Ochrana osobných údajov: Sledovanie v emailoch zašlo priďaleko
Ide o novodobú marketingovú prax.
Analytici naznačujú, že neviditeľné pixely používané na sledovanie emailovej aktivity sa používajú v čoraz väčšej miere. Tento týždeň služba Hey messaging analyzovala svoju komunikáciu na základe žiadosti BBC a zistila, že zhruba dve tretiny e-mailov zaslaných na súkromné emailové účty jej používateľov obsahovali takzvaný „špionážny pixel“.
Špionážne pixely, tiež známe ako sledovacie pixely alebo webové majáky, sú neviditeľné malé súbory s obrázkami – vrátane súborov .PNG a .GIF – vložené do obsahu e-mailu. Môžu byť priehľadné, biele alebo inej farby, ktorá splýva s obsahom. Často majú veľkosť iba 1 pixel.
Príjemca e-mailu nemusí s pixelom žiadnym spôsobom priamo interagovať, aby mohol sledovať určité činnosti. Namiesto toho sa po otvorení e-mailu automaticky stiahne sledovací pixel – a to umožní serveru, ktorý vlastní marketingový pracovník, vedieť, že e-mail bol prečítaný. Servery môžu tiež zaznamenávať počet otvorení e-mailu, adresu IP spojenú s polohou používateľa a využitie zariadenia.
V Európe vyžaduje nariadenie GDPR, aby organizácie informovali príjemcov o použití týchto pixelov. Aj v tomto prípade vie veľa spoločností toto nariadenie šikovne obísť “automatickým súhlasom”.
Je možné zabrániť spusteniu sledovacích pixelov zakázaním automatického nahrávania obrázkov vo webovom prehliadači alebo stiahnutím emailov a nainštalovaním doplnkov prehliadača na blokovanie sledovacích nástrojov.
Zdroj: ZDNet
Prečítajte si aj:
Unikli emailové adresy. Je takmer isté, že je medzi nimi aj vaša
Podobné články
Najlepšie seriály na Netflixe (50. týždeň)
Vyhrajte smart hodinky Xiaomi Watch S4
Ako vybaviť poštu pred Vianocami bez dlhého čakania?
Warner Bros. Discovery odmietlo Paramount a chce rokovať s Netflixom