Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Na konci vývoja pred sériovou výrobou absolvuje nový model BMW X3 finálne ladenie všetkých systémov ovládania podvozku a asistenčných systémov vodiča v testovacom centre spoločnosti BMW Group v Miramas v južnom Francúzsku.

Štvrtá generácia vozidla z prémiového segmentu Sports Activity Vehicle (SAV) vozidiel strednej triedy sa už o niekoľko týždňov predstaví s mimoriadne úspornými spaľovacími motormi, ako aj s pokročilým plug-in hybridným pohonom. Vývojoví a testovací inžinieri vďaka intenzívnemu programu ladenia zaisťujú, že všetky modelové varianty nového BMW X3 preukážu v každej situácii vynikajúcu ovládateľnosť, a to bez ohľadu na koncepciu pohonu a hmotnosť. K harmonickému užívateľskému zážitku prispieva v novom BMW X3 aj dobre zladená funkčnosť všetkých autonómnych jazdných a parkovacích systémov.

Nové BMW X3 už na ceste do sériovej výroby prešlo rozsiahlymi testami na snehu a ľade, v extrémne horúcich oblastiach a v teréne. Vhodnosť SAV na každodenné použitie a cestovanie preverili testy a následné úpravy v mestskej premávke, ako aj na kľukatých vidieckych cestách, na diaľniciach a na vybraných pretekárskych okruhoch.

Dokonale zladené systémy pre typický zážitok z jazdy BMW

Vývojoví inžinieri využívajú na dotvorenie zážitku z jazdy v novom modeli BMW X3 všestrannú testovaciu dráhu v Miramas. Okrem asfaltového oválu a diaľničného okruhu sa tu nachádzajú aj slalomové, serpentínové a kruhové trate, ako aj terénne trate a trate zamerané na ovládateľnosť s rôznymi povrchmi ciest. To umožňuje do najmenšieho detailu analyzovať a optimalizovať pozdĺžne a priečne zrýchlenie, odpruženie a tlmenie, presnosť riadenia a brzdenie nového modelu BMW X3.

Dynamika jazdy a efektivita nového modelu BMW X3 ťaží z inteligentnej ľahkej konštrukcie a z optimalizovaných aerodynamických vlastností. S koeficientom odporu vzduchu (Cd) 0,27 stanovuje vo svojom konkurenčnom prostredí nové štandardy.

V porovnaní s predchodcom má nový model BMW X3 aj širší rozchod a znížený zdvih zadnej nápravy. Okrem toho sa zvýšila aj tuhosť karosérie a uloženie podvozku. Cielené vylepšenia kinematiky a elastokinematiky oboch náprav v kombinácii s 19-percentným zvýšením natočenia predných kolies zaisťujú citeľne lepšiu smerovú stabilitu. Priamejší prevod riadenia zvyšuje komfort riadenia, zatiaľ čo značne upravené stabilizátory zlepšujú dynamiku v zákrutách bez toho, aby ohrozili komfort jazdy.

Z ponuky voliteľnej výbavy si môžu záujemcovia o nový model BMW X3 vybrať napríklad aj adaptívny podvozok s elektronicky ovládanými tlmičmi. Finálne ladenie jeho vlastností tvorí súčasť testov jazdnej dynamiky v Miramas a ponúka dve mapy, ktoré si užívatelia môžu zvoliť prostredníctvom režimov My Modes. Okrem toho sa nová verzia SAV štandardne dodáva s najnovšou verziou systému BMW Lateral Dynamics Management, ktorá zaisťuje precíznu kontrolu požadovaných krútiacich momentov riadenia, obmedzenie preklzu kolies na základe ovládača a rozdelenie krútiaceho momentu pri stáčaní pomocou Performance Control. Vďaka tomu sa vozidlo za každých okolností prispôsobí aktuálnej jazdnej situácii.

Vďaka jedinečným odborným znalostiam automobilky BMW s vývojom sa podarilo dokonale zladiť všetky komponenty a systémy technológie pohonu a podvozku. Výsledok tvorí charakteristická kombinácia presnosti, presvedčivej suverenity a všestrannosti, ktorou sa vyznačuje zážitok z jazdy v SAV modeloch automobilky BMW.

Autonómna jazda optimalizovaná typickou úrovňou integrácie BMW

Nový model BMW X3 obsahuje najnovší ovládací systém BMW iDrive založený na operačnom systéme BMW Operating System 9 vrátane ovládača BMW iDrive a v porovnaní s predchádzajúcim modelom ponúka výrazne rozšírený výber systémov pre autonómnu jazdu a parkovanie. Svojou štandardnou výbavou jednoznačne prekračuje požiadavky nárazového testu Euro NCAP. Mimoriadne citlivé brzdné a riadiace zásahy asistenčných systémov v porovnaní s konkurenciou predstavujú ďalší príklad jedinečného zladeného výkonu vývoja jazdnej dynamiky BMW. V každej situácii umožňujú harmonickú interakciu medzi vodičom a vozidlom.

Vynikajúca funkčnosť všetkých asistenčných systémov využíva najmodernejšiu technológiu senzorov, ako softvéru, procesorov a sieťovej technológie. Medzi hlavné prvky nového modelu BMW X3 patrí asistent aktívnej zmeny jazdného pruhu a asistent parkovania a manévrovania, ktorý umožňuje vodičovi ovládať manévre zvonku vozidla pomocou smartfónu.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.