Honor oslávil v Číne dva roky.
Značka Honor nedávno oslavovala v Európe svoje prvé narodeniny. Do nášho regiónu expandovala pomerne rýchlo, pretože vznikla „iba“ pred dvoma rokmi v Číne. Za tú dobu si stihla vybudovať veľmi dobré povedomie vo svete aj na Slovensku. Honor využil príležitosť osláv druhých narodenín k tomu, aby predstavil svoje ďalšie plány.
Oslave sa budeme podrobnejšie venovať v samostatnom blogu. V skratke – Honor usporiadal mini-festival, na ktorý pozval svojich partnerov (tí sa prezentovali stánkami) a pre fanúšikov pripravil prehliadku produktov a zábavný program. Jeho súčasťou boli ukážky extrémnych športov, ako je skateboarding alebo BMX Freestyle. A takisto aj večerný koncert s lokálnymi hviezdami popovej hudby. Nakoľko sa Honor snaží zaujať najmä mladú generáciu, spoločnosť sa rozhodla zvoliť túto stratégiu. Prejavuje sa to aj u nás, resp. aktuálne najmä v Čechách, kde je tvárou značky snowboardistka Eva Samková.
Honor je svojim spôsobom unikát. Ide totiž o značku, ktorá patrí spoločnosti Huawei. Avšak toto prepojenie bolo na rôznych trhoch komunikované odlišnými spôsobmi. V Číne je to verejne známe, na Slovensku bol Honor spočiatku prezentovaný ako produkt, ktorý je priamou konkurenciou pre Huawei. Čo aj v podstate je. Aktuálne je situácia taká a platí to aj pre nás, že Huawei sa prezentuje ako brand pre manažérov a podobnú sortu používateľov. S Honorom cieli na mladších používateľov (či už vekom alebo duchom). Tomu je prispôsobená aj komunikácia s fanúšikmi a dôraz na online predaj.
Ako nám povedal George Zhao, prezident Honoru, toto rozdelenie (Huawei / Honor, manažéri / tínedžeri, offline / online predaj) spoločnosti vyhovuje. Povedomie o značke Honor rastie a takisto aj počet predaných zariadení. Jedným zo základných pilierov úspechu sú produkty s výborným pomerom cena/výkon. Zhao tvrdí, že hoci by Honor mohol predávať svoje produkty aj za vyššiu cenu, radšej obetuje časť zisku, aby získal nových zákazníkov. Výrobca chce do konca roka dosiahnuť 40 miliónov predaných zariadení v tomto roku a zdvojnásobiť tak svoj minuloročný výsledok. Podľa Zhaa je na dobrej ceste. Pripomeňme, že tento rok sa na náš trh dostal Honor 7, ktorý podľa nás výborne vystihuje filozofiu výrobcu a dôraz na pomer cena/výkon. Jeho recenziu sme priniesli v tlačenom vydaní magazínu touchIT. Veľmi dobrý dojem na nás zanechal aj Honor X2. Kvôli jeho rozmerom však ide o zariadenie, ktoré je určené špecifickému segmentu používateľov.
Vynovené smartfóny a 1 Gbps router
Práve Honor 7 sa dočkal aktualizácie aj pre čínsky trh. Nová verzia pre čínsky trh je v podstate identická s tou európskou. Má však náskok z hľadiska softvéru. Predinštalovaný je Android 6.0 s nadstavbou EMUI 4.0, ktorá prináša vylepšené rozhranie, nové aplikácie a profesionálny manuálny režim fotoaparátu. Dostupnosť nadstavby pre náš trh zatiaľ nevieme.
Honor 5X je ďalší predstavený telefón. V tomto prípade ide o novinku, ktorá sa dostane aj na náš trh. Telefón má 5,5-palcový Full HD displej, procesor Snapdragon 616 a v Číne je dostupný vo verzii s 2 GB operačnou pamäťou a 16 GB úložiskom. Výbavu dopĺňa 13MP a 5MP fotoaparát. George Zhao sa takisto vyjadril, že Honor má pripravené oznámenie aj na CES 2016 v Las Vegas. Predstaví telefón pre americký trh a je veľmi pravdepodobné, že pôjde práve o tento model. Predpokladáme, že telefón bude v Európe dostupný tesne po americkom uvedení alebo simultánne.
Poslednou predstavenou novinkou je Honor 4A. Je to cenovo dostupný telefón, opäť aktuálne iba pre Čínu. Dodajme, že Huawei a Honor vyrábajú aj sieťové produkty. Na Slovensku ste sa mohli stretnúť s mobilnými LTE routermi Huawei. V Číne spoločnosť predstavila router pre náročných, Honor Pro ktorý ponúka prenosovú rýchlosť v rámci Wi-Fi siete až 1 Gbps. Honor takisto predstavil multimediálny prehrávač, ktorý konceptom pripomína Apple TV alebo Chromecast. Jeho základom je však softvérová platforma, ktorú Huawei vyrobil a sám si ju spravuje. Zatiaľ iba v Číne. Ďalšie produkty z už existujúceho portfólia predstavíme v blogu z osláv.
„Klimatizácie robiť nechceme“
V súvislosti so spomenutým mobilným routerom od Huaweiu – jeho súčasťou je mobilná aplikácia HiLink, ktorá umožňuje jeho manažovanie. Huawei a Honor chcú povýšiť HiLink na samostatnú platformu Internetu vecí. Mal by sa stať základom inteligentnej domácnosti. Hoci ide aktuálne viac o víziu, ako o predstavenie niečoho hmatateľného, prezident Honoru oznámil open-source platformu, ktorou chce zjednotiť trh s cieľom, aby vedeli zariadenia rôznych výrobcov medzi sebou komunikovať.
Predstavený bol aj operačný systém Huawei LiteOS (nejde o preklep, celý názov obsahuje značku Huawei). Ten bude spoločnosť dodávať svojim partnerom a spoločne s nimi sa pokúsi o jej uchytenie na trhu. Nástroje pre vývojárov a operačný systém chce vydať vo februári budúceho roka, pričom počas ďalších mesiacov by sa mali objaviť prvé reálne produkty. Komunikovaná bola napríklad spolupráca s firmou Haier, avšak medzi oznámenými partnermi si všimnete aj Panasonic. Dá sa predpokladať, že prvá vlna produktov od výrobcov tretích strán, ktorí integrovali do zariadení Huawei LiteOS, bude určená pre čínsky trh.