Pivovar Šariš sa po rokoch rozhodol upraviť receptúru svojich dvoch vlajkových lodí. Jej podstatou je použitie troch druhov sladu a jedinečná kombinácia štyroch chmeľov, vďaka ktorej pivo získalo intenzívnejšiu chuť a jasnejšiu farbu, než malo doteraz. Slovenskí pivári sa tak môžu po novom tešiť na Iskrivú Šariš 10 % a Žiarivú Šariš 12 %.
Pivovar Šariš mal v priebehu posledných rokov za sebou viacero významných investícií a prešiel výraznou modernizáciu. Ďalším krokom vpred, ktorý reaguje na postupný vývoj trhu, je zmena receptúry jeho hlavných značiek. Svetlá výčapná Šariš 10 % spolu s ležiakom Šariš Zlatá 12 % po rokoch menia nielen svoju chuť a farbu, ale aj názov a obal. Pivní nadšenci sa tak môžu odteraz tešiť na Iskrivú Šariš 10 % a Žiarivú Šariš 12 %. „Pre zmenu sme sa rozhodli na základe meniacich sa preferencií slovenských spotrebiteľov, ktoré sa čoraz viac posúvajú k vyššej intenzite a výraznejšej chmeľovej chuti. Našou ambíciou je ísť s dobou a zároveň ľuďom ponúknuť unikátne pivo, ktoré osloví s milovníkov piva naprieč celým Slovenskom,“ vysvetľuje Mária Dzureková, senior brand manažérka značky Šariš.
Novú receptúru oboch svetlých variantov piva Šariš pripravoval skúsený výrobný tím z pivovaru pod vedením sládka Martina Mathiu dlhé mesiace. Počas nich sa vyskúšalo množstvo návrhov, urobili sa stovky testov a niekoľko kôl spotrebiteľských prieskumov. „Novú receptúru sme otestovali aj na reprezentatívnej vzorke konzumentov nášho piva. Reakcie boli veľmi pozitívne a dokonca predbehli naše očakávania,“ dopĺňa Mária Dzureková s tým, že respondenti pri novej receptúre najviac vyzdvihovali chuťové vlastnosti. Povestnú iskrivú chuť spontánne pomenovali až tri štvrtiny z opýtaných.
Šarišskí pivovarníci sa pri hľadaní výnimočnej chute novej Iskrivej Šariš 10 % a Žiarivej Šariš 12 %, ktorá zaiskrí na jazyku, rozhodli pre trojité chmelenie a spoľahli sa pritom na osvedčené suroviny prvotriednej kvality – na slad primárne z vlastnej sladovne a jedinečnú kombináciu štyroch druhov chmeľov. Jeden z nich bol pritom vyšľachtený z divokého chmeľu, ktorý sa kedysi zvykol pestovať aj v okolí Šarišského hradu. „Týmto krokom sme chceli symbolicky nadviazať na historickú tradíciu varenia piva v našom regióne a aj takto ju pripomenúť,“ dodáva Grzegorz Komora, manažér závodu, Pivovar Šariš.
Pivo Šariš patrí dlhodobo medzi najobľúbenejšie značky na slovenskom trhu a obsadzuje popredné priečky spotrebiteľských i odborných degustačných súťaží doma i v zahraničí. Minulý rok značka Šariš zaznamenala v predajoch výrazný medziročný nárast, keď z pohľadu celkových objemov napredovala o 10 % a rástla aj mimo svoj domovský región. Nová receptúra piva na tento trend nadväzuje s ambíciou osloviť spotrebiteľov naprieč celou krajinou.
Oba vynovené varianty pív Šariš prichádzajú okrem novej receptúry a názvu aj s novým dizajnom obalov. Ten je namiesto pôvodných folklórnych motívov jednoduchší a modernejší. Zároveň lepšie korešponduje s vyjadrením chuti novej receptúry a hlavným odkazom značky „S iskrou v srdci“.