Zvuk, ktorý budete cítiť.

Je pritom takmer úplne jedno, v ako veľkej miestnosti budete tento audio systém používať. Svojim výkonom doslova vyrazí dych. Hneď na začiatku nám dal samotný soundbar tušiť, že v jeho prípade pôjde o skutočne ťažký kaliber a to nielen po stránke zvukovej, ale aj po stránke dizajnovej. Pokiaľ sa pozrieme na subwoofer, tak jeho rozmery sú takpovediac klasické, pričom hlavná časť systému je robustná a aj pri testovacom televízore bola skutočne veľká.

Panasonic soundbar

Niet divu. Celkovo šesť 6,5 cm reproduktorov so stredným rozsahom umiestnených pred čelom jednotky a tweetery na oboch koncoch je potrebné niekam vtesnať. Práve z tohto dôvodu je centrálna časť systému pomerne veľká a zakrývala senzory na ovládanie televízora. Preto odporúčame soundbar umiestniť buď nižšie pod televízor alebo môžete využiť montážny set na uchytenie na stenu, čo sa nám javí ako pomerne elegantné riešenie, pokiaľ tak bude uchytený aj televízor. Keď sa ešte vrátime ku tweeterom, tak tie dokážu reprodukovať zvuky s vysokým rozlíšením, čo im umožňuje verne reprodukovať akýkoľvek zvuk. Zvuk je predovšetkým pri filmoch skutočne čistý a konkrétny, pričom nestráca na objeme.

Panasonic soundbar

HTB900 je model s prepracovanou akustickou technológiou, ktorá umožní prežiť film rovnako, ako by ste boli v kine. Ešte pred samotným testovaním sme boli zvedaví, či tento soundbar s výkonom cez 500 W dokáže vyvolať „wow efekt“ ako v kine. Pokiaľ však nemáte doma na pozeranie filmov vyhradené miesto s rozmermi malej kinosály, tak maximálnu hlasitosť ani nevyužijete. Nad 50 % je zvuk ohromujúci, pri 60 % začína poslucháča zdvíhať z kresla a 100 % sme sa ani neodvážili nastaviť. Zvuk bol pritom v celom rozsahu bez skreslenia a všadeprítomný. Kino efekt sa dostavil a to s veľkou výkonnostnou rezervou.

Systém podporuje zvukové formáty Dolby Atmos a DTS:X, ktoré zabezpečia dynamický priestorový zvuk a podporia tak celú zvukovú kulisu. Je skutočne zážitkom počúvať (aj sledovať) z koľkých smerov dokáže zvuk ku vám prúdiť, pričom viete, že reproduktor je iba pred vami + bezdrôtový subwoofer za vami.

Prémiový zvuk od Technics

Značka Technics je veľmi dobre známa tým, ktorí si pred rokmi potrpeli na vysokú audio kvalitu. Soundbar HTB900 prevzal koncepciu dizajnu práve od značky Technics a jeho zvuk doladili technici tak, aby zvukovému panelu umožňoval reprodukovať reálnejšie zvuky. Po zvukovej stránke ide skutočne o plný zvuk, do ktorého sa svojim vložením veľmi dobre zapojil aj subwoofer, pričom je možné jeho úroveň nastavovať v 4 úrovniach. Trochu dlhšie nám trvalo sa zoznámiť s ovládaním a pohybom v menu soundbaru, ktorého ponukový „strom“ bol značne rozvetvený a na ovládanie a potvrdzovanie vybratých funkcií sme vždy urobili zopár slučiek v menu, pokým sme nastavili požadovaný zvukový režim alebo funkciu.

Panasonic soundbar

Subwoofer svojou pevnou konštrukciou znižuje vplyv vibrácií, čo zabezpečí jasný zvuk. Najväčšou výhodou je bezdrôtové riešenie pripojenia, ktoré umožní dať subwoofer presne na to miesto, kde ho chcete mať a nebudú vás limitovať žiadne káble. Keď basový reproduktor smeruje na podlahu, basový zvuk sa dosahuje uvoľňovaním zvuku smerom nadol z jednotky reproduktora a portu. Jednotka dosahuje jasný zvuk aj vďaka pevnej skrinke, ktorá znižuje vplyv vibrácií.

Pri zvukovom prejave nám pri počúvaní hudby chýbali niektoré detaily, ktoré sme nevedeli dosiahnuť, aby sme boli s výsledkami na 100 % spokojní. Ide však o subjektívne hodnotenie. Zvuk sme si vedeli vylepšiť aj zabudovanými zvukovými režimami. Pri filmoch nemáme ku zvukovému prejavu žiadne výhrady. Ide o špičku v segmente.

Pripojte ešte viac zariadení

Zabudovaný Chromecast umožňuje jednoduché prehrávanie hudby cez Wi-Fi. Keďže streamovanie cez Chromecast podporuje zvuk s vysokým rozlíšením, je tak dostupná veľmi dobrá zvuková kvalita. Pre dosiahnutie je potrebné sa pohrať s nastaveniami, aby ste dosiahli zvuk, ktorý vám bude vyhovovať. So synchronizáciou viacerých miestností Multi-room môžete zoskupovať kompatibilné zariadenia a prehrávať skladby z viacerých reproduktorov v rôznych častiach domácnosti.

Panasonic soundbar

Záver

Soundbar Panasonic SC-HTB900 odporúčame všetkým vyznávačom mohutného 3D zvuku, ktorý doslova zdvíha zo stoličiek. Zvukový prejav je dynamický a detailný. Oceňujeme aj zabudovanú podporu pre Chromecast, čo umožní jednoduché streamovanie obsahu priamo do zostavy. Pri počúvaní hudby bude potrebné sa viac pohrať s nastaveniami, aby bol zvuk presne podľa vašich predstáv.

Technické parametre

• Bluetooth: Áno
  • Výkon reproduktoru: 505 W