Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Slovenská pošta doručila počas decembra 2022, kedy vrcholila vianočná prevádzka, približne 1,5 milióna balíkových zásielok, čo predstavuje cca 100-tisíc zásielok denne. Pri vyzdvihovaní zásielok z BalíkoBOXov zaznamenala pošta medziročný nárast o takmer 27 percent.

Prioritou Slovenskej pošty je doručuje zásielok spoľahlivo, bezpečne a včas priamo k adresátom. Najväčší záujem o balíkové zásielky je už štandardne v novembri a decembri práve v spojitosti s predvianočnými nákupmi. Pri medziročnom porovnaní rokov 2021 a 2022 pošta zaznamenala pokles počtu zásielok o 8 %, čo súvisí s nedostupnosťou kamenných predajní v čase pandémie 2021, keď množstvo klientov nakupovalo cez eshopy. V oblasti home delivery patrí pošta stále medzi najväčších poskytovateľov kuriérskych služieb bežným spotrebiteľom.

Ideálnym a veľmi obľúbeným spôsobom doručenia zásielky sú BalíkoBOXy, pretože sú dostupné 24 hodín 7 dní v týždni a zákazník si môže kedykoľvek podľa svojich možností vybrať zásielku samostatne a bez čakania. Aktuálne má pošta už 155 BalíkoBOXov na celom území Slovenska, ktoré sú umiestnené vo všetkých krajských mestách a takmer vo všetkých okresných mestách. Zákazníci môžu cez ne okrem vyzdvihovania balíkov tiež uhradiť poštové poukazy, ePoukazy, SIPO či faktúry s PAY by square kódom. BalíkoBoxy akceptujú úhrady platobnými kartami všetkých komerčných bánk. Zoznam BalíkoBOXov a ďalšie podrobnosti sú uvedené na webovej stránke www.posta.sk/balikobox ako aj v mobilnej aplikácii Slovenskej pošty, kde sa v priečinku „Pošty“ cez filter „iba BalíkoBOXy“ zobrazí užívateľovi presný zoznam všetkých terminálov.

Práve počas vianočnej prevádzky, v novembri aj decembri 2022 prekročila pošta prvýkrát počet 100-tisíc kusov zásielok v BalíkoBOXoch. Pri medziročnom porovnaní mesiacov november 2021 a 2022 ide o 22 % nárast počtu balíkov a pri porovnaní decembra za roky 2021 a 2022 ide o viac ako 7,5 % nárast počtu zásielok. Počas celého roka 2022 vzrástlo využívanie BalíkoBOXov oproti roku 2021 o 27 %.

Aby si Slovenská pošta udržala popredné postavenie na balíkovom trhu, pracuje na zavádzaní reforiem a nových postupov v organizácii práce. Pre vyšší komfort zákazníka pri využívaní poštových služieb sa Slovenská pošta cielene usiluje o čo najvyššiu mieru elektronizácie služieb v oblastiach, kde je to možné, a postupnými krokmi zavádza viaceré nové digitálne riešenia. Príkladmi inovácií z ostatného obdobia je nielen rozširovanie funkcionalít mobilnej aplikácie, zavedenie a rozširovanie siete BalíkoBOXxov, ale aj možnosť predplatenia podávaných zásielok online prostredníctvom aplikácie ePodací hárok. Zákazníkom pri tejto forme úhrady je umožnená jednoduchšia forma podaja už pripravenej a uhradenej zásielky, a to vhodením do poštovej schránky, ktorá je na/pri budove pošty, či prednostným zanechaním na určenom pracovisku pošty. Okrem toho je pre klientov na stránke www.posta.sk dostupná nová zákaznícka zóna Moja ePošta, prostredníctvom ktorej môžu elektronicky požiadať o zriadenie vybraných služieb k doručovaniu zásielok, zaplatiť za tieto služby platobnou kartou alebo internetbankingom vybraných bánk. Klienti si tak môžu napríklad presmerovať svoje prichádzajúce zásielky počas zvoleného obdobia, predĺžiť úložnú lehotu zásielok, namiesto žltého lístka do schránky dostať SMS či email, alebo splnomocniť na prebratie zásielky inú osobu. Slovenská pošta plánuje v tomto roku aj rozšírenie možností preberania balíkov prostredníctvom výdajných miest.

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.