Podľa amerického časopisu Car & Driver by mali model Lexus LC F – športovú verziu vlajkového kupé japonskej prémiovej značky – predstaviť v roku 2021. Bude vybavený motorom s výkonom viac ako 600 koní a s dvojicou turbodúchadiel.
Od chvíle, keď si Lexus pred vyše rokom zaregistroval na európskom patentovom úrade ochrannú známku pre označenie LC F, v médiách sa objavuje čoraz viac informácií o novom vozidle. Od špekulácií až po únik neformálnych informácií z útrob japonskej firmy. Mimoriadne veľký záujem novinárov vzbudzuje otázka pohonnej jednotky, pretože v prípade všetkých doterajších modeloch z rodiny F – čiže IS F, RC F i GS F – bol použitý vidlicový osemvalec s objemom 5 litrov a s výkonom takmer 467 koní. Takouto pohonnou jednotkou je vybavený Lexus LC 500, preto niet pochýb, že športový LC F potrebuje niečo výkonnejšie.
Podľa Car & Driver má Lexus LC F poháňať štvorlitrový motor V8 twin turbo s výkonom viac ako 600 koní, spriahnutý s 10-stupňovou automatickou prevodovkou. Pohon zadných kolies bude prenášaný pomocou zmodernizovaného aktívneho diferenciálu a dynamiku vozidla bude koordinovať zdokonalený systém ovládania podvozku VDIM (Vehicle Dynamics Integrated Management). K nižšej hmotnosti vozidla prispejú diely vyrobené z kompozitných materiálov vystužených uhlíkovými vláknami.
Predpoklady novinárov z Car & Driver súhlasia s dostupnými informáciami z médií – podľa nich má nový 4-litrový motor V8 twin turbo dosahovať výkon 600 kW a maximálny krútiaci moment 700 Nm. Nový motor bude využívať dva bloky pochádzajúce z 2-litrových, preplňovaných štvorvalcov 8AR-FTS, využívaných napríklad v modeloch IS 300, NX 300, RC 300. V tomto prípade budú spojené pod 90-stupňovým uhlom.
Ako poznamenal autor portálu Lexus Enthusiast, všetky doterajšie modely F predstavil Lexus na autosalóne North American International Auto Show v Detroite, takže ak sú informácie Car & Driver ohľadne roku pravdivé, možno premiéru modelu Lexus LC F očakávať v januári 2021.
V súčasnosti je Lexus LC aj na našom trhu dostupný v dvoch verziách – už spomínanej konvenčnej LC 500 s päťlitrovým motorom V8 s atmosférickým plnením, ktorý je schopný vyvinúť 351 kW (477 k) a desaťstupňovou automatickou prevodovkou, ako aj v hybridnej verzii LC 500h, poháňanej novou jednotkou Multi Stage Hybrid System s výkonom 264 kW (360 k) a priemernou spotrebou paliva 8 l/100 km.