Slovenská pošta upozornila na podvodníkov, ktorí znova zneužívajú meno pošty, najnovšie v súvislosti s vyžiadaním si doplňujúcich adresných údajov či úhradu colných poplatkov.
Po kliknutí na zaslaný link a po vypísaní požadovaných informácií ste vyzvaní zadať údaje o svojej platobnej karte. Pošta vyzýva, aby nezadávali údaje o platobných kartách či bankových účtoch, ktoré môžu byť zneužité, a môžete tak prísť o peniaze.
Slovenská pošta opäť upozorňuje, že NIKDY nežiada prostredníctvom SMS, MMS, e-mailov či sociálnych sieti úhradu žiadnych poplatkov, ani za colné konanie, ani nesprostredkúva žiadne platby. Akékoľvek poplatky za zásielky, vrátane dobierky a colných poplatkov, zaplatíte pri preberaní zásielky či už u kuriéra, na pošte alebo v BalíkoBOXe.
Slovenská pošta zaznamenala približne 60 rôznych typov podvodných správ (SMS, MMS, e-maily, telefonáty či sociálne siete), ktoré sa tvária ako od pošty. Adresáta vyzývajú k úhrade platieb za doručenie zásielky, k zmene doručenia či uloženia zásielky, na zaplatenie colných poplatkov, na údajné vytvorenie objednávky na poštového kuriéra, ktorý má zásielku vyzdvihnúť a cez stránku pošty majú byť preposlané peniaze. Toto sú ukážky falošných správ a mailov:
https://www.posta.sk/informacie/pozor-na-podvody ,
Informácie sa dajú overiť zavolaním na linku Zákazníckeho centra pošty.
V prípade, že ste na tieto podvodné emaily už zareagovali a bola vám spôsobená škoda, zostáva vám obrátiť sa na orgány činné v trestnom konaní.
Zdroje: Slovenská pošta
Prečítajte si tiež