Microsoft Office 365 je súprava nástrojov na kancelársku prácu, bez ktorej by ste v podniku pracovali len ťažko.

Je určená na tvorbu dokumentov, tabuliek, prezentácií, mailovú komunikáciu, sem-tam na tvorbu databáz. Výhodná na ňom je tesná spolupráca so serverom Sharepoint, čo znamená, že pracovať v tíme na spoločných dokumentoch nie je problém.

Office 365 je pritom balík, ktorý sa od výrobcu, teda Microsoftu prenajíma najčastejšie na rok. V rámci tohto obdobia máte k dispozícii všetky, teda aj veľké aktualizácie tohto nástroja. Navyše je k tomu 1 TB priestor na serveri OneDrive pre vaše dáta a voľné minúty na volania cez Skype. Kúpiť sa dá napr. pre 5 počítačov s Microsoft Windows alebo Apple macOS a k tomu aj použitie na mobilných zariadeniach s Android a iOS (5 smartfónov a 5 tabletov). Existuje aj verzia pre jeden počítač, čo je typicky pre domáce použitie.

Balík Office 2016 sa kupuje ako produkt bez časového obmedzenia, je podstatne drahší ako Office 365 a nie sú predplatené služby upgradu na vyššiu verziu. Rovnako máte menší priestor na OneDrive a licencia je viazaná na jeden počítač.

Vyberte si to, čo budete naozaj potrebovať

Použitie Office 365 nebude podnikovým používateľom robiť problém. Ovládanie je podobné ako v predchádzajúcich verziách. Väčší problém môže vzniknúť s tým, ako prejsť so starými dátami na moderné cloudové služby. Sú prípady, keď potrebujete ako mailový server použiť Exchange, a to s poriadne veľkou kapacitu (50 GB) kvôli prílohám posielaným v mailoch (do 150 MB).

Aby ste si vybrali presne podľa toho, čo budete používať, je ideálne spojiť sa s partnerom. Office 365 si kúpite napr. aj od Telekomu, ktorý pripravil balíčky vhodné pre firmy rôznych veľkostí a odlišných scenárov použitia.

Baliky – Základný prehľad kancelárskych balíkov, ktoré ponúka Telekom:

OFFICE 365
BUSINESS ESSENTIALS
3,80 Eur mesačne
OFFICE 365
BUSINESS
8,80 Eur mesačne
OFFICE 365
BUSINESS PREMIUM
9,60 Eur mesačne
OFFICE 365
ENTERPRISE E1
6,10 Eur mesačne
OFFICE 365
PROPLUS
12,90 Eur mesačne
OFFICE 365
ENTERPRISE E3
18,20 Eur mesačne
OFFICE Aplikácie
NIE
OFFICE Aplikácie
ÁNO
OFFICE Aplikácie
ÁNO
OFFICE Aplikácie
NIE
OFFICE Aplikácie
ÁNO (+ Access)
OFFICE Aplikácie
ÁNO (+ Access)
Exchange Online
50 GB
Exchange Online
Exchange Online
50 GB
Exchange Online
50 GB
Exchange Online
Exchange Online
50 GB +
Práca na smarfóne a tablete
NIE
Práca na smarfóne a tablete
ÁNO
Práca na smarfóne a tablete
ÁNO
Práca na smarfóne a tablete
NIE
Práca na smarfóne a tablete
ÁNO
Práca na smarfóne a tablete
ÁNO
Skype for Business
ÁNO
Skype for Business
NIE
Skype for Business
ÁNO
Skype for Business
ÁNO
Skype for Business
NIE
Skype for Business
ÁNO

Vyberáte si tak podľa toho, či pre všetkých zamestnancov potrebujete Office aplikácie, ako to bude s Exchange serverom, Sharepoint on-line spoluprácou a konferenciami cez Skype for Business. K tomu máte všetky služby podpory v režime 24/7.

Ako na nasadenie cloudového riešenia Office 365?

Ak podnik prechádza zo staršieho riešenia na nové, kameňom úrazu môže byť proces migrácie. Navyše, dnes podniky nemôžu zastaviť svoju prácu a nechať dosť času administrátorovi, aby všetko doladil. Typicky chcú migráciu za víkend, pričom zamestnanci prídu v pondelok ráno do práce a môžu pracovať s plnou efektivitou. Utópia? No možno celkom nie, tu Telekom opäť ponúka profesionálne služby migrácie, ktoré pomôžu migráciu dokončiť za víkend.

Riešením je nákup servisných balíkov, ktoré pomôžu pri migrácii existujúcich dát a zabezpečia rýchlejšie spustenie služieb Office 365. Závisí od toho, akých administrátorov máte, či im stačí len ukázať príklad, alebo si radšej objednáte celú prácu na kľúč.

Implementácia – Rozsah servisných balíkov pri migrácii dát a nasadení Office 365:

maximálny počet používateľov3060neobmedzene
základný rozsah prác* nákup licencií na aplikačnom
obchode
* priradenie existujúcej domény
zákazníka do Office 365
* vytvorenie používateľských účtov
* ukážka inštalácie 1 používateľa
(podľa typu licencie)
* ukážka migrácie
max. troch používateľov
* nákup licencií na aplikačnom
obchode
* priradenie existujúcej domény
zákazníka do Office 365
* vytvorenie používateľských účtov
* ukážka inštalácie 1 používateľa
(podľa typu licencie)
* migrácia používateľských účtov 1
* nákup licencií na aplikačnom
obchode
* inštalačné a migračné práce
podľa požiadaviek zákazníka
* zaškolenie administrátora
* podpora pri ďalších
konfiguračných úlohách
* postimplemetačná podpora
po dobu 3 mesiacov
predpokladaný
rozsah prác
 2 hodiny4 hodinypodľa požiadaviek zákazníka
spôsob
realizácie
vzdialený prístupvzdialený prístupvzdialený prístup /
technik na mieste
cena146 €292 €podľa rozsahu prác
ďalšie práce navyše64 €/hodina64 €/hodina

1 Migrácia v prípade existujúceho Exchange servera (minimálna verzia 2003) v rozsahu Maily, Kontakty, Kalendáre a Úlohy. Ak zákazník prevádzkuje iný systém, potom je možná hromadná migrácia len emailov pomocou protokolu IMAP.

Takýmto spôsobom vyriešite migráciu dát a prevádzku Office 365 aj s lokálnym administrátorom, ktorý nemusí byť super IT špecialista. Na jednoduché práce postačí, na náročnejšie sa spojí s partnerom.

Verdikt

Office 365 je v súčasnosti najlepšie riešenie na kancelársku prácu v cloudovom prostredí. Pokiaľ sa spojíte s dobrým partnerom pri jeho implementácii a vyberiete si vhodný balíček pre vašu firmu, s vaším podnikaním to máte na polovicu vyhraté.

Tento článok vyšiel aj v tlačenom novembrovom vydaní TOUCHIT č. 9/2016, preto sa niektoré skutočnosti uvedené v článku, môžu odlišovať oproti aktuálnemu dátumu publikovania.

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.