne zahustenie dopravy na Kysuciach a lepšie prípojné vlaky pre cestujúcich. To je len niekoľko zmien, ktoré 10. decembra prinesie aktualizovaný Grafikon vlakovej dopravy (GVD). Ten zohľadnil pripomienky samospráv, ako aj požiadavky cestujúcich.

„V novom cestovnom poriadku sme vyšli napríklad v ústrety študentom na východe Slovenska, ktorí po novom nebudú musieť prestupovať na ceste zo školy domov. Ak sa nájdu prostriedky na spustenie všetkých pripravených liniek, vypravíme v budúcom roku opäť historicky najviac vlakov,“ hovorí generálny riaditeľ ZSSK, Roman Koreň.

Viac o najdôležitejších zmenách:

Pravidelná komerčná linka z Viedne do Košíc a späť bude ešte rýchlejšia. Kým pri IC 44 z Košíc do Viedne dôjde ku skráteniu doby cestovania o 32 minút (cesta potrvá po novom 5 hodín a 50 minút), pri IC 45, ktoré jazdí opačným smerom, sa skráti cestovanie o 46 minút (cestovať sa po novom bude 5 hodín a 45 minút). Vlaky už totiž nebudú mať neprimerane dlhý pobyt v stanici Bratislava hl. st., ale v hlavnom meste zastavia v staniciach Bratislava-Petržalka, Bratislava-Nové Mesto a Bratislava predmestie.

Novinkou je tiež zlepšenie cestovania pre Humenčanov. Tí budú mať v Košiciach po novom prípoje do Bratislavy, a to nielen na vlaky Ex, ale aj na IC vlaky. Prípoje budú aj v opačnom smere. Prestupný čas z regionálnych expresov, takzvaných vlakov REX (Humenné – Košice) na IC vlaky (Košice – Bratislava) a naopak bude 34, resp. 35 minút. Všetky IC vlaky budú v budúcom GVD zastavovať v Kysaku, Spišskej Novej Vsi, Poprade-Tatrách, Liptovskom Mikuláši, Žiline, Trnave a v novej zastávke Bratislava-Vinohrady  okrem IC 44 a IC 45.

V novom grafikone tiež príde k posilneniu linky Bratislava – Rajka o 12 vlakov. Od decembra ich tu bude denne jazdiť až 22 s tým, že v špičke pracovných dní budú vlaky v úseku Bratislava-Petržalka – Rajka vedené v hodinovom intervale.

Novinky čakajú cestujúcich aj na regionálnych tratiach. Ukončenie výluky Trnovec nad Váhom – Nové Zámky skráti jazdu vlakov REX na úseku Bratislava – Nové Zámky o 9 minút oproti dnes platnému cestovnému poriadku.

Cestujúcich na severe Slovenska, konkrétne na Kysuciach, zase poteší viac vlakov. Opätovne budú vedené priame vlaky kategórie Os na trati Skalité – Žilina a zároveň sa predĺži ich trasa až do Liptovského Mikuláša či Martina. V čase dopravných špičiek budú vlaky jazdiť v pravidelnom 30-minútovom takte (inak každých 60 minút).

Všetky zmeny cestovného poriadku 2023/2024 nájdu cestujúci na Najväčší osobný železničný dopravca | ZSSK.

Značky: