Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Dať vozidlo zaparkovať namiesto toho, aby ste sa ponáhľali k lietadlu. Teraz je to možné.

Bosch a Mercedes-Benz ako aj prevádzkovateľ parkovacích priestorov Apcoa chcú, aby vozidlá na letisku v Stuttgarte parkovali v budúcnosti plne automatizovane a úplne bez vodiča. Pre tento účel má Bosch a Mercedes-Benz uviesť do sériovej podoby vyvinutú automatizovanú parkovaciu službu úrovne 4. Tá dokáže vozidlo za určitých rámcových podmienok (napr. vybrané cesty a nie za každého počasia) samostatne zvládnuť všetky dopravné situácie. Vodič nemusí byť na palube.

Nový Mercedes-Benz Triedy S je prvé sériové vozidlo na svete s potrebnou technikou na budúcu prevádzku automatizovanej parkovacej služby na báze infraštruktúry. Spoločnosť hovorí v prípade tejto mimoriadnej výbavy o tzv. predvýbave na INTELIGENTNÉHO PARKOVACIEHO PILOTA. Trieda S je tým pádom vybavená na to, aby v budúcnosti prešla bez vodiča k parkovaciemu miestu prostredníctvom príkazu v smartfóne.

Pilotný parkovací dom pre plánovanú sériovú prevádzku automatizovanej parkovacej služby je parkovací dom P6 pri letisku v Stuttgarte. Spoločnosti tam testujú spoluprácu techniky vozidla Triedy S, inteligentnej infraštruktúry od spoločnosti Bosch vrátane kamier a výpočtového strediska a digitálnej platformy Flow na zabezpečenie vjazdu vozidla do parkovacieho domu od prevádzkovateľa parkovacích priestorov Apcoa. Vďaka tejto funkcii prebieha parkovanie kompletne bez lístk . Na parkovisku letiska momentálne prebiehajú prípravy na spustenie plánovanej pilotnej prevádzky automatizovanej parkovacej služby. Cieľom skúšobnej prevádzky na letisku v Stuttgarte s novými vozidlami Triedy S je otestovať plynulú súhru vozidla, techniky infraštruktúry a prevádzkovateľa parkovacieho domu a optimálne ju prispôsobiť vodičovi.

 

Značky: