Dôraz na prémiové produkty aj špičkový servis popri čapovaní piva si získal priazeň zákazníkov a znamenal ďalší úspešný rok pre Plzeňský Prazdroj Slovensko.
Spoločnosť s objemom vyše 1,6 milióna hektolitrov zlepšila svoje predaje z predchádzajúceho roka o takmer šesť percent. Medziročne tak opäť prekonala svoje predaje v On-trade aj Off-trade.
Úspech spoločnosti bol spojený s popularitou ležiakov, ako aj segmentu nealkoholických pív. „Rok 2018 bol pre pivný trh mimoriadne priaznivý, keďže pivná sezóna odštartovala už v máji. Slovenskí spotrebitelia radi siahajú po kvalite, presúvajú sa k prémiovým značkám pív, čo potvrdzuje nárast našich predajov v tejto kategórii. Minulý rok bol mimoriadne silný pre značku Pilsner Urquell, ktorej predaj stúpol o vyše 12%. V prípade nealko segmentu zákazníci potvrdili, že milujú chuť nealkoholického Birellu,“ hodnotí Martin Grygařík (uprostred), obchodný riaditeľ Plzeňského Prazdroja Slovensko.
Spotrebitelia častejšie siahali aj po značke Šariš. Tá stavila na návrat k národným tradíciám a do predaja vstúpila s limitovanou edíciou originálnych plechoviek s vizuálom tradičnej ľudovej výšivky. Zo skladov pivovaru zmizli takmer okamžite. Zákazníci kvalitu domáceho ležiaka, piva Šariš, dlhodobo oceňujú, čo sa ukázalo aj na jeho predajoch. Tie sa zvýšili o takmer osem percent. Skvelú chuť Zlatej 12-tky ocenili nielen spotrebitelia, ale aj odborná porota na prestížnej medzinárodnej súťaži Monde Selection 2018.
Stabilnou súčasťou slovenského pivného trhu je už portfólio Birellu, ktorého kvalitu oceňujú nielen zákazníci, ale aj odborná verejnosť. Svedčia o tom výsledky prestížnej degustačnej súťaže Slovenská pivná korunka 2018, kde prevalcoval svoju konkurenciu. Potvrdil tak svoju líderskú pozíciu v segmente nealkoholických pív a naďalej si získava nových spotrebiteľov, čo potvrdzuje takmer 13% nárast jeho predajov.
Významne stúpol záujem aj o ďalšie prémiové české ležiaky Gambrinus a Radegast, ktoré si v minulom roku vychutnalo viac zákazníkov a obe značky rástli v dvojciferných číslach.
K dlhodobým prioritám spoločnosti sa radí zvyšovanie pivnej kultúry na Slovensku. Svojimi aktivitami sa aj v minulom roku prihlásila k starej pivárskej pravde: „Sládok pivo varí, ale výčapník ho robí.“ Plzeňský Prazdroj Slovensko naďalej pokračuje v úzkej spolupráci s prevádzkami, a to vo forme vzdelávacieho programu Cervesario, či certifikáciou podnikov v rámci programu Cech pivných majstrov. „Našou dlhodobou prioritou je zvyšovanie pivnej kultúry, preto úzku spoluprácu s prevádzkami považujeme za kľúčovú. Pitie piva sa aj na Slovensku stáva skutočným zážitkom, zákazníci vyššiu kvalitu servisu oceňujú, čo má vplyv aj na predaj,“ vysvetľuje Branislav Kubiš, obchodný riaditeľ pre predajný kanál reštaurácií a pohostinstiev.
Rastie aj obľúbenosť konceptových prevádzok, ktoré zvyšujú štandardy zákazníkov na vybavenie, no aj na služby. V roku 2018 podporil Plzeňský Prazdroj Slovensko vznik viacerých podnikov. Novinkou sú koncepty Šariša a Gambrinusu. Spoločnosť aj v minulom roku potvrdila svoju nespornú rolu lídra v segmente čapovaného piva, v ktorom zlepšila svoj trhový podiel, v On-trade rástla o 2 % a zvýšenie predajov o 8% zaznamenala aj v Off-trade.
Rok 2019 sa pre Plzeňský Prazdroj Slovensko bude niesť v znamení posilňovania svojej pozície na domácom pivnom trhu. „V marci sme pivnú mapu obohatili o Šariš Ejl, ktorého chuťový profil je šitý na mieru slovenských spotrebiteľov. Pri novom produkte sme nič nenechali na náhodu, do posledného detailu sme vyladili nielen pivo, ale aj jeho názov. Veríme, že zákazníci tento krok ocenia a slovenská verzia piva typu ALE si nájde svojich fanúšikov na celom Slovensku,“ vraví Martin Grygařík.