Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

  • Nový výskum spoločnosti Epson Europe ukazuje, že keď si ľudia svoje ciele vytlačia, ľahšie sa potom na nich sústredia. 
  • Správa uvádza, že 63 % ľudí verí, že vytlačený obrázok alebo motivačná správa má väčší účinok ako ich digitálna verzia v aplikácii alebo na inom digitálnom zariadení.
  • Leanne Hall, klinická psychologička a zdravotná poradkyňa, ponúka niekoľko rád, ako rýchlejšie uskutočňovať svoje ciele a sny.
  • Rad tlačiarní Epson EcoTank bez atramentových kaziet, ktoré sú dodávané s atramentom na 3 roky, odstránil prekážky spojené s tlačou cieľov a vízií.

Nová štúdia spoločnosti Epson ukázala, že 63 % ľudí s cieľom v oblasti fitness veria, že vytlačený obrázok alebo motivačná správa má väčší účinok ako ich digitálna verzia v aplikácii alebo na inom digitálnom zariadení.

Táto správa, ktorá zverejňuje meniace sa návyky ľudí týkajúce sa tlače, bola vypracovaná na podporu radu tlačiarní Epson EcoTank bez atramentových kaziet. Zamerala sa na mnohé prínosy tlačených fotografií a zistila, že takmer polovica (44 %) fitness fanatikov verí, že inšpiratívna správa alebo fotografia im pomáha sústrediť sa na svoje ciele v oblasti zdravia.

Celkovo 32 % uvádza, že je ťažšie ignorovať vytlačenú poznámku alebo správu ako telefonickú pripomienku, a 41 % hovorí, že vytlačený cieľ je nápadnejší a utkvie v pamäti dlhšie. Pravda je, že 20 % hovorí, že oznámenia telefónu zaniknú počas prehliadania.

Leanne Hall, klinická psychologička a zdravotná poradkyňa, hovorí, že keď si svoje životné vízie alebo ciele vytlačíte, ľahšie sa na ne budete sústrediť: „Keď si vytlačíme svoje ciele, získame väčší pocit zodpovednosti, uspokojenia a úspechu. Keď si odškrtnete určitú položku, daný deň alebo týždeň, máte silný vizuálny signál, ktorý vám pripomenie, že ste o krok bližšie k dosiahnutiu svojho cieľa. Ešte lepšie je umiestniť tieto ciele na miesto, kde budú môcť vaše úspechy zdieľať vaši blízki a pomôžu vám zostať sústredení. Vždy hovorím mojim klientom, aby ich pripli na chladničku, pretože to je to jediné miesto, kam každý denne chodí.“

Hall pokračuje: „Keď sa budete spoliehať iba na pripomenutie alebo digitálne výzvy, ľahko sa môžete prestať sústrediť. Je veľmi jednoduché vypnúť upozornenie, ale zničiť a vyhodiť vytlačený zoznam už je ťažšie. Papier s vytlačenou víziou zostane v našej mysli dlhšie, keď potrebujeme dodatočnú motiváciu, pretože je ľahšie dostupný a teda efektívnejší, než keby sme museli prehľadávať telefón alebo iné zariadenie.“

Leanne Hall nám dáva svojich sedem najlepších rád, ako rýchlejšie uskutočniť svoj cieľ alebo sen:

  1. Začnite tým, že si vytýčite konečný cieľ alebo to, kam sa chcete dostať. Vytlačte si obrázky, ktoré vám pomôžu predstaviť si, ako váš cieľ vyzerá, a pripomenú vám, prečo to robíte.
  2. Zisťujte si informácie a poraďte sa s príslušnými odborníkmi. Vo vedení je sila a čím viac toho budete vedieť, tým lepšie budete svoje ciele formulovať a tým väčšia je pravdepodobnosť, že ich dosiahnete.
  3. Priebežne svoje ciele prehodnoťte a upravte. Ciele by nikdy nemali byť nemenné, pretože život môže byť nepredvídateľný. Buďte pripravení ich prispôsobiť, keby sa život trochu zamotal.
  4. Zdieľajte svoje sny a ciele s ostatnými. Nie je nič mocnejšie ako zdieľaný cieľ alebo vízia. Je to tiež skvelý spôsob, ako budovať väzby a vzťahy s ostatnými.
  5. Pravidelne sa odmeňujte, aby ste zostali motivovaní.
  6. Majte sami so sebou súcit. Najčastejším dôvodom, prečo sa ľudia vzdávajú, spočíva v tom, že majú dojem, že buď zvládnu „všetko alebo nič“. Nedosiahnuť cieľ neznamená zlyhanie, je to príležitosť poučiť sa.
  7. Nespoliehajte sa iba na motiváciu. Motivácia je pominuteľná, prichádza a zase odchádza. Počítajte s tým, že keď sa motivácia vytratí, budete musieť siahnuť hlbšie do svojich rezerv. A keď sa to stane, dajte si čas na prehodnotenie svojich cieľov.

Výskum sa tiež zaoberal naším vzťahom k fyzickým obrázkom a odhalil, že pohľad na vytlačené fotografie má pozitívny vplyv na našu duševnú pohodu. Na otázku, ako sa cíti pri pohľade na vytlačené fotografie, väčšina ľudí (76 %) odpovedá, že sa cíti šťastná, ďalej, že sa cíti nostalgicky (42 %), cíti hrdosť (39 %) a zažíva emócie (51 %).

„Je zaujímavé, že vytlačený cieľ nám pomáha cítiť väčšiu zodpovednosť,“ hovorí Marcel Divín, National Sales Manager CZ&SK zo spoločnosti Epson. „Pre niektorých spotrebiteľov však boli náklady a problémy s výmenou atramentových kaziet natoľko frustrujúce, že ich to odrádzalo od tlače väčšieho množstva materiálov. Súčasne sa stávali stále závislejšími na digitálnych metódach, keď hľadali motiváciu.

S tlačiarňami Epson EcoTank sa už nemusíte báť nákladov na atrament. Každá tlačiareň EcoTank používa namiesto atramentových kaziet fľašky s atramentom, takže sa nevytvára žiadny odpad a tlačiareň má dostatok atramentu pre tlač až na tri roky, pričom sa ušetrí až 90 % nákladov na atrament. Takže či už chcete vytvoriť prehľad svojich vízií, potrebujete vytvoriť týždenný plánovač jedál alebo máte na mysli nejakú úplne konkrétnu výzvu, dosiahnuť svoje ciele nikdy nebolo jednoduchšie.“

Tento výskum je súčasťou novej kampane, v ktorej spoločnosť Epson nadviazala partnerstvo s európskym ambasádorom značky a najrýchlejším mužom na svete, Usainom Boltom. S cieľom pomáhať ľuďom dosahovať svoje ciele, spoločnosť Epson vyvinula rad bezplatných tlačiteľných šablón, ktoré nájdete na webových stránkach spoločnosti Epson v časti s názvom Tvorivý kútik: creativecorner.epson.eu

Nájdete tu najrôznejšie predlohy: od „Ako nastaviť svoju víziu?“, cez meranie vzdialenosti pre bežcov, chodcov, cyklistov a plavcov až po plánovače „zelenších cieľov“, ktoré pomáhajú ľuďom na ceste k väčšej udržateľnosti.

„Jednoznačne si uvedomujem hodnotu vytlačených cieľov, ktoré ma držia na správnej ceste,“ hovorí Usain. „Som zástancom veľkých snov a všetko, čo vám môže pomôcť vaše ciele dosiahnuť, nech už sú akokoľvek veľké alebo malé, musí byť dobré.“

 „Som hrdý na to, že sa podieľam na tejto kampani, ktorá má ľuďom dať príležitosť uskutočňovať ich ciele a ukázať, aké dôležité môže byť pre ich dosiahnutie mať nejakú vizuálnu pripomienku.“

Zdroj: Štúdia spoločnosti Prospectus Global vykonaná v júni 2023 s 11 000 respondentmi z jedenástich európskych krajín vrátane Slovenska (1009 respondentov).

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.