Ide o novodobú marketingovú prax.
Analytici naznačujú, že neviditeľné pixely používané na sledovanie emailovej aktivity sa používajú v čoraz väčšej miere. Tento týždeň služba Hey messaging analyzovala svoju komunikáciu na základe žiadosti BBC a zistila, že zhruba dve tretiny e-mailov zaslaných na súkromné emailové účty jej používateľov obsahovali takzvaný „špionážny pixel“.
Špionážne pixely, tiež známe ako sledovacie pixely alebo webové majáky, sú neviditeľné malé súbory s obrázkami – vrátane súborov .PNG a .GIF – vložené do obsahu e-mailu. Môžu byť priehľadné, biele alebo inej farby, ktorá splýva s obsahom. Často majú veľkosť iba 1 pixel.
Príjemca e-mailu nemusí s pixelom žiadnym spôsobom priamo interagovať, aby mohol sledovať určité činnosti. Namiesto toho sa po otvorení e-mailu automaticky stiahne sledovací pixel – a to umožní serveru, ktorý vlastní marketingový pracovník, vedieť, že e-mail bol prečítaný. Servery môžu tiež zaznamenávať počet otvorení e-mailu, adresu IP spojenú s polohou používateľa a využitie zariadenia.
V Európe vyžaduje nariadenie GDPR, aby organizácie informovali príjemcov o použití týchto pixelov. Aj v tomto prípade vie veľa spoločností toto nariadenie šikovne obísť “automatickým súhlasom”.
Je možné zabrániť spusteniu sledovacích pixelov zakázaním automatického nahrávania obrázkov vo webovom prehliadači alebo stiahnutím emailov a nainštalovaním doplnkov prehliadača na blokovanie sledovacích nástrojov.
Zdroj: ZDNet
Prečítajte si aj:
Unikli emailové adresy. Je takmer isté, že je medzi nimi aj vaša