Tancujú vám pred očami škrečky v spodnom prádle a v sprche si spievate už iba piesne o úverových certifikátoch? Tak potom dobre viete, že svet reklamy nikdy nespí a šikovné hlavy nášho marketingu každým dňom dosahujú nové úrovne efektivity a kreativity.

Zistite, ako sa vyvíjajú trendy online-u, ako si vybudovať úspešnú značku, udržať si flow a nestratiť prehľad o inováciách. Trendmi online marketingu vás v stredu, 22. septembra v KC Dunaj prevedú – Michal Pastier z agentúry Darwin & the Machines a GoBigname, Peter Šebo z PS:Digital a Marek Šulík z Isadore.

Aké trendy aktuálne dominujú v online marketingu a akým smerom sa budú ďalej formovať?

Peter Šebo (PS: Digital): Online marketingu stále kraľujú sociálne siete, video a dôraz na obsah tvorený primárne pre smartphony. To však nie sú úplne trendy, ale skôr povinné jazdy. Stále viac sa chytajú aj chatboty či rozšírená realita, no tie sa na druhej strane masívnym trendom zatiaľ nestali.

Ja si myslím, že trendom je masívnejšie využívanie online marketingu na budovanie značiek a posilňovanie ich pozície na trhu. Že popri dokonale merateľným a realtime fungujúcim PPC kampaniam sa značky stále viac zameriavajú aj na brandové kampane prostredníctvom online prostredia.

Čo najviac vplýva na zmeny v trendoch online marketingu?

Peter Šebo (PS: Digital): Jednak sú to úspešné príklady zo zahraničia, ale tiež vzájomná motivácia agentúr a firiem na našom lokálnom trhu. Jednoducho, keď niečo niekomu zafungovalo, snažia sa to v určitej miere využiť vo svoj prospech aj ďalšie značky. A pokiaľ to zafunguje viacerým, stane sa z toho na určitý čas trend pre celý trh.

Ktorá kampaň na ktorej ste spolupracovali bola pre vás najväčšou výzvou a prečo?

Peter Šebo (PS: Digital): Výzvou je na začiatku skoro každá kampaň. Nikdy nevieme, ako zafunguje kreatíva, ako na reklamu bude reagovať cieľová skupina a ako sa vo finále ľudia zachovajú. Či spravia želanú akciu, alebo len bez povšimnutia odignorujú našu komunikáciu.

Najväčšou výzvou je vždy spolupráca s tými klientmi, ktorí si nás najmú, aby sme im pomohli s marketingom, ale v priebehu spolupráce nám neustále pripomienkujú zvolenú stratégiu či výstupy. Platí síce, že „každý klient má neodškriepiteľné právo pokaziť si vlastnú kampaň“, ale takéto spolupráce zvyčajne nekončia obojstrannou spokojnosťou.

Instagram
Instagram

Je influencer marketing stále taký silný ako na začiatku, alebo sa využíva čoraz menej?

Peter Šebo (PS: Digital): Z môjho pohľadu sú influenceri mimoriadne silné a dôležité médium. Ale samozrejme nie všetci a nie jeden (najväčší?) pre všetky značky sveta. Pri správnom „namiešaní“ však dokážu veľmi efektívne odkomunikovať posolstvo značky správnym ľuďom a ak to robia dobre, tak aj spôsobom, ktorý je pre ich fanúšikov užitočný alebo aspoň zábavný.

Kedy je kampaň úspešná a na čo si treba dávať pozor pri jej tvorení?

Peter Šebo (PS: Digital): Kampaň je úspešná, keď splní stanovený cieľ. Opäť sa však vrátim k prvej otázke, že jediným cieľom online kampane nemusia byť iba priame konverzie či nákupy. Online toho dokáže oveľa viac, len väčšina značiek to z môjho pohľadu doteraz takto príliš nevnímali.

Pri tvorení kampane treba mať v prvom rade na zreteli jej cieľovú skupinu, čo sa im bude páčiť, na čo by mohli potenciálne reagovať a či majú šancu pochopiť, čo sa im značka snaží povedať. Hneď za adresátmi je značka/produkt, na ktoré danú kampaň pripravujeme. Musí byť jasné, kto sa ľuďom prihovára, čo od nich chce a prípadne aj dokedy očakávame danú akciu.

Aké máte skúsenosti s “odvážnejšími reklamnými nápadmi”? Mávajú z nich klienti strach alebo vám zvyknú v tomto smere dôverovať.

Peter Šebo (PS: Digital): Toto veľmi záleží od konkrétnych ľudí na klientskej strane. Sú takí, ktorí „odvážne nápady“ vyslovene očakávajú, ale aj takí, ktorí sa cítia oveľa lepšie v bezpečí korporátnych pravidiel, dizajnu a zaužívaných postupov.

Môže aj skúsený marketér vytvoriť neefektívnu reklamnú kampaň?

Peter Šebo (PS: Digital): Určite. Nikto z nás nemá patent na rozum ani zaručený postup na efektívnu reklamu. Skúsený marketér si však dokáže prípadnú neúspešnú kampaň zanalyzovať a poučiť sa z nej pre ďalšie projekty. A v tom je podľa mňa najväčšia pridaná hodnota skúseností nie len v marketingu.

PS: Digital / Peter Šebo (Founder & CDO)

Peter Šebo je zakladateľom fullservisovej digitálnej marketingovej agentúry PS:Digital. Celý svoj profesionálny život sa venuje digitálnemu marketingu, o ktorom píše do odborných časopisov, prednáša na akademickej pôde niekoľkých slovenských univerzít, ale aj v komerčnej a neziskovej sfére.

Je spoluorganizátorom najväčšej konferencie o digitálnom marketingu na Slovensku – Digital RULEZZ. Spolu s kolegami je držiteľom cca 35 ocenení za kreativitu, efektivitu a „craft“ v digitálnom marketingu.

22. 9. (streda)

Štart: 19:00 hod.

Miesto: KC Dunaj, Nedbalova 435/3, 811 01 Bratislava

Vstupenky: bit.ly/Trendy2209

Event: www.fb.com/events/928448568013750

Značky: