Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Priekopník s moderným dizajnom a technologický vzor s airbagom, optimalizovanou aerodynamikou a dôsledne zníženou hmotnosťou: toto všetko reprezentuje Mercedes-Benz Triedy S konštrukčného radu 126, ktorý sa prvý raz predstavil pred 40 rokmi v septembri roku 1979 na medzinárodnej automobilovej výstave (IAA) vo Frankfurte nad Mohanom. V súčasnosti patria sedany vyššej triedy, ako aj kupé tohto konštrukčného radu vyrobené od roku 1981, medzi obľúbené youngtimery. Vyhľadávané vozidlo je práve k dispozícii v obchode s vozidlami ALL TIME STARS Mercedes-Benz Classic.

Mercedes-Benz Triedy S konštrukčného radu 126 sa prvý raz predstavil v septembri 1979 na výstave IAA vo Frankfurte. Modelová paleta najprv zahŕňala sedem typov: na výber boli štyri motory (od 2,8-litrového šesťvalcového motora s karburátorom, ktorý dosahoval výkon 115 kW/156 k, až po 5,0-litrový motor V8 z ľahkých zliatin so vstrekovaním benzínu a výkonom 176 kW/240 k), ako aj dve verzie karosérie – okrem normálnej verzie bol dostupný aj predĺžený variant. Zväčšenie rázvoru kolies o 140 milimetrov (3 075 milimetrov namiesto 2 935 milimetrov) prispelo k zväčšeniu priestoru na nohy v oblasti zadných sedadiel a k zväčšeniu šírky na nastupovanie v priestore zadných bočných dverí.

V súčasnosti je model 280 SE z roku 1982 v ponuke v obchode ALL TIME STARS s mimoriadne nízkym nájazdom: počítadlo ukazuje len približne 36 000 kilometrov. Tomu zodpovedá aj vynikajúci celkový stav – ALL TIME STARS toto vozidlo ponúka v edícii Collectors Edition (https://www.mercedes-benz.com/de/ats_vehicle/mercedes-benz-w-126-280-se/). Výbava je absolútne rozsiahla vrátane hnedých kožených sedadiel. Hlavným miestom používania tejto Triedy S bol portugalský ostrov Madeira. K vozidlu patrí množstvo dokumentov o jeho histórii, ako aj kompletný súbor dokumentov vozidla vrátane servisnej knižky, návodov na obsluhu a kompletného náradia vozidla. Pred predajom prejde 280 SE technickou prehliadkou, novou generálnou a emisnou kontrolou a získa 12-mesačnú záruku ALL TIME STARS.

Prvýkrát na osobnom motorovom vozidle značky Mercedes-Benz boli použité nárazníky s veľkými rozmermi a plastovým povrchom. Vizuálne prepojenie spojlera predného a zadného nárazníka vytvárajú široké bočné ochranné lišty z plastu umiestnené medzi výrezmi pre kolesá vo výške nárazníkov. Do ponuky sa dostali 8-valcové motory s objemom 5,0 a 3,8 litra, ktoré spolu so špičkovou aerodynamikou s hodnotou cw 0,36 a so znížením hmotnosti prispeli k poklesu spotreby o 10 percent.

Mercedes-Benz sa zameriaval aj na bezpečnosť, preto v tomto modeli debutovali prvky ako airbag vodiča a napínač bezpečnostného pásu. K bezpečnostným prvkom sa postupne zaradili aj elektricky nastaviteľný stĺpik riadenia (mimoriadna výbava od roku 1985), automatický samosvorný diferenciál pre modely so šesťvalcovým motorom, ako aj regulácia preklzu hnacích kolies pre modely s motorom V8 (všetky prvky boli súčasťou mimoriadnej výbavy od roku 1985).

S modernizáciou v roku 1985 sa zväčšil priemer diskov kolies na 15 palcov, čo vytvorilo priestor na použitie väčších bŕzd. Pribudli dva nové 6-valcové motory, 4,2-litrový motor V8 a upravený 5-litrový motor V8 s elektronickým systémom zapaľovania, elektromechanicky riadeným vstrekovaním Bosch KE-Jetronic a výkonom 180 kW (245 k). Modernizácia so sebou priniesla aj na požiadanie dodávaný trojcestný katalyzátor.

Paletu motorov obohatil 5,6-litrový osemvalcový motor s výkonom 200 kW (272 k), na želanie bolo k dispozícii vyhotovenie s výkonom 221 kW (300 k). Model 560 SEL ako aj kupé 560 SEC, boli v čase uvedenia na trh najvýkonnejšími sériovými osobnými motorovými vozidlami značky Mercedes-Benz, aké boli dovtedy skonštruované.

Do roku 1991 opustilo výrobné haly v Sindelfingene spolu 818 036 sedanov. Od roku 1981 do roku 1991 vzniklo 74 060 kupé SEC (C 126). Konštrukčný rad 126 je preto najúspešnejším konštrukčným radom vyššej triedy vozidiel v histórii podniku.

 

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.