August je mesiac, kedy sa môžete tešiť na nový katalóg IKEA. Je to najväčšia tlačená publikácia na svete.

Jeho vývoj však neprichádza zo dňa na deň. Kým vznikne nový katalóg, je to 18 mesiacov príprav. Na Slovensko dorazí pracovná verzia katalógu v anglickom jazyku. Prekladá ho 20 ľudí a trvá 3,5 mesiaca, kým vznikne lokalizovaná verzia. Nielen korektúra a preklad ale aj príprava správnych cien na našom trhu odpovedá aktivitám pri práci na katalógu.

IKEA_cover_SK_nowat

Zaujímavosti:

  • Obálka katalógu je tmavšia, autori sa inšpirovali Instagramom, keďže aj tam sú filtre, ktoré spravidla fotky stmavia
  • IKEA si robí prieskumy v reálnych domácnostiach. Inšpiruje sa spôsobom využívania ich produktov rôznymi typmi ľudí
  • Mnohé fotografie produktov majú na fotografii svoj tieň. Ten vám ukáže, k čomu daný produkt slúži
  • Zároveň nezáleží na tom, ako jednotlivé kuchynské potreby alebo nábytok využijete. IKEA vám dá produkt, vy rozhodnete, na čo ho budete používať
  • V novom katalógu si prečítate o nábytku z papiera
  • Zároveň dáva posolstvo, aby ste si jedlo vychutnali medzi sebou. Nezáleží na tom, či ho budete niekomu ukazovať.

Pozrite si na túto tému veľmi vtipné video:

Aplikácia IKEA

Dostupná je pre mobilné platformy, no katalóg v elektronickej forme nájdete aj na webe. Najnovšie nechýba podpora pre Apple TV. V rámci aktuálnych trendov prichádza IKEA aj s využitím 360° videí a rozšírenou realitou. Po novom sa môžete po miestnosti sami rozhliadať alebo prostredníctvom virtuálnej reality uchopiť produkt a premietnuť si ho do vašej aktuálnej miestnosti. V minulosti bolo dostupných 90 produktov, teraz ich je vyše 400.

Stiahnite si pre Android

Stiahnite si pre iOS

Záruka 365+

Novinkou je zmena vlastností záruky. Doteraz ste mohli mať veci po celý rok a ak ste ich nepotrebovali, dali sa vrátiť. Samozrejme, nepoužívané a čisté, ideálne aj s pôvodným obalom. Možnosť „skúšania tovaru“ sa nevzťahovala na veci ako napríklad baterky alebo žiarovky. To sa teraz mení a záruka platí na kompletné portfólio zariadení a príslušenstva IKEA

Prieskum IKEA

Zameraný na život v domácnostiach. IKEA sa chcela pozrieť na to, ako ľudia varia, ako stolujú, skrátka akí sú hostitelia a aké majú návyky. Na Slovensku oslovili vyše 500 respondentov. Z prieskumu vyplýva, že kuchyňa je po obývačke najobľúbenejším miestom v domácnosti. 1/3 Slovákom chýba umývačka riadu. Doma sa stravuje 87% Slovákov a väčšina z nich si varí teplé jedlo. Najčastejším dôvodom je vlastná kontrola nad tým, čo jedia. Viac informácií prinášame v špecializovanej infografike.

Slovaci a navstevy 2_nowat