Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

370 strán automobilových plagátov a prospektov ukazuje pestrú ponuku firmy od roku 1949

Mototechna patrí medzi ikonické značky, ktoré prežili politické zmeny roku 1989, rozdelenie Československa aj ekonomickú krízu alebo Covid. V roku 2012 Mototechna dostala nový život ako značka, pod ktorou spoločnosť AURES Holdings na Slovensku a v Českej republike zjednotila predaj zánovných automobilov. Tých sa za desať rokov predalo už vyše 110 tisíc, čo tvorí pätinu predaja celej skupiny, ktorá zahŕňa aj sieť predajní ojazdených vozidiel AAA AUTO, Auto Diskont a Driverama. K desaťročnému výročiu pôsobenia obnovenej značky na trhu sa AURES spojil s autorom kníh o minulosti automobilových značiek Martinom Kupcom a výsledkom je vyše 370 strán zaujímavého čítania o histórii Mototechny od roku 1949 aj o jej novodobej premene na moderného predajcu zánovných vozidiel.

„Som rada, že nás Martin Kupec tento rok na jar kontaktoval s návrhom usporiadať archívne materiály o značke Mototechna do ucelenej publikácie. Príprava knihy v takom krátkom čase bola pomerne náročná, veď sa jej rozsah nakoniec dostal na 370 strán. Je skvelé, že okrem histórie od roku 1949 kniha obsahuje aj graficky nadväzujúce vizuály našej novodobej Mototechny, ktorá aspoň čo sa týka značky, na činnosť pôvodnej spoločnosti nadväzuje. Knihe Mototechna, ktorú sme v týchto dňoch pokrstili, by som týmto chcela popriať veľa úspechov medzi čitateľmi a tiež na predvianočnom trhu. To sa určite podarí, pretože jej náklad je už z viac ako troch štvrtín rozobratý,“ uviedla generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva AURES Holdings Karolína Topolová.

„Po vydaní mojej prvej knihy o škodovkách som videl veľký záujem čitateľov o históriu našej najväčšej automobilky. Povedal som si, že by bolo dobré takto spracovať aj ostatné automobilové značky zastúpené skôr na našom trhu a od roku 1949 až do začiatku deväťdesiatych rokov predávané prostredníctvom podniku Mototechna. Cieľom knihy bolo ukázať aj vývoj a trendy tlačenej propagácie vtedy a dnes,“ hovorí autor knihy o Mototechne Martin Kupec.

Pred desiatimi rokmi AURES hľadal značku pre svoj novovznikajúci segment zánovných áut. Zánovné vozidlá, teda autá s nízkym nájazdom, s preverenou históriou a zväčša ešte v záruke výrobcu, práve v tom čase začali byť veľmi populárne. „Zhodou okolností sa nám práve v tejto dobe podarilo zakúpiť ochrannú známku Mototechna, ktorá sa nám vzhľadom na jej stále veľmi dobré znalosti medzi populáciou Českej aj Slovenskej republiky zdala pre uvedenie nového segmentu vozidiel na trh ako veľmi atraktívna. To sa tiež v nasledujúcich rokoch potvrdilo. Veď od svojho znovuuvedenia na trh v roku 2012 Mototechna predala už vyše 110 000 vozidiel a v tuzemsku aj v Českej republike sa stala lídrom v obchodovaní so zánovnými vozidlami. V súčasnej dobe tvoria vozidlá z Mototechny už zhruba pätinu všetkých predajov skupiny AURES Holdings. Značka je navyše veľmi obľúbená aj u starších zákazníkov, ktorí nostalgicky spomínajú na staré časy práve so značkou Mototechna,“ dodala Karolína Topolová.

Štatistiky ukázali, že 29 % predaných automobilov v Mototechne v roku 2022 je značky Škoda. Najčastejšie ide o modely Škoda Fabia, Škoda Karoq alebo Suzuki Vitara. Až 83 % áut je v benzínovom prevedení, 38 % v automate a 14 % vo verzii 4×4. Z predaných vozidiel je 45 % SUV, 27 % hatchbackov a 14 % kombi. Najviac – 23 % áut má bielu farbu, 22 % strieborno šedú a 16 % modrú.

Najpredávanejšie modely áut v roku 2022 v Mototechne

  1. Škoda Fabia 7,5 % 6. Škoda Kamiq 3,5 %
  2. Škoda Karoq 5,0 % 7. Dacia Duster 3,1 %
  3. Suzuki Vitara 4,0 % 8. Suzuki SX4 S-Cross 3,1 %
  4. Škoda Octavia 3,8 % 9. Hyundai Tucson 2,8 %
  5. Škoda Scala 3,6 % 10. Hyundai i30 2,6 %

Značka sa od svojho obnovenia v roku 2012 rozrástla o niekoľko „pod-značiek“. Mototechna Drive ponúka vozidlá na krátkodobý a strednodobý prenájom. Mototechna Eco Drive predáva zánovné vozidlá na alternatívne pohony, vrátane elektromobilov a plug-in hybridov, Mototechna Premium zase exkluzívne a luxusné autá. Ku koreňom sa s ponukou investičných vozidiel v podobe veteránov a youngtimerov vracia Mototechna Classic. Na úspechu Mototechny má veľký podiel aj spolupráca s ambasádormi.
Na Slovensku značku Mototechna podporujú bojovník MMA Samuel Pirát Krištofič a herec a youtuber Richard Szalai. V Česku sú to promotér a spoluvlastník organizácie Oktagon MMA Ondřej Novotný, modelka Renata Langmannová, tenistky Karolína a Kristína Plíškové, bojovník MMA Karlos Terminátor Vémola, organizácia Oktagon, futbalový klub SK Slavia Praha alebo najnovšie aj speváčka Monika Bagárová. V minulosti Mototechnu pri jej rozbehu podporili napríklad aj pretekár Karel Loprais, módny návrhár Osmany Laffita alebo herečka Chantal Poullain.

Značky: