Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Slovenskí online zákazníci chcú, aby im bol tovar doručený na druhý deň od objednania, aby mali presný čas doručenia zásielky a aby si mohli meniť flexibilne termín či adresu doručenia. Tieto očakávania od e-shopov ukázal prieskum E-Shopper barometer, ktorý realizovala DPDGroup. 

Podľa prieskumu môže doručenie na druhý deň rozhodnúť v prospech nákupu vo vybranom e-shope takmer u každého opýtaného Slováka (95%). Deväť z desiatich zákazníkov sa skôr rozhodne pre nákup, ak má k dispozícii hodinové okno doručenia a pokročilé notifikácie. Medzi TOP 5 rozhodujúcich faktorov pri nákupe sa umiestnili aj možnosť flexibilne zmeniť čas či miesto doručenia, live sledovanie zásielky a výber z viacerých možností doručenia.

Naopak, bariéry pre slovenských online nakupujúcich sú nejasné podmienky či komplikovaný proces vrátenia tovaru a zlé meno obchodu na sociálnych sieťach.

„Technológie a moderné služby zrýchľujú aj proces doručovania. Výzvou pre obchodníkov aj prepravcov bude zvládnuť očakávanie zákazníkov na tzv.same day delivery. Doručenie ešte v deň objednania sa ukázalo ako dôležitý faktor pri rozhodovaní pre štyri pätiny všetkých účastníkov prieskumu. Aktuálne najrýc hlejšie dodanie vieme zrealizovať do dvoch hodín v rámci Bratislavy so službou City Service,“ povedal Peter Pavuk, generálny riaditeľ kuriérskej spoločnosti DPD na Slovensku.

Inovácie a nové technologické riešenia pri doručovaní tovaru dnes musia držať krok s rýchlosťou, ktorú zákazníci od doručovania požadujú. Štandardnými očakávaniami sa stávajú napríklad pokročilá notifikácia doručovania s presným hodinovým oknom príchodu kuriéra či doručenie v deň objednávky. Čakanie na kuriéra sa tak bude postupne stávať minulosťou.

Už dnes si môžu príjemcovia riadiť miesto a čas doručenia počas celého procesu, prípadne v poslednej hodine doručovania dokonca sledovať kde presne sa ich kuriér nachádza a koľko zastávok ho delí od príjemcu. Toto všetko dáva adresátom pocit kontroly nad svojou zásielkou, zvyšuje ich komfort a zážitok s nákupu.

* Prieskum E-shopper barometer 2017 bol realizovaný od 1. júna do 3. júla 2017 na vzorke 24 871 respondentov z 21 európskych krajín a Ruska starších ako 18 rokov. Zo Slovenska bolo zastúpených 1000 respondentov.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.