Najväčší slovenský herný developer mení zloženie vedenia. Board sa rozširuje o zakladateľa firmy Šimona Šicka a nového manažéra v pozícii CGO – Martina Lučana.
Návrat Šimona Šicka
V marci 2021 sa Šimon Šicko na vlastnú žiadosť vzdal funkcie CEO a vystúpil z riadiaceho orgánu, boardu, aby sa mohol naplno venovať rozvoju firemného R&D. Do vedenia firmy vtedy nastúpil spoluzakladateľ Marián Fridrich a manažéri Daniel Duranka spolu s Marekom Stankovičom. Spoluzakladateľ Pixel Federation sa zatiaľ rozhodol rozvíjať proces tvorby hier a hľadať inovácie, ktoré pomôžu získať štúdiu nový herný hit.
V tejto pozícii naďalej zotrváva, avšak v období inflácie a ekonomických výziev, ktoré ovplyvňujú biznis naprieč odvetviami, sa Šimon Šicko po dvojročnej pauze rozhodol pre návrat do vedenia.
Zmeny obsadenia boardu
Pozíciu Chief Product Officer po štyroch rokoch opúšťa herný producent Marek Stankovič. Zároveň sa board rozrástol o novú pozíciu Chief Gaming Officer, ktorú bude zastávať Martin Lučan. Pozícia CPO zostáva nateraz otvorená.
Interview s Martinom Lučanom
Nový CGO Martin Lučan a jeho vízia
Martin Lučan získal prvé skúsenosti s gamingom v českom indie štúdiu CUKETA. V Pixel Federation pôsobí od roku 2015, kde rástol pri projekte TrainStation, neskôr stál pri zrode najpopulárnejšej mobilnej hre štúdia – TrainStation2. Inicioval a viedol aj idle RPG hru AFK Cats, ktorú firma ukončila po 2 rokoch.
Tvoja vízia pre Pixel
- Čo vnímaš na Pixli ako výnimočné?
Výnimočná je atmosféra firmy, jej prístup k produktom a hlavne k hernej komunite. Páči sa mi, že nám na našich hráčoch naozaj záleží a že sa im vždy snažíme vyjsť v ústrety.
- Kde vidíš výzvy a rezervy firmy?
Ako najväčšiu výzvu vnímam samotný herný trh a rýchlosť vývoja nových hier.
Je to hektické prostredie, ktoré každý deň zaplavuje množstvo nových generických produktov. Vyvinúť kvalitnú hru však trvá čas a rýchlosť vývoja pri zachovaní nami požadovanej kvality je aj našou rezervou.
- Aká je Tvoja vízia pre Pixel a čo by si rád zo svojej pozície Pixlu priniesol?
Mojou víziou je posunúť niektoré procesy v oblasti game designu, posilniť kreatívu, lepšie spoznať našich hráčov a vyvíjať hry tak, aby lepšie odzrkadľovali to, čo ich naozaj pri hraní baví. Našim cieľom je prísť každé dva roky s novým herným hitom.
Budúcnosť a výzvy
- Akým výzvam bude podľa Teba Pixel čeliť počas budúceho roka lokálne u nás na Slovensku či globálne s ohľadom na vývoj herného biznisu vo svete?
Ťažšia svetová ekonomická situácia aktuálne zábavnému priemyslu nenahráva. Trh je presýtený hrami a na to, aby nová hra prerazila, musí byť veľmi dobrá alebo unikátna.
Našou najväčšou výzvou budúceho roka bude úspešný global launch novej hry Candy, Inc.. Rovnako sa budeme snažiť zlepšiť 2 najnovšie projekty Puzzle Adventure a Port City a zároveň pracovať na vývoji nových hier pri zachovaní našich štandardov vysokej kvality.