Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Ako ovplyvňuje kultúrne dedičstvo, respektíve oslava čínskeho nového roka prepravné služby, vysvetľuje David Knobloch, prokurista Geis CZ Air + Sea. „Ako každý rok v tomto období, tak aj tento rok pred oslavami čínskeho nového roka (CNY) dochádza k obmedzeniu kapacít a prepravných služieb medzi Čínou a Európou. To samozrejme ovplyvňuje ceny služieb.“

David Knobloch, prokurista Geis CZ Air+Sea

Lodiari znižujú kapacity na pravidelných linkách od 5. do 8. týždňa roka a to častokrát až o 30 %. V niektorých čínskych prístavoch a termináloch dopravcovia bojujú aj s nedostatkom prázdnych kontajnerov. Táto situácia má samozrejme vplyv na nárast námorných sadzieb, a to už od decembra minulého roka.

Zvýšeným cenám od polovice januára 2019 čelí aj odvetvie leteckej dopravy. „Z dôvodu obmedzovania kapacít pred oslavami čínskeho nového roka sú lety do Európy plne vyťažené. Na voľné miesto na pravidelných linkách je nutné čakať a dochádza k významnému predĺženiu štandardnej doby prepravy (až o 50 %) a k častým oneskoreniam,“ upozorňuje David Knobloch.

Od 4. týždňa roka je navyše v Číne znižovaná aj kapacita pozemnej prepravy, takže mnohokrát nie je možné využiť RFS linky, prípadne vnútroštátny ekonomický servis. Táto situácia má samozrejme za následok zníženie dopravného v opačnom smere. Na linkách z Európy do Číny sú v tomto období ponúkané špeciálne sadzby tak, aby sa zefektívnilo vyťaženie existujúcej kapacity.

„Očakávame, že k upokojeniu situácie vo vývoji cien dôjde začiatkom marca, až sa opäť ustáli situácia v Číne,“ konštatuje David Knobloch.

Značky: