Presne pred siedmymi rokmi priniesol O2 Fér produkt na slovenský telekomunikačný trh revolúciu. Dovtedy museli mať zákazníci mobilných operátorov naozaj dobrú pamäť a spoľahlivé hodinky. Museli si totiž zapamätať do akej siete, kedy a z akého čísla môžu volať svojim známym, aby mali výhodnejšie ceny. Toto je však už minulosťou, pretože O2 Fér natrvalo zmenil pravidlá na trhu mobilnej komunikácie. Férovosť, neviazanosť, žiadne zbytočné poplatky či chytáky v malých písmenkách.
Množstvo zákazníkov sa dnes už len pousmeje nad tým, aké nezmyselné zákazy, pokuty, poplatky a pravidlá existovali v mobilnej komunikácii pred príchodom O2. Aktivácia roamingu stála 5000 Sk a aj tak ste museli čakať dlhé dni, prenesenie čísla trvalo dokonca 25 dní! Alebo minúta hovoru do siete iného operátora stála aj 14,50 Sk! Zákazníci tak často čakali do desiatej večer alebo do polnoci, kým sa spojili so svojou rodinou, lebo vtedy to bolo lacnejšie. Dlhšie telefonáty vybavovali cez víkend alebo v noci, lebo iba vtedy mohli čerpať tzv. „voľné“ minúty. A to všetko so zmluvou na dlhé dva roky.
O2 Fér, nový prístup bez viazanosti
Spustenie programu O2 Fér naštartovalo trvalé búranie všetkých umelých bariér. Zákazníci O2 si od začiatku užívajú služby bez viazanosti, volania za rovnaké ceny cez deň aj v noci, cez týždeň aj cez víkend, do všetkých sietí, z predplatenej karty, či z programu s platbou na faktúru. Nemusia riešiť komu, kedy a do akej siete chcú volať. Majú k dispozícii všetky služby vtedy, kedy ich chcú využívať. Vrátane dát a roamingu. Zaplatia vždy len za to, čo reálne využijú, pretože tak je to fér.
Pozrite si ako O2 zmenilo zaužívané pravidlá na trhu!
- O2 zrušilo viazanosť – žiadne viazanie služieb, žiadne nezmyselné pokuty ani chytáky v malých písmenkách pod čiarou. O2 nepotrebuje hroziť pokutami, aby si udržalo zákazníka. Dodnes sú však pokuty bežnou praxou konkurencie, kedy sa sumy šplhajú až do výšky 600 €. Navyše skutočne neviazaní sú stále len O2 zákazníci
- Pred príchodom O2 si operátori bežne pýtali nemalé poplatky za aktiváciu čísla. V O2 platíte symbolický 1 cent, aktivačný poplatok sa v Orange pohybuje od 8 do 11 eur. Aktivácia novej SIM karty v Telekome je podľa cenníka za od 9 do 10,01 eur.
- Vysokými poplatkami spoplatňovali operátori aj služby CLIP a CLIR, dokonca aj donedávna stála služba CLIP v Orange 7,9 € (v O2 je zadarmo).
- O2 prinieslo férový spôsob účtovania – platíš len za to, čo využiješ. Je jedno či má zákazník predplatenú kartu, alebo mesačne platí faktúry.
- O2 prinieslo férové portfólio s prehľadným cenníkom, ktorý nemá nekonečný počet strán.
- Dáta na predplatenej karte? O2 prinieslo ako prvé.
- Ak ste menili operátora, spolu s ním ste menili aj číslo. Prenesenie čísla je v O2 bez poplatku, pretože podľa O2 číslo patrí zákazníkovi.
- „Akciový“ telefón od operátora bol blokovaný výhradne na jeho sieť. Odblokovanie telefónu pri zmene operátora stálo zákazníkov ďalšie peniaze. O2 nikdy neblokovalo telefóny zo svojej ponuky, navyše ako prvý operátor priniesol eshop s prehľadným portfóliom.
- O2 svojim zákazníkom poskytuje skutočný servis. V predajniach vám O2 Guruovia pomôžu s akýmkoľvek nastavením telefónu, čí úpravou SIM kariet na požadovaný formát. V O2 úprava samozrejme zdarma, v Telekome možná iba výmena, dodnes za 4€.
- Bezplatný podrobný výpis hovorov, či analýza spotreby a množstvo ďalších služieb je v O2 samozrejmosťou. V Orange stojí poslanie SMS v rámci kontroly spotreby 0,08€ a prijatie SMS 0,12€ V Telekome stojí faktúra mesačne 0,75 €.
- Zadarmo zmena účastníckeho programu. V O2 si môžu meniť zákazníci svoj program podľa potreby bez obáv z vyšších poplatkov. V Orange stojí prechod z predplatenej služby na iný program aj 8 € alebo takáto zmena počas viazanosti nie je vôbec možná. Zmena programu služieb častejšie ako dvakrát za kalendárny rok stojí v Telekome podľa cenníka 19,92Eur, v prípadoch, že je zmena vôbec možná.
- Výhody a zmeny pre všetkých, bez rozdielu – len v O2 platí, že zmeny, úpravy a výhody prináša operátor pre všetkých zákazníkov bez rozdielu aký program majú, alebo ako dlho v O2 sú. Príkladom sú volania a SMS do EÚ za domáce ceny najprv pre 6 krajín EU a následne do celej EU pre všetkých zákazníkov bez výnimky, alebo paušálne zrušenie roamingových poplatkov Česku. Pretože iba tak je to fér. Konkurencia žiaľ stále delí zákazníkov na verných a ešte vernejších.
„Sme hrdí na to, že sa nám podarilo nezmyselné pravidlá nabúrať a výrazne ovplyvniť mobilný trh na Slovensku. Férovosť je už dlhých 7 rokov našim krédom a môžete si byť istí, že s tým neprestaneme, stále je tu mnoho neduhov, s ktorými treba bojovať. “ uviedla Martina Jamrichová, hovorkyňa O2.