Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Zvyšovanie pivnej kultúry aj ponuka výnimočných značiek so zameraním na prémiové ležiaky sa podpísali pod ďalší úspešný rok Plzeňského Prazdroja Slovensko. Mimoriadne sa darilo nielen značke Pilsner Urquell, ktorej predaj sa zvýšil o vyše 14%, ale výrazný úspech zaznamenal so svojim rozširujúcim sa portfóliom aj Birell, a to takmer s 30% nárastom. Najpredávanejšou značkou z portfólia spoločnosti bol Velkopopovický Kozel. Medzi vlajkové lode spoločnosti sa naďalej radí aj Šariš. 

Rok 2017 (1. 1. – 31. 12. 2017) bol pre Plzeňský Prazdroj Slovensko kľúčový, spoločnosť opäť potvrdila rastúci trend, keď predajom vyše 1,5 milióna hektolitrov prekonala svoje výsledky z predchádzajúceho roka o takmer päť percent. Významný podiel na úspechu mala značka Pilsner Urquell, ktorá sa dlhodobo radí na vrchol v rámci zákazníckych preferencií, čo potvrdzuje aj nárast jej predaja z minulého roka. Nárast zaznamenali aj ostatné prémiové české ležiaky Gambrinus a Radegast, ktorých predaj vzrástol o viac ako 43 percent.

Čoraz intenzívnejšie sa do chuťovej pamäte zákazníkov však zapisuje aj portfólio Birellu, po ktorom siaha stále viac Slovákov. Nealkoholické pivá sa stávajú čoraz obľúbenejšou alternatívou k iným typom ochutených nápojov. Spotrebitelia dlhodobo oceňujú aj kvalitu domáceho ležiaka, piva Šariš, ktoré oslávilo 50. výročie od prvej várky. Šariš Zlatá 12° zaznamenala viac ako 20-percentný nárast objemu predaja z pultov predajní, pričom toto pivo preferovali najmä zákazníci na východe Slovenska.

Výsledkami z minulého roka tak spoločnosť Plzeňský Prazdroj Slovensko potvrdila svoju pozíciu pri budovaní pivnej kategórie na Slovensku. „Preferencie Slovákov sa presúvajú. Mimoriadne obľúbenú kategóriu prémiových ležiakov, ku ktorej stále inklinujú najviac, dopĺňa segment nealkoholického piva, ku ktorému spotrebitelia čoraz častejšie smerujú,“ hodnotí Martin Grygařík, obchodný riaditeľ, Plzeňský Prazdroj Slovensko.

Plzeňský Prazdroj Slovensko dlhodobo dbá na kontinuálne zvyšovanie pivnej kultúry, a to nielen smerom ku konzumentom, ale aj prostredníctvom úzkej spolupráce s prevádzkami. Spoločnosť v minulom roku potvrdila svoju nespornú rolu lídra v segmente čapovaného piva, v ktorom posilnila svoj trhový podiel. Stále väčšej obľube sa tešia konceptové prevádzky, ktoré zvyšujú štandardy zákazníkov na vybavenie, no aj na služby a prispievajú k zvyšovaniu záujmu o tankové pivo. Tento rok spoločnosť podporila vznik hneď niekoľkých prevádzok, pričom dominovali koncepty značky Kozel.

„Zvyšovanie pivnej kultúry vnímame ako pridanú hodnotu, ktorou Plzeňský Prazdroj Slovensko obohacuje domáci pivný trh. Je to pre nás silný záväzok voči našim zákazníkom,“ uviedol Martin Grygařík.

V prebiehajúcom roku sa spoločnosť zameria na posilnenie svojej pozície na trhu, k čomu by mala prispieť aj nová silnejšia identita. „Ponúkame pivá a nápoje a tiež služby tej najvyššej kvality. Naši zákazníci dobre poznajú naše produkty, no už menej registrujú našu spoločnosť a jej rôznorodé aktivity zamerané na edukáciu či trvalo udržateľný rozvoj. To musíme zmeniť,“ zhodnotil Grant Liversage, generálny riaditeľ.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.