Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Všeobecná zdravotná poisťovňa pokračuje v zlepšovaní proklientskeho servisu a do praxe zaviedla možnosť podať si ďalšie žiadosti elektronicky bez nutnosti navštíviť pobočku alebo poštu. Ide o nástroj, ktorý zvyšuje komfort klientov, uľahčuje a urýchľuje ich komunikáciu s poisťovňou a je ďalším krokom v snahe stať sa paperless spoločnosťou.

Rýchlo, jednoducho a bez papierov môžu poistenci VšZP zatiaľ podať tri žiadosti cez ePobočku:

  • žiadosť o splátkový kalendár
  • žiadosť o vystavenie potvrdenia
  • žiadosť o vrátenie preplatku na poistnom

Urobiť tak môže zamestnávateľ alebo fyzická osoba, ktorá je alebo bola tzv. samoplatiteľ, samostatne zárobkovo činná osoba alebo fyzická osoba, ktorá bola v minulosti platiteľom poistného.

Klienti najväčšej zdravotnej poisťovne na Slovensku už nemusia kvôli uvedeným žiadostiam navštíviť pobočku alebo poštu a nemusia si ju ani tlačiť. Využitím elektronicky podanej žiadosti sa výrazne zjednoduší a urýchli aj práca zamestnancov VšZP pri vybavovaní ich potrieb.

„Významný je aj ekologický aspekt tohto nástroja, keďže prispieva k zníženiu spotreby papiera. Vlani totiž naša poisťovňa prijala dokopy približne 48-tisíc spomenutých žiadostí. Elektronické podávanie žiadosti o splátkový kalendár cez ePobočku sme spustili pred krátkym časom a zaznamenali sme pokles prijatých papierových žiadostí približne o 12 až 13 %. Predpokladáme, že zavedením nových dvoch žiadostí a postupným rozširovaním o ďalšie žiadosti, bude tento pokles markantnejší,“ vysvetľuje manažérka komunikácie Všeobecnej zdravotnej poisťovne Eva Peterová.

Navyše, elektronické podanie žiadostí umožní poistencom v prípade potreby aj následnú elektronickú komunikáciu k týmto žiadostiam so zamestnancom vybavujúcim žiadosť, a to až do momentu ukončenia spracovania žiadosti. Uvedená komunikácia sa rovnako odohráva cez ePobočku.

Značky: