Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Online nákupy sa v súčasnej dobe stávajú pre Slovákov bežnou vecou. Nasvedčuje tomu obrat internetových obchodov za rok 2017, ktorý pokračuje vo výraznom raste. Online predaj medziročne vzrástol o 15%, Slováci minuli v roku 2017 v e-shopoch takmer 937 miliónov eur. Zároveň narástolie aj počet e-shopov na Slovensku.

Bratislava, 8. januára – Internetové obchody mali opäť vlani úspech, Slováci v nich utratili za celý rok takmer 937 miliónov eur. „Obrat e-shopov ďalej pokračoval v raste, medziročne to bolo o 15%. Tradične najsilnejším obdobím je vianočná sezóna, ktorá tvorí asi tretinu obratu, čiže približne 300 miliónov eur,“ upresnil šéf nákupného radcu Heureka Tomáš Braverman.

Pribúdali nové e-shopy aj mobilné prístupy

Výrazný skok zaznamenala Heureka aj v počte e-shopov. Na trhu pribudli noví hráči a medziročne sa ich celkový počet zvýšil o pätinu. Aktuálne je na Slovensku už viac ako 11-tisíc e-shopov. „Po roku stagnácie tak na Slovensku opäť pribudli noví hráči. Silná je na Slovensku aj sieť kamenných výdajní. V roku 2017 ich evidujeme až 2200,“ vysvetlil Braverman.

Takmer polovica Slovákov sa už naučila do e-shopov chodiť z mobilných zariadení. Výrazne sme tak predbehli aj Čechov, u ktorých je tento podiel 40 %. Na Slovensku je to 48 %.

Slováci už kupujú online aj jedlo alebo drogériu

Absolútnym skokanom v raste je kategória jedlo a nápoje, záujem o ne poskočil o 57 %. Nasleduje kategória kozmetika a zdravie, ktorá porástla o 43 %. O tretinu častejšie Slováci objavovali sexuálne a erotické pomôcky, o štvrtinu tovar v kategórii šport a takmer o pätinu produkty z oblasti auto-moto.

Rast kategórií v roku 2017

Jedlo a nápoje57%
Kozmetika a zdravie43%
Sexuálne a erotické pomôcky34%
Šport23%
Auto-moto18%

 

Z týchto trendov je jasné, že Slováci sa naučili nakupovať online. „Už to nie sú len drahšie položky, ako je biela a čierna technika, ale aj tovar bežnej spotreby v nižších cenových reláciach. Na internetové obchody sa obraciame napríklad pri nákupe kozmetiky, vybavenia domu či športovej výbavy,“ dodáva Braverman. Tento spôsob nakupovania je pre Slovákov nielen komfortnejší, ale aj rýchlejší a často aj cenovo výhodnejší.

Najsilnejšou kategóriou zostáva elektronika s takmer polovičným podielom, e-shopy z kategórie dom a záhrada sú na druhom mieste a za nimi nasledujú kozmetika, zdravie, šport a film, knihy, hry. „V e-shopoch si už teda Slováci radi zadovážia takmer všetko, dobrým príkladom je kategória kozmetika a zdravie – dámy si pravidelne online nakupujú svoje obľúbené a otestované kozmetické produkty, ktoré kúpia dvomi kliknutiami. Naopak čoraz obľúbenejšie je nakupovať v e-shopoch napríklad pracie prášky, ktoré si zákazníci nechávajú doručiť až ku dverám,“ uzavrel Braverman.

Podiel kategórií

Elektronika48%
Dom a záhrada14%
Kozmetika a zdravie7%
Šport7%
Filmy, knihy, hry6%
Ostatné18%

 

Značky: