Ako už isto viete, Peugeot ukončil “rodokmeň” modelov GTi so spaľovacími motormi v roku 2020 modelom 308 GTi. Aktuálne sa však začnína písať nová kapitola GTI, ktoré bude, resp. budú čisto elektrické. 

E-208 GTI je úplne prvý plne elektrický model od Peugeot Sport. Prvý elektrifikovaný model od Peugeot Sport bola hybridná 508-mička, uvedená na trh pred niekoľkými rokmi. E-208 GTI je v ponuke s pohonom predných kolies a výkonom 280 koní s krútiacim momentom 345 Nm. Na také malé auto, slušná porcia výkonu! Podobným výkonom disponuje aj  Abarth 600e. 

Peugeot E-208 GTI
Peugeot E-208 GTI

Novinka ponúkne zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy a maximálna rýchlosť je obmedzená na 180 km/h. To všetko, pochopiteľne, na úkor efektivity, pretože výkon má v tomto prípade prednosť. Kombinovaný dojazd je podľa WLTP metodiky 350 km, takže v praxi to viac ako 300 jednoznačne nebude. Batéria zostala nezmenená, teda štandardne ponúka 54 kWh a nabíjanie jednosmerným prúdom s výkonom 100 kW (z 0 na 80 % by malo nabíjane trvať približne 30 minút). 

Nový hot-hatch nie je iba o výkone, Peugeot Sport upravil aj podvozok, ktorý je tuhšie naladený a svetlá výška klesla o 30 mm. Predný a zadný rozchod kolies je rozšírený o 56 mm, respektíve 25 mm, čo dodáva vozidlu agresívnejší postoj. Exkluzívne 18-palcové kolesá, pripomínajúce disky z ľahkých zliatin z modelu 208 GTi, pekne vypĺňajú rozšírené blatníky. Výrazný červený lak vzdáva hold pôvodnému modelu 205 GTi, zatiaľ čo jemné aerodynamické detaily, ako napríklad predný spojler a zadný difúzor s integrovaným LED hmlovým svetlometom dotvárajú celkový vzhľad vozidla.  

Peugeot E-208 GTI
Peugeot E-208 GTI

Medzi výkonnostné prvky patria aj pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 (215/40 R18), samosvorný diferenciál zabudovaný v prevodovke a nový zadný stabilizátor. Brzdenie zabezpečujú väčšie 355 mm predné kotúče so 4-piestikovými strmeňmi. Chcete vypnúť všetky asistenčné systémy vodiča jediným stlačením? Aktivujte špeciálny jazdný režim Sport a zábava môže začať!  

V interiéri sa E-208 GTI taktiež odlišuje od svojich skromnejších súrodencov. Prepracované predné sedadlá s integrovanými opierkami hlavy vzdávajú hold modelu 205 GTi 1.9 vďaka červenému pruhu v strede, zatiaľ čo vzor sedadla na pravej strane pripomína model 205 GTi 1.6. Vylepšenia kabíny dopĺňajú aj alcantarové doplnky, špeciálne rohože a červený znak na kompaktnom volante. 

  • Peugeot E-208 GTI
  • Peugeot E-208 GTI
  • Peugeot E-208 GTI
  • Peugeot E-208 GTI
  • Peugeot E-208 GTI

Ak náhodou neviete, tak E-208 GTI debutoval tento víkend na podujatí 24 hodín Le Mans. Dodajme, že medzi relevantné náprotivky z konkurencie patrí napr. Abarth 500e, Cupra Born VZ, Mini John Cooper Works Electric, Alpine A290 a menej známy MG4 XPower.  

Zdroj: motor1.com 

Prečítajte si aj: 

Miroslav Illéš

Miroslav Illéš
OUTDOOR | PRÍRODA | AUTOMOBILY | TECHNOLÓGIE

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.