Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Novo konštituované predstavenstvo značky Volkswagen prijalo na mimoriadnej schôdzi ďalšie rozhodnutia o ďalšom smerovaní značky. Predseda predstavenstva Dr. Herbert Diess oznámil zásadné rozhodnutia v produktovej oblasti: novú orientáciu stratégie naftových motorov s najmodernejšími technológiami, vývoj štandardizovanej architektúry elektrifikácie pre osobné a ľahké úžitkové automobily, ako aj novú bázu pre budúcu generáciu limuzíny Phaeton. Investície budú zredukované o približne jednu miliardu EUR ročne, program efektívnosti bude ďalej akcelerovať.

Dr. Herbert Diess zdôraznil: „Značka Volkswagen sa nanovo orientuje pre budúcnosť. Budeme efektívnejší, nanovo usporiadame produktovú paletu a ťažiskové technológie a zrýchlením programu efektívnosti si vytvoríme priestor pre inovatívne technológie budúcnosti.“

Nová orientácia stratégie naftových motorov

Pre Európu a Severnú Ameriku bude k najbližšiemu možnému termínu zavedený pri naftových agregátoch úplný prechod na technológiu SCR (selektívna katalytická redukcia) a AdBlue. Pri naftových motoroch sa budú používať iba také systémy čistenia výfukových plynov, ktoré sú najlepšie z ekologického hľadiska.

Dôsledná evolúcia modulárnej stavebnice komponentov s priečne uloženým motorom

Osvedčená štandardná technická stavebnica komponentov s priečne uloženým motorom MQB, za ktorej vývoj v rámci koncernu zodpovedá značka Volkswagen osobné automobily, bude výrazne vyvíjaná ďalej. Ťažiskom evolúcie budú pohony Plug-In-Hybrid s ešte väčším dojazdom, veľkosériové elektromobily s dojazdom do 300 kilometrov, elektrická sústava vozidla s napätím 48 Voltov (Mild Hybrid), ako aj ešte úspornejšie motory na benzín, naftu a stlačený zemný plyn CNG.

Na vzájomné prepojenie asistenčných systémov bude definovaný nový štandard.

Stavebnica pre elektrifikáciu

Nadväzujúc na skúsenosti z existujúcich architektúr vozidla bude koncipovaná modulárna stavebnica komponentov pre elektrifikáciu  (Modulare Elektrifizierungsbaukasten – MEB), určená pre kompaktný segment. Bude vhodná rovnako pre osobné automobily viacerých značiek ako aj ľahké úžitkové vozidlá. Tým sa budú využívať synergie pri ďalších projektoch elektrických vozidiel v rámci koncernu. Tento štandardizovaný systém bude vhodný pre všetky druhy karosérií a typy vozidiel, umožní vytvoriť zvlášť emocionálne koncepcie vozidiel a dosiahnuť rýdzo elektrický dojazd   250 až 500 kilometrov.

Phaeton nanovo definovaný – budúcnosť je elektrická

Volkswagen Phaeton od svojej prvej generácie zhmotňuje technologickú kompetenciu a ambície značky Volkswagen. Aj budúca generácia bude ako navádzacia hviezda demonštrovať profil značky v budúcej dekáde. Na tomto základe predstavenstvo zmenilo aktuálne prebiehajúci projekt. V zadaní je teraz plne elektrický pohon, vhodný pre jazdy na dlhé trasy, konektivita a asistenčné systémy novej generácie, ako aj emocionálny dizajn.

Zrýchlený program efektivity

Dr. Herbert Diess: „Sme si veľmi dobre vedomí, že tieto inovácie pre budúcnosť značky Volkswagen môžeme úspešne realizovať iba vtedy, keď bude úspešný náš program efektívnosti a nová orientácia produktovej palety.“

Ďalej Dr. Diess pokračoval: „Týmto bodom sa budeme s mojimi kolegami v predstavenstve aj s celým osadenstvom venovať s maximálnym úsilím. Tím značky Volkswagen aj v ťažkých časoch vždy opätovne dokázal, že pracuje koncentrovaný na budúcnosť. Na to sme teraz prehodili ďalšie výhybky.“

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.