Vianoce sú tradične dňom s najväčším počtom aktivácií nových smartfónov a tabletov a inak tomu nebolo ani tento rok.
Okrem toho je to deň s najväčším podielom prevzatých aplikácií. Jednak sú Vianočné zľavy a takisto sa na počte stiahnutí podieľajú práve novo aktivované zariadenia.
Analytický server Flurry skúmal na základe 780 000 sledovaných aplikácií naše zvyklosti. Zistil, že spotrebitelia sa čoraz viac zaujímajú o zariadenia s väčšou obrazovkou, typicky k phabletom. Na grafe je vidno pomer aktivácie zariadení podľa typu a veľkosti uhlopriečky displeja v posledných troch rokoch. Jasne vidno, zvýšený podiel práve pri zariadeniach, ktoré sú niekde na pomedzí smartfónu a tabletu.
Keď porovnáme roky 2014 a súčasný dochádza k viac ako zdvojnásobeniu počtu nových aktivácií phabletov. Telefón s malým rozmerom sú na ústupe, mierny pokles zaznamenali aj malé tablety. Tam je totiž hranica medzi phabletom veľmi nízka a používatelia logicky radšej volia „prerastený“ telefón, ako typický no malý tablet.
Svoj podiel majú na tom aj smartfóny Samsung Galaxy Note a výrobcovia, ktorí sa snažili tento koncept napodobniť. Veľké displeje sú obľúbené najmä na ázijských trhoch.
Čo sa týka jednotlivých firiem, tu vedie so zariadeniami všetkých kategórií dokopy značka Apple, nasleduje Samsung. Microsoft sa so svojimi Lumiami oproti roku 2014 mierne prepadol a to z 5,8% na 2% tržný podiel.
Zdroj: Flurry