Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Spoločnosť Packeta sa vymyká trendu, podľa ktorého doručovacie spoločnosti aktuálne prechádzajú náročným obdobím.

Dáta cenového porovnávača Heuréka uvádzajú, že slovenský e-commerce sa minulý rok po pandemickom raste prvýkrát v histórii prepadol, a to o vyše 12 %. Zákazníci sa totiž vo väčšej miere vrátili do kamenných obchodov a opätovný rast teraz brzdí vysoká inflácia. Packeta však vlani ako jediná z veľkých doručovacích spoločností u nás zvýšila svoje tržby. Pozitívny trend teraz potvrdzuje ďalší výrazný medziročný rast tržieb a vyše 30 % navýšenie počtu prepravených zásielok za prvú polovicu tohto roka (H1 2023). Packeta Slovakia dokonca rástla rýchlejšie než celá skupina Packeta. Podľa jej výkonného riaditeľa je za úspechom najmä stávka na inovácie – napríklad umožnenie odosielania zásielok fyzickým osobám cez čoraz širšiu sieť výdajných miest a Z-BOXov, ktorých je dnes spolu už 3 000. Len vlani pribudlo až 1 500 nových Z-BOXov na rôznych miestach po Slovensku. V neposlednom rade treba spomenúť tiež nadväzovanie dôležitých partnerstiev s novými e-shopmi, ako sú Dr. Max, Pilulka, Vaša lekáreň, Eobuv.sk, Nay, CCC, Panta Rhei, Offero alebo globálna platforma Vinted. E-shopom dnes Packeta umožňuje posielať zásielky do viac ako 33 krajín sveta.

„Ukazuje sa jasný trend, podľa ktorého je doručovanie zásielok do výdajných miest a samoobslužných boxov budúcnosťou celého e-commerce. Takéto miesta má Packeta už dnes v pešej dostupnosti pre väčšinu obyvateľov Slovenska a navyše, pre zákazníka aj e-shop je lacnejšie a ekologickejšie než bežné doručovanie kuriérom priamo domov na adresu. E-shopy v ňom vidia budúcnosť a dôležitú inováciu aj preto, že napríklad počas predvianočného nárastu objednávok je menej náchylné na potenciálne zníženie kvality a rýchlosti doručovania zásielok,povedal výkonný riaditeľ Packety Alexander Jančo a dodáva: „Packeta vlani vybudovala viac ako 1 500 nových Z-BOXov po celom Slovensku, čím zvýšila svoju kapacitu výdajných miest a boxov až na 3 000 v rámci SR. Odozva zákazníkov nás utvrdzuje v tom, že to bolo správne rozhodnutie.

Packeta Slovakia má za sebou mimoriadne úspešnú prvú polovicu tohto roka, keď prepravila až o 35,7 % viac zásielok z e-shopov a medzi fyzickými osobami než vlani. Dáta navyše ukazujú, že slovenská Packeta dynamicky rastie aj v porovnaní so sesterskými spoločnosťami v okolitých krajinách. Medziročný nárast počtu zásielok za celú Packeta Group totiž za H1 2023 činil 22,5 %.

Vďaka o viac než tretinu vyššiemu počtu prepravených zásielok dokázala Packeta Slovakia oproti prvej polovici minulého roka obdobne navýšiť aj svoje konsolidované tržby na 31,28 milióna eur. Celá skupina Packeta navýšila medziročne svoje tržby o viac ako 23,9 %.

Finančné úspechy Packety pomáhajú zákazníkom aj vyše 46-tisíc e-shopom

„Práve dobré ekonomické výsledky sú to, čo nám umožňuje neustále zlepšovať naše procesy a prinášať do segmentu doručovacích služieb zaujímavé novinky. Naša mobilná aplikácia Packeta napríklad umožňuje posielať zásielky aj bez tlačenia akýchkoľvek štítkov alebo zdĺhavého vypĺňania podacích lístkov. Zákazník si všetko pripraví priamo v mobile a následne zásielku odnesie na vybrané výdajné miesto alebo do najbližšieho Z-BOXu, dodáva Jančo.

Výkonný riaditeľ Packety tiež zdôrazňuje, že rovnakú prioritu majú aj samotné e-shopy: „Packeta je pre e-shopy kľúčovým partnerom, vďaka ktorému môžu rásť aj za hranice Slovenska a doručovať svoj tovar zákazníkom do 33 krajín celého sveta.“ 

Ako spôsob prepravy svojich objednávok si dnes môžu Packetu zvoliť zákazníci celej rady najznámejších e-shopov u nás. V posledných mesiacoch Packeta nadviazala alebo rozšírila spoluprácu so značkami, ako sú Dr. Max, Pilulka, Vaša lekáreň, Eobuv.sk, Nay, CCC, Panta Rhei, Offero alebo globálna platforma Vinted.

„Od spustenia spolupráce na konci roka 2020 sme vďaka Packete výrazne rozšírili sieť odberných miest pre zákazníkov Datartu a v roku 2023 priniesli aj službu doručenia na adresu. Služby Packety sa u našich zákazníkov tešia veľkej obľube a podiel Packety na zásielkách doručovaných zákazníkom Datartu sa od roku 2021 viac ako zdvojnásobil, povedal Marián Sirotek, Logistic Manager zo spoločnosti Datart.

Značky: