Orange zaznamenal nárast výnosov, aj počtu zákazníkov dátových služieb

  • pokračujúci nárast počtu zákazníkov mobilných dátových služieb a pevného internetu, ako aj zákazníkov kombinovaných služieb
  • rastie počet zákazníkov, ktorí prechádzajú od konkurenčných operátorov do Orangeu
  • pokrytie vysokorýchlostného mobilného internetu Orangeu, teda 3G aj 4G siete spoločne, prekročilo 98 % populácie Slovenska
  • napriek regulačným opatreniam po 8 rokoch poklesu výnosov zaznamenal Orange ich nárast a udržal si ziskovosť meranú maržou hrubého prevádzkového zisku EBITDA nad 40 %

K 31.12. 2017 evidoval Orange 2,834 milióna aktívnych zákazníkov mobilných a 193 tisíc zákazníkov fixných služieb, vrátane 67 tisíc zákazníkov digitálnej TV. Počet zákazníkov mobilných dátových služieb narástol o 3% na 1,39 milióna zákazníkov a počet zákazníkov pevného internetu sa zvýšil o 9 % na 176 tisíc.

Popri náraste počtu zákazníkov dátových služieb zaznamenal Orange aj nárast kombinovanej bázy zákazníkov, teda zákazníkov, ktorí okrem hlasového paušálu využívajú aspoň jednu ďalšiu službu. Ich počet sa medziročne zvýšil o 1,2 % na 345 tisíc. K rastu kombinovanej bázy prispievajú predovšetkým konvergentné ponuky. Práve predstavenie balíka služieb Love s vopred nakombinovanými mobilnými a fixnými službami bolo jednou z kľúčových aktivít Orangeu uplynulého roka.

„Rok 2017 sa v Orangei niesol nielen v znamení uvedenia užitočných služieb, ktoré uľahčujú život rodinám, ale aj technologických noviniek. Som rád, že sme to boli práve my, kto predstavil viaceré inovácie, ktoré rezonovali celým telekomunikačným trhom ako napríklad spustenie VoLTE, VoWiFi, či predstavenie možnosti siete novej generácie – 5G,“  hodnotí rok 2017 Pavol Lančarič, generálny riaditeľ Orangeu.

Z celkového objemu investícií vo výške takmer 96 mil. eur viac ako 69 mil. eur smeroval Orange do sietí. Dostupnosť rýchleho mobilného internetu v 4G sieti v roku 2017 rozšíril Orange na 90 % populácie. Popri rozširovaní LTE siete naďalej pokračoval aj v budovaní optickej siete, ktorú rozšíril do 11 nových miest s viac než 21 tisíc ďalšími domácnosťami na Slovensku.

Význam investícii do siete, dôležitosť jej kvality a dostupnosti okrem rastúceho počtu zákazníkov dátových služieb potvrdzuje aj neustále rastúci objem prenesených dát. Ku koncu roka preniesli zákazníci Orangeu v mobilnej dátovej sieti o 32 % viac dát, pričom už takmer polovica z celkového objemu 20,2 mil. GB dát bolo prenesených v 4G sieti. Tento objem prenesených dát v 4G sieti predstavuje 1,5 násobný medziročný nárast dátovej prevádzky. „Za uznanie kvality našej siete považujeme aj záujem o jej využívanie konkurenčnými operátormi. Minulý rok sme sprístupnili našu 2G sieť aj zákazníkom 4ky a O2,“ dopĺňa Lančarič.

Pozitívne sa vyvíjali aj portácie. Počet prenesených čísel ku konkurencii klesol medziročne o 5 % a dosiahol úroveň 83 tisíc. Svoje číslo si v roku 2017 do Orangeu prenieslo viac než  53 tisíc zákazníkov, o 15 % viac než v predchádzajúcom roku.

Prevádzkové aktivity sa odrážajú vo finančných výsledkoch, ktoré po 8 rokoch poklesu zaznamenali medziročný nárast. Výnosy k 31.12. 2017 dosiahli 554,7 mil. eur, čo medziročne predstavuje nárast o 0,5 %. Až 22,2 % z výnosov za mobilné služby tvorili výnosy z mobilných dátových služieb, ktoré dosiahli hodnotu 92,3 mil. eur. Stále významnejšiu časť výnosov tvoria výnosy z fixných služieb. Na celkových výnosoch tvoria takmer 5 % a medziročne zvýšili o 9,3 % na 27,6 mil. eur.

zdroj: Orange

Značky: