Poštová banka sa mení, vyžaduje to trh aj klienti.

Nové logo však nie je jedinou zmenou. Je to len čerešnička na torte a vzniklo aj za hlasovania vybraných zamestnancov Poštovej banky. V zásade sa zmena premietne na dve logá. Jedno pre identifikáciu samostatných pobočiek, druhé logo s trúbkou pre pobočky spojené s Poštou.Rok 2017 sa ponesie vo veľkých zmenách, ťažiť z toho budú najmä zákazníci banky a potenciálni noví klienti.

Poštová banka je piata najväčšia banka na slovenskom trhu s tretím najväčším počtom klientom. Vďaka spolupráci so Slovenskou poštou majú najširšiu distribučnú sieť spomedzi bankových inštitúcií na Slovensku. Nie na každej pobočke však vybavíte všetko.

Nový vizuál

Banka sa chce pretransformovať do povedomia klientov novým vizuálom a službami. Internetová stránka Poštovej banky bola priamo počas ohlásenia zmien prepnutá do nového dizajnu. Internet banking bol v čase písania tohto článku v nezmenenej forme. Nie je to však len novom logu ale aj o celkovom prístupe. Podľa Andreja Zaťka, generálneho riaditeľa Poštovej banky, sa chce inštitúcia profilovať pre širšie skupiny klientov. Kým doteraz bola mnohými vnímaná ako „stará dáma“ na trhu. Chcú sa orientovať na mladšiu generáciu. Nechcú byť typická banka pre svoj doterajší segment ľudí, čiže pre staršiu generáciu.

Osloviť chcú mladých, no na preplnenom trhu je veľká konkurencia. Mladí totiž vedia, kam majú ísť, vedia čo chcú. A najmä majú kde porovnávať jednotlivé služby.

Andrej Zaťko, generálny riaditeľ Poštovej banky, hovorí o zmenách na rok 2017

Nová aplikácia

Poštová banka spustila v decembri testovaciu aplikáciu pre smartfóny. Je to niečo, čo dnes banka musí mať, ak chce spokojných klientov.

Ak zadáte do obchodu Google Play „Poštová banka“, vyhľadávač vám ukáže zhodu s aplikáciou. Ešte je však zablokovaná a oficiálne spustenie je naplánované na február. Doteraz ju totiž testovala vybraná skupina zamestnancov, aby sa podarilo odhaliť čo najviac chýb. Aplikácia by mala byť zacielená na jednoduché používanie. Nebudú tam funkcie, ktoré by človek využil možno raz za rok. Je to prirodzené, aj iné banky majú totiž vlastné aplikácie s cieľom jednoduchého používania. Nie je to len trend ale nevyhnutnosť. V čase spustenia bude dostupná naraz pre obe platformy, teda Android a iOS.

Nové pobočky

Zmenou pre rok 2017 bude rozširovanie vlastných pobočiek. Tých je momentálne 45 a pribudnúť by malo ďalších 20. Tie budú slúžiť na to, aby ste vybavili náročnejšie veci. Také, kde treba zaškolený personál a vyžadujú si dlhší čas prípravy a znalostí.

Pobočková sieť je budovaná na základe stratégie byť v takmer v každom okresnom meste. Výber podliehal analýze nielen z pohľadu ekonomiky obyvateľstva ale aj konkurencieschopnosti. Košický a prešovský kraj sa bude rozvíjať najviac. Poštová banka na 1500 pobočkách na Slovensku a to práve vďaka strategickému partnerstvu s Poštou.

Úvery na bývanie

Tým, že banka chystá tento typ produktu, potrebuje vybudovať širšiu sieť. Na špecializované úkony so zaškolením vlastných ľudí. Spoluprácu s poštou chcú aj naďalej rozvíjať, zmluva s Poštou je v platnosti ešte zhruba na ďalších desať rokov.

Čo sa týka hypoték, zatiaľ nebola dostupná informácia, kedy s tým banka príde na trh. Všetko má podľa Andreja Zaťka pripravené, no čaká na vhodný čas pre vstup na trh. Neskôr chcú priniesť aj kreditné karty, tie pravdepodobne až v poslednej vlne zmien.

Značky:

Michal Reiter

Michal Reiter
Publikujem o dianí na internete, súkromí, bezpečnosti a testujem notebooky, smartfóny, audio produkty a ďalšie gadgety.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.