Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Analýza zákazníckych dát umožní firme lepšie segmentovať a presnejšie cieliť priamu komunikáciu.

Sieť polikliník a nemocníc ProCare začala zefektívňovať marketingové kampane a zlepšovať predaj svojich služieb pomocou analytického softvéru SAS Enterprise Guide. Spoločnosť zbierala dáta o zákazníkoch dlhodobo, pre špecializovaný analytický softvér sa však rozhodla iba minulý rok.

Ak sa chceme o zákazníkoch dozvedieť viac a lepšie s nimi komunikovať, potrebovali sme vyčistiť naše dáta a vedieť klientské portfólio sofistikovane segmentovať. Len tak sa dokážeme zamerať na segmenty, ktoré sú pre nás zaujímavé a relevantné pre kampaň, ktorú chceme práve spustiť,“ zdôvodňuje nasadenie softvéru SAS pre analýzy dát Marek Duban, generálny riaditeľ spoločností ProCare a Svet zdravia.

Napríklad, ak má pacient v ProCare zakúpený mesačný program, analytický softvér dokáže vybrať pre kampaň užšiu vzorku, u ktorej ja najväčšia pravdepodobnosť prechodu na celoročné využívanie služieb. Softvér SAS Enterprise Guide tiež pomáha sieti polikliník vyberať databázu klientov na prieskumy, ktoré spoločnosť realizuje v súvislosti so zavádzaním nových produktov.

Za krátke obdobie od nasadenia prináša riešenie SAS prvé hmatateľné výsledky. „Softvér nám pomohol zvýšiť prolongáciu zmlúv, čiže retenciu klientov o päť percent. V súčasnosti prebiehajú kampane zamerané na predaj celoročnej starostlivosti, ktoré nám softvér pomáha lepšie cieliť a veríme, že nám taktiež prinesú lepšie predajné výsledky,“ dodáva Marek Duban.

Viaceré spoločnosti z oblasti bankovníctva, poisťovníctva či telekomunikácií sa v minulosti presvedčili, že zákaznícke dáta ukrývajú veľa užitočných informácií a majú veľký potenciál zlepšiť obchodné výsledky aj vzťahy s klientmi. Sme radi, že tieto možnosti začínajú objavovať aj firmy z iných odvetví, či už zo zdravotníctva, z cestovného ruchu, či z energetiky,“ dopĺňa Hana Kvartová,  riaditeľka SAS pre Českú republiku a Slovensko.

Značky: